וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בנאום ששודר לתומכיו בארץ: "ביחד נילחם באויבי ישראל"

המועמד הרפובליקני לנשיאות אמר בנאום מוקלט לתומכי המפלגה בכנס בירושלים: "ביחד נשיב את ארה"ב וישראל לגדולתן". סגנו פנס הוסיף: "שונאים את ישראל בגלל הדברים שהיא עושה נכון"

עריכה: ורד לידני

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (רביעי) בנאום מוקלט לתומכיו בישראל כי "ביחד נהפוך את ארצות הברית וישראל לבטוחות שוב". דבריו נאמרו בנאום מוקלט ששודר באירוע תמיכה של המפלגה הרפובליקנית בירושלים.

"אני אוהב את ישראל ורוחש כבוד גדול לעם היהודי", אמר טראמפ בנאום ששודר לבאי האירוע, "חשוב שיהיה לנו נשיא שמרגיש כך, נילחם יחד באויבי ישראל". הוא הוסיף כי הממשל האמריקני בראשותו "יעמוד לצד העם היהודי והמנהיגים הישראלים כדי להמשיך ולחזק את הגשרים שמחברים את האמריקנים והישראלים".

עוד בנושא:
שבועיים לבחירות: קלינטון מגדילה את הפער - וטראמפ במצוקה
טראמפ: "מדיניות החוץ של קלינטון תוביל למלחמת עולם שלישית"
"הצליחה היכן שקלינטון כשלה": כך הפכה מישל אובמה לכוכבת הקמפיין

המועמד הרפובליקני לסגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בפנסילבניה, 5 באוגוסט 2016. רויטרס
"מאבק ישראל הוא מאבקנו". פנס/רויטרס

בהמשך שודר בכנס גם נאומו המוקלט של המועמד הרפובליקני לסגנות הנשיא, מייק פנס. "רבים שאלו אותי למה אני עומד לצד ישראל", אמר פנס והוסיף: "אני עושה זאת כי המאבק שלה הוא מאבקנו. אנו עומדים לצד ישראל בגלל שאנשים טובים בכל מקום עומדים לצד ישראל, בגלל שערכיה הם ערכינו. ישראל היא בת הברית הגדולה שלנו באזור".

פנס הוסיף כי ישראל "שוכנת לצד שכנות שמאיימות עליה. טראמפ ואני מבינים כי ישראל מהווה מוקד לשנאה לא בגלל מה שהיא לא עושה נכון, אלא בגלל מה שהיא עושה נכון. ישראל מגנה על עצמה עם ענווה ומחשבה. ישראל לוקחת את השקרים בעולם והופכת אותם לברכה. טראמפ ואני גאים לעמוד לצד ישראל".

לכנס באו כ-200 תומכים במועמד הרפובליקני, לבושים בחולצות ובכובעים עם סלוגן המועמד "להשיב את אמריקה לגדולתה". ליד הבמה הוצב שלט עליו נכתב בכתב יד "אונסקו - שקרנים". במהלך הכנס נשא שרון גל דברים ואמר כי טראמפ יעביר את שגרירות ארצות הברית לירושלים, במקום תל אביב, מקום משכנה הנוכחי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כנס תומכי טראמפ בירושלים. נועם מושקוביץ
"רוחש כבוד גדול לעם היהודי". טראמפ בסרטון המוקלט/נועם מושקוביץ

לרגל האירוע התראיין לאולפן וואלה! NEWS עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל. "לא יהיה נשיא שיהיה טוב יותר לישראל מטראמפ", אמר צל. "הוא יהיה הראשון שלא יכתיב לה מה צריך להיות הפתרון בסכסוך עם הפלסטינים". לדבריו, אם יבקשו הצדדים בסכסוך את עזרתה של ארצות הברית, טראמפ יהיה מוכן לסייע, אך אין בכוונתו לחייב את ישראל או את הפלסטינים בצעדים כלשהם על דעת עצמו.

"זה לא כנס למען טראמפ, אלא למען ירושלים, בעקבות החלטות האו"ם האחרונות", אמר עו"ד צל בהתייחס להכרעות השנויות במחלוקת של אונסק"ו. כשנשאל אם טראמפ מתכוון להעביר את שגרירות ארצות הברית בישראל מתל אביב לירושלים, השיב: "כל הנשיאים, כולל אלה הרפובליקנים, דחו את האפשרות לעשות זאת. אם יש מישהו שבאמת מסוגל לעשות את זה, זה דונלד טראמפ".

כנס תומכי טראמפ בירושלים. נועם מושקוביץ
"לא יהיה נשיא טוב יותר לישראל". תומך טראמפ בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

בעניין הסקרים האחרונים, שמראים כי יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון זוכה לתמיכה רחבה יותר, אמר צל: "יש הרבה דיבורים, אבל אנחנו יודעים שהסקר של ABC מזויף. סקר CNN מראה פער של 5% וזה פער שהולך ומצטמצם והמגמה תמשיך עד יום הבחירות. אנחנו באמת אופטימיים".

בשבועות האחרונים נקשר שמו של טראמפ בשורה של הטרדות ותקיפות מיניות. הפרשה האחרונה שהתפרסמה בתקשורת בארצות הברית עוסקת במסיבות מין שערך לכאורה במלון שבבעלותו בניו יורק בשנות ה-90', שבהן השתתפו גם נערות בנות 15. "כל השמועות על מסיבות וחגיגות, זה הכל תרגילים", אמר צל. "דברים כאלה הם השמצות ממטה קלינטון והכל מסודר להסב את תשומת לב של הציבור מהדברים החמורים שנאמרים עליה". עוד הוסיף כי "צריך להתייחס למהות. זה מה שהציבור בארצות הברית עושה, ולכן הסקרים מצטמצמים".

(עדכון ראשון: 14:32)

כנס תומכי טראמפ בירושלים. נועם מושקוביץ
הקהל שהגיע לאירוע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
כנס תומכי טראמפ בירושלים. נועם מושקוביץ
מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, באירוע בירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully