וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודה לאיטליה על גינוי החלטת אונסק"ו: "שינוי כיוון"

22.10.2016 / 19:52

ראש הממשלה שוחח עם רנצי ושיבח את הגינוי שהשמיע להחלטה המתעלמת מהזיקה בין האתרים הקדושים בירושלים ליהדות. "מעריך את המנהיגות שגילה כחלק מתהליך של שינוי כיוון בהצבעות קיצוניות נגד ישראל"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בסוף השבוע בטלפון עם ראש ממשלת איטליה מתאו רנצי, והודה לו על התנגדותו להחלטת אונסק"ו, המתעלמת מהזיקה בין האתרים הקדושים בירושלים לבין היהדות. נתניהו, שאף שלח למקבילו האיטלקי מכתב בנושא, אמר כי "גם לתיאטרון האבסורד יש גבולות וחשוב שמדינות המכבדות את עצמן ואת האמת לא ישתתפו בו. זו אינה שאלה של פוליטיקה, אלא של עובדות היסטוריות".

רנצי דחה אתמול את ההחלטה, שבהצבעה עליה נמנעה איטליה, ואמר: "לומר שלעם היהודי אין קשר לירושלים, זה כמו לומר שהשמש יוצרת חושך". הוא כינה את ההחלטה "סיפור לא ייאמן", וציין כי ייפגש עם שר החוץ של המדינה וידון עמו בנושא.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו "מעריך את המנהיגות שגילה רנצי כחלק מתהליך מבורך של שינוי כיוון בהצבעות קיצוניות נגד ישראל בפורומים בינלאומיים. השינוי במוסדות האו"ם ייארך לא מעט שנים, ויהיו בו גם אכזבות, אבל אין ספק שאלו ניצנים ראשונים של שינוי מבורך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי בפירנצה, אוגוסט 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ורנצי במהלך פגישתם בפירנצה, 2015/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

רנצי הביע אתמול כאמור זעזוע מהחלטת אונסק"ו, ואמר בריאיון לתכנית רדיו מקומית: "זה בלתי מובן, לא מקובל ושגוי. אי אפשר להמשיך עם העמדות האלה התוקפות את ישראל. פעם באו"ם, פעם באונסק"ו. היסטורית, תמיד הלכנו עם מדינות אירופה האחרות בנושאים האלה, אבל אני בכנות מוצא את ההחלטה של אונסק"ו בלתי מובנת ושגויה. לטעון שבין ירושלים והיהדות אין קשר זה כמו לקבוע שהשמש עושה חושך: זה משהו שאי אפשר לטעון אותו".

ביום שלישי האחרון אשרר הוועד המנהל של ארגון אונסק"ו פרוצדורלית את ההחלטה, המגנה את ישראל על פגיעתה במקומות הקדושים לאסלאם ומתעלמת מהקשר היהודי להר הבית ולכותל המערבי. הליך האשרור התקיים בעקבות הודעתה של מקסיקו לפרוטוקול על שינוי עמדתה מתמיכה להימנעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully