וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקואליציה: "אפעל לשלילת אזרחותו של מנכ"ל בצלם"

בצעד חריג הודיע ח"כ ביטן כי הוא בוחן משפטית את שלילת אזרחותו של חגי אל-עד, לאחר נאומו של האחרון במועצת הביטחון, וטוען כי פעל "בגדר הפרת אמונים בוטה כלפי המדינה". הארגון בתגובה: "האיומים הללו לא ירתיעו את בצלם"

צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, הודיע כי הוא בוחן משפטית את האפשרות לשלילת אזרחותו של מנכ"ל ארגון "בצלם", חגי אל-עד. בריאיון לתכנית "מה אתם אומרים", ששודרה הערב (שישי) בערוץ 2, אמר ביטן כי נאומו של אל-עד במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע שעבר, שבו קרא למדינות החברות במועצה "לפעול לסיום הכיבוש בגדה המערבית", הוא "בגדר הפרת אמונים בוטה של אזרח ישראלי כלפי המדינה, וככזה, ראוי לו שימצא אזרחות אחרת".

מארגון "בצלם" נמסר כי "כמעט חמישים שנה שלפלסטינים אין אזרחות ואין זכויות. עכשיו יו"ר הקואליציה, שלוחו של ראש הממשלה, רוצה לשלול אזרחות ממי שמדבר נגד מציאות זו". לדברי הארגון "האיומים הללו לא ירתיעו את בצלם ואת מאות אלפי הישראלים המתנגדים לכיבוש".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת איטליה על החלטת אונסק"ו: "בלתי מובנת ושגויה"
ארדן נגד הכוונה לפרק את התאגיד: "טעות קשה שתגרום לבזבוז"
מירי רגב ל"ניו יורק טיימס": מי שלא יהיה נאמן למדינה - ייענש

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
"ראוי לו שימצא אזרחות אחרת". ביטן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון התייחסה להודעתו של ביטן וכתבה בחשבון הטוויטר שלה, "אולי במקום לשלול אזרחות למתנגדים פוליטיים, ח"כ ביטן, פשוט תחלק לארגונים רשימות שחורות של האנשים שאסור להם להעסיק?". לדבריה, "הקריאות האלה מסוכנות ומתקרבות מאוד להתרת דם. במדינה דמוקרטית אזרחות היא זכות בסיסית. היא לא מתנה שמוענקת למי שבא טוב בעין ליו"ר הקואליציה".

גם ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) הגיבה הודעת ביטן, אמרה כי "אפשר להתנגד לפעילות 'בצלם', אבל מוכרחים להבין שהטרנד של שלילת אזרחות הוא מסוכן. זה לא מגיע רק מח"כ זוטר או מיו"ר הקואליציה - זאת רוח המפקד - והרוח הזאת היא רעה, שתקצור סופה, הסתה ואלימות. כל אזרח ישראלי שאכפת לו מהמדינה חייב להתקומם נגד זה", אמרה לבני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ריאיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים. נועם מושקוביץ
הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי. נתניהו/נועם מושקוביץ

בשבוע שעבר תקף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בחריפות את הארגון בשל השתתפות אלעד בדיון באו"ם. "בדמוקרטיה הישראלית באים לידי ביטוי גם ארגונים קיקיוניים והזויים כמו 'בצלם', אבל רוב הציבור יודע את האמת", אמר נתניהו. "אנו נמשיך להגן על הצדק ועל המדינה שלנו מול כל הלחצים הבינלאומיים".

כמו כן, הודיע כי יפעל לשינוי חוק השירות הלאומי, כך שלא יהיה ניתן לבצע שירות לאומי, בשורות ארגון "בצלם". זאת, על אף שבימים אלה אין אף צעיר בשירות לאומי בארגון ובשבע השנים האחרונות שירתו בו רק שלושה במסגרת השירות הלאומי. ל"בצלם" יש למעשה רק תקן אחד לשירות לאומי - והוא לא מאויש.

נאומו של מנכ"ל בצלם חגי אלעד בפני מועצת הביטחון של האו"ם. מערכת וואלה! NEWS
"נמשיך לומר את האמת בישראל ובעולם: הכיבוש חייב להסתיים". אלעד/מערכת וואלה! NEWS

בתגובה לדברי נתניהו, הגיב ארגון "בצלם": "לא נרד לרמתו של ראש הממשלה ולא נכנה אותו קיקיוני. אנחנו מאמינים שהציבור בישראל ראוי לדיון משמעותי בנוגע לכיבוש". עוד נמסר מהארגון, כי "לראש הממשלה אין תשובות לתת לציבור בישראל, אז הוא מצטרף ללפיד ולצל, נגד 'בצלם'. זה לא ירתיע את 'בצלם' ואת מאות האלפים בישראל שמתנגדים לכיבוש. נמשיך לומר את האמת בישראל ובעולם: הכיבוש חייב להסתיים".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון, התייחס גם הוא ביום רביעי האחרון להופעת נציגי "בצלם" מול מועצת הביטחון ואף אמר כי "האו"ם מממן את 'בצלם' וארגונים נוספים בעלי אג'נדה ספציפית. זו התערבות בוטה בדמוקרטיה הישראלית המקודמת על ידי הגורמים האנטי-ישראליים שנמצאים כאן באו"ם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully