וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת פרס התכנסה לשבעה: "אפופים באבל כבד, וכך גם כל העם"

2.10.2016 / 0:24

בני משפחתו של הנשיא לשעבר שנקבר אתמול, החלו במנהג האבלות על יקירם במרכז פרס לשלום ביפו. מאות אזרחים הגיעו למרכז כדי לנחם את המשפחה. בנו חמי הודה לבאים: "האהבה והתמיכה שקיבלנו עוטפת אותנו ומקלה על הכאב העמוק"

צילום: מאצ'י הוף

משפחת פרס התכנסה אמש (שבת) עם צאת השבת במרכז פרס לשלום שביפו לשבעה על יקירם, הנשיא לשעבר שמעון פרס. חמי, בנו של הנשיא לשעבר, אמר בתחילת השבעה כי "מאז פטירתו אנו אפופים באבל כבד ומרגישים שהאבל הוא לא רק שלנו אלא של כל עם ישראל". לדבריו, "האהבה והתמיכה שקיבלנו מאזרחי מדינת ישראל וממנהיגי העולם עוטפת אותנו ומקלה על הכאב העמוק".

חמי פרס הוסיף כי אביו שירת את מדינת ישראל כל חייו. "כעת אנו מרגישים כי רבים בעם רוצים לבוא ולהביע את כאבם וצערם. אנחנו מודים לכל המשתתפים בצערנו, לכל מי שהגיע לחלוק כבוד אחרון לאבא ברחבת הכנסת ולמי שהגיע ללוות אותנו בטקס הבאתו למנוחת עולמים. זכינו באב שהיה איש של חזון, איש של עשייה ואיש של שלום".

בדבריו, התייחס פרס הבן לחשיבותו של מרכז פרס לשלום לאביו. "כאן במרכז הזה, מרכז פרס לשלום וחדשנות דיבר אבא ביום אשפוזו מול קהל רחב שהיה מרותק לדבריו. זו הייתה הפעם האחרונה שהוא דיבר מול ציבור. אנחנו מקיימים את השבעה כאן, במרכז פרס לשלום, מקום זה שהיה לביתו, הבית שבנה כאן ביפו בלב שכונה ערבית והפך לסמל של דו קיום. הבניין המיוחד הזה אמור לספוג אור ביום ולהפיץ אור בלילה. כל חיו של אבא הוא ספג אור כשהעמיק גם בביטחון ישראל וגם בבניית השלום ואנחנו מקווים שמהיום והלאה הבניין הזה ימשיך להפיץ את האור שהוא יצר".

חמי פרס, הצהרת ילדיו של פרס, מרכז פרס לשלום. מאצ'י הוף
המקום שבו נשא אביו דברים בפעם האחרונה. חמי וצביה, ילדיו של פרס, היום/מאצ'י הוף

מאות בני אדם, בהם ח"כ יצחק הרצוג, ח"כ לשעבר דן מרידור, ח"כ יעל גרמן, ניצב בדימוס יואב סגלוביץ' ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, הגיעו למרכז פרס לשלום ביפו מרחבי הארץ כדי להביע תנחומים.

חבר הכנסת משה גפני סיפר עם הגיעו: "הייתי בקשר רב שנים עם שמעון פרס גם בתקופה האחרונה וגם כשהיה נשיא, היינו נפגשים על נושאים רבים וגם בנושאים הכלכליים, כיבדתי אותו והערכתי אותו". לדבריו, "יש לו הרבה זכויות בארץ הזאת וכאדם חרדי אני יכול לומר שיש לו זכויות בציבור החרדי".

גם שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, הגיע לנחם גם הוא את המשפחה. "הייתה לי הזכות להיפגש עם פרס במשלחות, באופן אישי, מפעם לפעם עם הנשיא אובמה, הקמנו קשר אישי, אני סמכתי על עצתו הטובה גם בדברים אישיים וגם בדברים מקצועיים". שפירו העיד כי הוא מאוד מתגעגע אליו, "הרבה ממה שציפיתי".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מבקרים בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. מאצ'י הוף
מרכז פרס לשלום, הערב/מאצ'י הוף
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו מבקר בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. דנה ירקצי
ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, במרכז פרס לשלום/דנה ירקצי

יוסי ועליזה רובין, שהגיעו לחלוק לו כבוד אחרון, סיפרו כי לא הכירו אותו אישית, אך נתקלו בו לאורך תחנות חייהם. "אני מעריצה את פועלו", סיפרה עליזה, "את הסוויץ' שעשה בנושא השלום. ההתמדה, הנחישות להשיג מה שרצה", הוסיפה. "הלך מנהיג שייצג את דור הנפילים, הלוואי שיהיה לו המשך בדור הצעיר".

אירית עזר, שגרה בסמוך אינה מכירה את בני המשפחה אך באה בכל זאת. "הכרתי אותי דרך מפלגת העבודה שהיה מגיע לכנסים בבת ים, הכרתי אדם צנוע, ענו, מדהים, מסתכל עלייך בגובה העיניים, תמיד עם לחיצת יד, אדם צנוע וענו, תמיד אהבנו והערכנו אותו". נילס, הוסיף: "ראינו מלא משטרות ובאנו, שאלנו מה זה אמרו לנו שזה שבעה של הנשיא לשעבר, שאהבנו, וחשבנו שזה חשוב לחלוק לו כבוד אחרון".

מבקרים בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. מאצ'י הוף
אירית ונילס/מאצ'י הוף

פרס הובא שלשום בבוקר למנוחות בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל בירושלים. בטקס ההלוויה השתתפו עשרות מנהיגים זרים שנחתו בישראל, בראשם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בטקס נשאו דברים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא אובמה, הנשיא לשעבר ביל קלינטון, ילדיו וחברו הטוב עמוס עוז.

(עדכון ראשון: 19:56)

מבקרים בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. דנה ירקצי
חותמים בספר האורחים/דנה ירקצי
מבקרים בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. מאצ'י הוף
מבקרת בשבעה/מאצ'י הוף
מבקרים בשבעת שמעון פרס במרכז פרס לשלום. מאצ'י הוף
אזרחים רבים הגיעו לחלוק כבוד אחרון/מאצ'י הוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully