וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי אלוני וניסים גרמה נזכרים בפרס: "הוא אהב את הקהל"

1.10.2016 / 9:30

"הזמרת שהעניקה לשלום צליל מיוחד", לדברי הנשיא לשעבר, סיפרה באולפן וואלה! NEWS כי פרס "היה שואו מאן". חברו הקרוב ניסים גרמה הוסיף: "אנשים לא כל כך הבינו אותו. היה לו חזון. מדינת ישראל חייבת לשמעון פרס המון"

צילום: רוני כנפו ושי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

"הוא היה 'שואו מאן'. הוא אהב את הקהל ואת הבמה" - כך סיפרה באולפן וואלה! NEWS הזמרת מירי אלוני, על הופעתה המשותפת עם שמעון פרס בעצרת השלום בשנת 1995, שבסיומה נרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לדבריה, נשיא המדינה שהלך לעולמו השבוע "שר במלוא גרון, בלי לזייף".

אלוני סיפרה על ההקדשה שכתב לה פרס על תמונה שצילמה, ובה כינה אותה "הזמרת שהעניקה לשלום צליל מיוחד". היא סיפרה כי התמונה צולמה במהלך ביקור בקונגרס האמריקני, כחודש וחצי לאחר רצח רבין. "זכיתי לראות אותו נואם בפני בית הנבחרים", אמרה, "זה לא ייאמן כמה מחיאות כפיים הוא קיבל".

עוד בוואלה! NEWS:
"אני הפסדתי?": דרכו רצופת הכישלונות של פרס לראשות הממשלה
עת לפוליטיקה, עת לאנושיות: המחווה האמיצה של אבו מאזן בהגעתו להלוויה
הנץ התמים שסירב להיכנע לפחד: ההספדים המלאים לפרס

ניסים גרמה בהלוויתו של שמעון פרס, הר הרצל, ירושלים. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
"לא היה כשמעון פרס ולא יהיה כשמעון פרס". גרמה בהלווייתו של פרס/ראובן קסטרו

חברו הקרוב של פרס, הזמר ניסים גרמה, סיפר גם הוא על המפגש הראשון עם הנשיא לשעבר, שהוביל ל"חברות אמיתית ואהבת חינם", לדבריו. "קשה לי להאמין שהוא לא איתנו", הוסיף גרמה. "הייתי איתו בתקופות הקשות. האמנתי בכל לבי שהיה לו חזון".

גרמה התייחס לביקורת שקיבל בשל הקשר הקרוב שלו עם פרס, אולם אמר כי "השנים האחרונות שלו כנשיא המדינה והחיבוק שהוא קיבל בישראל ובעולם חיממו את לבי". לדבריו, "אנשים לא כל כך הבינו אותו. היה לו חזון. מדינת ישראל חייבת לשמעון פרס המון. את כל חייו הוא הקדיש למדינה. הוא ראה יותר מכל מנהיג בישראל. לא היה כשמעון פרס ולא יהיה כשמעון פרס".

פרס אושפז למשך שבועיים בבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות אירוע מוחי. בהתחלה הוגדר מצבו קשה אך יציב ובשלב מסוים אף חל שיפור במצבו והוא נשמע להוראות רופאיו. בתחילת השבוע חלה הידרדרות במצבו ובלילה שבין שלישי לרביעי הוא הלך לעולמו.

אתמול הובא פרס למנוחות בחלקת גדולי האומה שבהר הרצל בירושלים. בטקס ההלוויה השתתפו עשרות מנהיגים זרים, בראשם נשיא ארצות הברית ברק אובמה שנחת אתמול בבוקר בנתב"ג ועזב את ישראל עם סיום הטקס. בטקס נשאו דברים גם הנשיא ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully