וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל שילמה לטורקיה את הפיצויים על תקרית המרמרה

לקראת חידוש היחסים הדיפלומטיים בין ישראל וטורקיה והשבת השגרירים, דיווחו כלי תקשורת טורקיים כי אנקרה קיבלה את 20 מיליון הדולרים הנכללים במסגרת הסכם הפיוס בין המדינות, שנחתם לפני שלושה חודשים

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: יאיר דניאל

(ביוני: ראש הממשלה נתניהו מכריז על הסכם הפיוס עם טורקיה)

ישראל שילמה היום (שישי) לאנקרה את הפיצויים על סך 20 מיליון דולרים, שאותם התחייבה להעניק בעקבות תקרית המרמרה, במסגרת הסכם הפיוס שנחתם בחודש יוני האחרון – כך דיווחו כלי תקשורת בטורקיה. על פי ההסכם, על ישראל לשלם לטורקיה פיצויים על התקרית, שבמהלכה נהרגו מירי צה"ל עשרה פעילים טורקים בארגון אסלאמיסטי שארגן משט לרצועת עזה בחודש מאי 2010. בתמורה, טורקיה תחוקק חוק שימנע הגשת תביעות נגד קציני וחיילי צה"ל שהיו קשורים למבצע ההשתלטות על הספינה "מאווי מרמרה".

עוד סוכם כי ישראל תספק הקלה מסוימת במצור על עזה בכך שתאפשר לטורקיה להעביר סחורות רבות לתחומי הרצועה דרך נמל אשדוד. טורקיה, מצדה, תגביל במידת מה את פעילות חמאס בתחומיה - הארגון הפלסטיני יוכל להמשיך לפעול על אדמתה, אך ייאסר על פעיליו לארגן פעולות טרור נגד ישראל משטחה.

עוד בוואלה! NEWS:
הנץ התמים שסירב להיכנע לפחד: ההספדים המלאים לפרס
"דם נשים אינו זול": כאלף מפגינים בלוד נגד רצח נשים במגזר הערבי
ערב הסעודית: "לחוק ה-11 בספטמבר יהיו השלכות הרסניות"

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בכנס באיסטנבול, 25 בנובמבר 2015. רויטרס
הסכים להשיב היחסים עם ישראל על כנם. ארדואן, בנובמבר האחרון/רויטרס

מוקדם יותר השבוע מסר גורם טורקי בכיר כי אנקרה וירושלים יחליטו בעשרת הימים הקרובים על זהות השגרירים שימונו בירושלים ובאנקרה. בעקבות תקרית המרמרה טורקיה הורידה את דרג היחסים הדיפלומטיים עם ישראל והחזירה את שגרירה. בחודש שעבר אישר נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, את הסכם הפיוס, שבמסגרתו יושבו היחסים בין המדינות על כנם. זאת, לאחר שהפרלמנט הטורקי הצביע על סעיפיו כשבועיים קודם לכן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים ברומא על הפיוס עם טורקיה, 27 ביוני 2016.. עמוס בן גרשום, לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
אינטרס ישראלי. נתניהו מציג את הסכם הפיוס, ביוני האחרון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום, לע"מ

בחודש יוני אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי הסכם הפיוס הוא אינטרס ישראלי שיאפשר שיתופי פעולה כלכליים עם טורקיה, תוך שמירה על הסגר שהוטל על רצועת עזה. "ההסכם מדבר גם על שמירת הסדר הביטחוני מול רצועת עזה. לא הייתי מוכן להתפשר על הסעיף הזה והוא נשאר כפי שהוא. נאפשר לאוניות להגיע לנמל אשדוד ולפרוק שם מטענים הומניטריים לרצועה", אמר אז נתניהו. הוא הוסיף כי "העולם והמזרח התיכון נמצאים בטלטלה ועלינו לייצר מוקדים של יציבות באזור הסוער הזה".

הפיוס עם טורקיה - עיקרי ההסכם. עיבוד, עיבוד תמונה
הפיוס עם טורקיה - עיקרי ההסכם/עיבוד תמונה, עיבוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully