וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפרד מחברו: קלינטון עמד דקה דומייה מול ארונו של פרס בכנסת

אחרי שנחת בנמל התעופה בן גוריון, בא נשיא ארצות הברית לשעבר למשכן, שם מוצב ארונו של הנשיא לשעבר פרס. כ-60 מטוסים ינחתו ביממה הקרובה בארץ, ועל סיפונם בכירים רבים שיגיעו להשתתף בהלוויית פרס

צילום: שי מכלוף ורוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן.

נשיא ארה"ב לשעבר חלף על פני ארונו של הנשיא התשיעי, שהוצב במשכן.

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון עמד היום (חמישי) דקה דומיה לזכרו של שמעון פרס, בעת ביקורו במשכן הכנסת, שם הוצג ארונו של הנשיא התשיעי שהלך אתמול לעולמו. קלינטון, שנחת הבוקר בנתב"ג יחד עם מקורבו איש העסקים חיים סבן, חלק כבוד עם ידידו הוותיק כשלצדו נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. הנשיא הנוכחי ברק אובמה צפוי להגיע מחר ואליו יתלווה שר החוץ ג'ון קרי. סך הכול נערכים ברשות שדות התעופה לנחיתתם של כ-60 מטוסים במהלך היממה הקרובה.

קהל רב שנכח ברחבת הכנסת בזמן הגעתו של קלינטון צפה בהתרגשות בנשיא ארצות הברית לשעבר. הוא התקבל בחיבוק חם על ידי נשיא המדינה שליווה אותו ללשכת יושב ראש הכנסת אדלשטיין. בהתכנסות בלשכה שהו עם קלינטון איש העסקים סבן, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ, מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורביץ ומנכ"ל בית הנשיא הראל טובי.

מותו של שמעון פרס - כתבות אחרונות:
דרכו האחרונה: ארונו של פרס הובל בשיירה לירושלים והגיע לכנסת
מבצע "כעת מחר": חסימות כבישים ואלפי שוטרים לקראת הלוויית פרס
ליווה את ישראל מהקמתה: קיצור תולדות פרס - אחרון דור המייסדים

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון מול ארונו של שמעון פרס לצד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ונשיא המדינה ראובן ריבלין, 29 בספטמבר 2016. נועם מושקוביץ
קלינטון מול ארונו של פרס, לצד ריבלין ואדלשטיין/נועם מושקוביץ
נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון חולף על פני ארונו של שמעון פרס בכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
קשר עמוק ומיוחד. קלינטון/רויטרס

במשרד החוץ הכריזו כבר אתמול על מתכונת חירום לקראת הגעת הרכבת האווירית של אישים בכירים, ראשי מדינות ופוליטיקאים מרחבי העולם. בין היתר יגיעו פיליפה מלך ספרד, נשיא צרפת פרנסואה הולנד והנשיא לשעבר, ניקולא סרקוזי, יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס, שילווה בראש הממשלה לשעבר טוני בלייר, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסאידס, נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני, נשיא גרמניה יואכים גאוק ושר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר, נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו, ראש ממשלת שבדיה סטפן לופבן והמושל הכללי של אוסטרליה פיטר קוסגרוב.

נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בכנסת וחולף על ארונו של שמעון פרס, 29 בספטמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי ונועם ריבקין, מערכת וואלה! NEWS
קלינטון עם ריבלין ואדלשטיין בתוך משכן הכנסת. היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי ונועם ריבקין
נשיא ארה"ב ביל קלינטון נוחת בנתב"ג לקראת הלוויית שמעון פרס. 29 בספטמבר 2016. דוברות רש?ת- קוקו,
קלינטון נחת בישראל/דוברות רש?ת- קוקו
עמדת תקשורת בנמל התעופה בן גוריון לזכרו של הנשיא לשעבר שמעון פרס, 29 בספטמבר 2016. דוברות נתב"ג, מערכת וואלה! NEWS
כ-60 מטוסים ינחתו ביממה הקרובה בישראל. עמדת תקשורת ברחבת המטוסים בנתב"ג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות נתב"ג

מנהיגים ממדינות ערב, בראשן ירדן ומצרים, טרם הודיעו מי ייצג אותן בלווייה. עד כה רק מרוקו אישרה את הגעתו של נציג מטעמה - יועצו הבכיר של המלך מוחמד השישי, אנדרה אזולאי; המוכר כמי שפעל בעשורים האחרונים לטיפוח הקשר עם הקהילה היהודית ועם ישראל. בתו של אזולאי, אודרי, היא שרת התרבות של צרפת.

ארונו של פרס יצא בשעה 6:00 בבוקר בשיירה מצריפין לירושלים. השיירה שלוותה באופנועי וניידות משטרה וכן רכב משפחתו של פרס נסעה דרך כביש 1, שנחסם לסירוגין לתנועה. עם הגעתו לרחבת הכנסת, הניחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת אדלשטיין והנשיא ריבלין זרים לצד ארונו.

החל משעה 9:00 התאפשרה כניסת אזרחים לרחבה שביקשו לחלוק לו כבוד אחרון. משעות הבוקר עברו אלפים שהגיעו מכל קצוות הארץ למשכן הכנסת, ועד השעה 21:00, אז ייסגר המשכן, צפויים להגיע עוד אלפים.


(עדכון ראשון: 8:41)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטוסו של קלינטון בנמל התעופה בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אזרחים חולפים על פני ארונו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ברחבת הכנסת, 29 בספטמבר 2016. רויטרס
ארונו של פרס במשכן הכנסת, היום/רויטרס
ארונו של הנשיא לשעבר שמעון פרס הגיע למשכן הכנסת, 29 בספטמבר 2016. AP
ארונו של פרס מובל לכנסת, היום/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully