וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הורה להוריד את דגלי ארה"ב לחצי התורן לזכר פרס

29.9.2016 / 7:32

הדגלים יורדו לחצי התורן בכל מבני הציבור. המחווה יוצאת הדופן מצד הנשיא האמריקני תהיה בתוקף עד לאחר הלווייתו של פרס. אובמה יעמוד בראש המשלחת האמריקנית שתגיע ללוויה

בווידאו: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: אוהד פיטר וטל רזניק; קריינות: שי ענבל

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה הלילה (חמישי) להוריד לחצי התורן את הדגל בכל מבני הציבור בארצות הברית לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. בהודעה שפרסם אובמה נכתב כי "לאות כבוד לזכרו של שמעון פרס, ראש הממשלה ונשיא ישראל לשעבר, אני מורה בזאת כי דגלי ארצות הברית יורדו לחצי התורן בבית הלבן, בכל מבני הציבור, ובבסיסי הצבא בוושינגטון הבירה ובכל רחבי ארצות הברית".

בנוסף, הורה אובמה כי הדגלים יורדו לחצי התורן גם בכל השגרירויות והקונסוליות של ארצות הברית ברחבי העולם. הוראתו של הנשיא האמריקני, שנחשבת למחווה יוצאת דופן, תהיה בתוקפה עד לשעת השקיעה מחר, לאחר הלווייתו של שמעון פרס. שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו, אמר בריאיון לגל"צ כי "הורדת הדגלים היא צעד יוצא דופן, אבל הוא היה אדם יוצא דופן".

שמעון פרס 2016-1923 || סיקור מיוחד:
דרכו האחרונה: ארונו של פרס הובל בשיירה לירושלים והגיע לכנסת
שעות ארוכות לאחר מות פרס: המנהיגים הערבים ממלאים פיהם מים
מבצע "כעת מחר": חסימות כבישים ואלפי שוטרים לקראת הלוויית פרס

שמעון פרס מקבל את פניו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, נתב"ג מרץ 2013. ראובן קסטרו
פרס מקבל את פני אובמה בנתב"ג, מרץ 2013/ראובן קסטרו

מוקדם יותר הלילה הודיע הבית הלבן באופן רשמי כי אובמה יעמוד בראש המשלחת האמריקנית שתגיע ארצה להלווייתו של פרס שתיערך מחר בהר הרצל בירושלים. הוא ימריא מוושינגטון הבירה הערב (שעון ישראל), וישוב לארצות הברית לאחר הלוויה מחר אחר הצהריים. במשלחת האמריקנית יגיעו גם הנשיא ה-42 של ארצות הברית ביל קלינטון וכן שר החוץ, ג'ון קרי. המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון, לא תגיע להלוויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully