וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יגיע: הכנות לבואו של נשיא ארצות הברית להלוויית פרס

הבית הלבן אישר כי הנשיא יגיע וכעת נדרשים כוחות הביטחון להיערכות מוגברת. הילרי קלינטון והאפיפיור הודיעו שלא יגיעו להלווייה בשל התחייבויות קודמות. לעומתם, אישרו השתתפות בכירים רבים

בווידאו: נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס הלך לעולמו בגיל 93/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות בית הנשיא, צלמי וואלה! NEWS; עריכה: אוהד פיטר וטל רזניק; קריינות: שי ענבל

הבית הלבן פרסם אמש (רביעי) הודעה, לפיה נשיא ארצות הברית ברק אובמה מעוניין להגיע להלווייתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, ולשם כך נערכים סידורים לוגיסטיים. זמן קצר לאחר מכן אישר הבית הלבן באופן סופי כי אובמה אכן יוביל את המשלחת האמריקנית, שתכלול גם את שר החוץ ג'ון קרי.

במשרד החוץ נכנסו אתמול בבוקר למתכונת חירום על מנת לרכז את הגעתם של אישים בכירים מכל העולם להלוויית פרס וליוויים במהלך הביקור, ופרסמו אתמול רשימה נכבדת של מנהיגים ופוליטיקאים מכל העולם שצפויים להגיע לאירועי האשכבה. השם האחרון שפורסם הוא זה של פליפה מלך ספרד, ולפניו נקבו במשרד החוץ גם בשמו של האפיפיור פרנציסקוס. ואולם, כמה שעות לאחר מכן פורסמה הבהרה מטעם הוותיקן כי הוא מתעתד להמשיך בביקור המתוכנן לו בגיאורגיה ולא יגיע לישראל.

בדומה לכך, למרות הודעת המשרד כי המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון תגיע יחד עם בעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון ללוויה, בהמשך היום נמסר מהמטה שלה כי קלינטון לא תשתתף באירוע בשל אילוצי מסע הבחירות. עם זאת, הגעתו של ביל קלינטון נותרה בעינה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יוזמות טכנולוגיות וקידום ההייטק: שנותיו האחרונות של פרס
שעות ארוכות לאחר מות פרס: המנהיגים הערבים ממלאים פיהם מים
מבצע "כעת מחר": חסימות כבישים ואלפי שוטרים לקראת הלוויית פרס

שמעון פרס מקבל את פניו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, נתב"ג מרץ 2013. ראובן קסטרו
פרס מקבל את פניו של אובמה בנתב"ג, מרץ 2016/ראובן קסטרו

גם לאחר שהושמטו שמותיהם של קלינטון והאפיפיור מהרשימה נותרו בה מנהיגים רבים, שלהגעתם ממשיך להיערך משרד החוץ. להלוויה צפויים להגיע נשיא צרפת פרנסואה הולנד והנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, יורש העצר הבריטי הנסיך צ'ארלס וראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסאידס, נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק ושרת החוץ של איחוד האירופי פדריקה מוגריני, נשיא גרמניה יואכים גאוק ושר החוץ פרנק-וולטר שטיינמאייר, נשיא מקסיקו אנריקה פנייה נייטו והמושל הכללי של אוסטרליה פיטר קוסגרוב.

בירושלים עדיין ממתינים לאישורי הגעה ממדינות ערב ובראשן ירדן ומצרים, שטרם הודיעו מי ייצג אותן בלוויה. את מרוקו ייצג היועץ הבכיר של המלך מוחמד השישי, אנדרה אזולאי, שפעל בעשורים האחרונים לטיפוח הקשר עם הקהילה היהודית ועם ישראל, ובתו אודרי היא שרת התרבות של צרפת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון בנאום כלכלי במפעל במישיגן. 11 באוגוסט 2016. AP
הודיעה שלא תוכל להגיע. הילרי קלינטון/AP

על פי רשות שדות התעופה כ-60 מטוסים ינחתו במהלך היממה הקרובה בנמל התעופה בן גוריון (נתב"ג) ובהם ראשי מדינות, נשיאים, נסיכים ובכירים שונים. הרכבת האווירית תחל הבוקר בשעה 10:00 עם נחיתת המטוס של המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן, שבו יגיע ביל קלינטון. בהמשך אמורים להגיע ארבעה מטוסים אמריקנים, ובהם ציוד של פמלייתו של אובמה. לפי שעה לא ברור מתי בדיוק ינחת מטוסו של נשיא ארצות הברית וכמה זמן ישהה בישראל. עם זאת, כבר הוחלט שאובמה ינחת במסוק בגבעת רם שבבירה לקראת תחילת האירוע.

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully