וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרחבת הקואליציה על הפרק? נתניהו שאל את ראשי הסיעות על אחדות

27.9.2016 / 21:13

על רקע התחדשות השמועות על מגעים עם המחנה הציוני, עלה נושא הרחבת הממשלה בישיבתם השבועית של ראשי הסיעות. גורם בליכוד: "נתניהו הבהיר כי תמיד רצה בכך, אך זה לא הסתייע"

צילום: באדיבות חדשות 10, עריכה: שניר דבוש

(כחלון חשף: מגעים להרחבת הקואליציה נקטעו בשל הבדיקה נגד הרצוג, בחודש שעבר)

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
שאל את ראשי הסיעות לדעתם בנידון. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

בשיחה שקיים היום (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי הקואליציה בישיבתם השבועית, עלה נושא צירוף המחנה הציוני לממשלה שוב, זאת על רקע התחדשות השמועות על מגעים בין נתניהו ויו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג בימים האחרונים. בישיבה שאל יו"ר יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, את ראש הממשלה אם הוא מתכוון לעדכן אותם על מהלך כלשהו לצירוף מחנה הציוני. נתניהו השיב שאין כרגע מגעים, אך פנה לראשי הסיעות ושאל אותם, לפי גורם בליכוד: "מה דעתך בנידון?". לטענת גורמים שנכחו בישיבה, אף אחד לא התנגד.

בישיבה נכחו מלבד ליצמן ראשי המפלגות החרדיות – שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן יור ועדת הכספים משה גפני – ויו"ר כולנו שר אוצר משה כחלון. שני שותפים בכירים בקואליציה, יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר ישראל ביתנו שר הביטחון אביגדור ליברמן - לא נכחו בישיבה.

עוד בוואלה! NEWS:
"חוסר אחריות ציבורית": בכנסת זועמים על הצעת החוק לסגירת התאגיד
תושבי עפרה הפגינו בירושלים: "ההתיישבות דורשת להיות חוקית"
נתניהו בכנס הליכוד: "נוציא את כל המסתננים הלא-חוקיים מת"א"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן  מבקרים במבצע חיסונים נגד שפעת    החזירים באיכילוב נובמבר 2009. יותם רונן
לטענת גורמים שנכחו בישיבה, ראשי הסיעות לא התנגדו להרחבת הקואליציה.נתניהו וליצמן/יותם רונן

מאז שנתניהו הרחיב את הממשלה במאי האחרון וצירף את ישראל ביתנו, הוא חוזר ואומר כי הוא מעונין בממשלת אחדות וכי לא השתנה דבר ברצונו לצרף את המחנה הציוני. לראיה, אמר נתניהו שוב ושוב בשבועות האחרונים כי הוא משאיר את תיק החוץ בידיו כדי שישמש נדוניה משמעותית למשיכת הרצוג להצטרף לממשלה. במקביל, נמשכו כל העת מגעים בין יו"ר האופוזיציה לנתניהו על כניסה לממשלה. בחודש שעבר דווח בערוץ 2 כי השניים נפגשו לפגישה חשאית לדון בנושא – אך זה הוכחש על ידי כל הצדדים; בסביבת הרצוג המשיכו להכחיש גם השבוע דיווחים כי המגעים בנושא חודשו.

ח"כ יצחק הרצוג, וועדת חוץ וביטחון, הכנסת. 18 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
המגעים לכניסה לממשלה נמשכים ממאי האחרון. הרצוג/נועם מושקוביץ

לדברי גורם בליכוד, נתניהו חזר היום בישיבה על אותה עמדה. "ראש הממשלה הבהיר שהוא תמיד רצה בהרחבה, אבל עד היום זה לא הסתייע", אמר. "בכל מקרה, אם תהיה הרחבה נוספת של הממשלה, היא תיעשה עם כל המפלגות החברות בקואליציה הקיימת".

לפי ההערכה, על רקע הלחץ הבינלאומי הגובר בסוגית ההתנחלויות והחשש בירושלים ממהלך אחרון של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בנושא הישראלי-פלסטיני לפני תום כהונתו, נתניהו מעונין לדלל את נוכחות הימין בממשלתו. עם זאת, בסביבת הרצוג שבים ומדגישים כי לא מלאו התנאים הנדרשים מנתניהו כדי להצטרף לממשלתו ולהניע מהלך מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully