וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עפרה הפגינו בירושלים: "ההתיישבות דורשת להיות חוקית"

27.9.2016 / 14:19

מאות תושבים נאספו מול בית המשפט העליון, כשבוע לאחר ההחלטה על פינוי בתים בהתנחלות שנבנו על קרקע פלסטינית ובמחאה על המכשולים להתאמתו של בית חייל שנפצע ב"צוק איתן". השרה שקד: "אין הבדל בין עפרה לבין רעננה"

צילום: שבתי בנדט באמצעות וואווי, עריכה: יאיר דניאל

מאות מתושבי עפרה הפגינו היום (שלישי) מול בית המשפט העליון בדרישה להסדיר את מעמדה של ההתנחלות. בין המשתתפים גם שרת המשפטים איילת שקד וחברי הכנסת יהודה גליק (הליכוד) ומוטי יוגב (הבית היהודי). המפגינים נושאים שלטים שעליהם נכתב: "ההתיישבות דורשת להיות חוקית", "עפרה נאבקת על חוקיות ההתיישבות" ועוד. במקביל, מוסדות החינוך בעפרה שובתים היום במסגרת המחאה.

מארגני ההפגנה מחו באופן ספציפי על הקשיים בהתאמתו של בית החייל יהודה הישראלי, תושב ההתנחלות שנפצע במבצע "צוק איתן", בשל מצבה החוקי של עפרה. משפחתו ותושבים נוספים מוחים על כך שמשרד הביטחון לא נרתם לסייע בהתאמת הבית לצרכיו, כפי שהיה עושה לטענתם עבור חיילים המתגוררים בתוך תחומי הקו הירוק.

עוד בוואלה! NEWS:
בקואליציה מתנגדים לפינוי עמונה - אך לא ישברו את הכלים
אובמה נאם באו"ם: "ישראל יודעת שלא תוכל להחזיק בהתנחלויות לעד"
"מונעים התנתקות שנייה": ח"כים בליכוד במכתב בעד חוק ההסדרה

תושבי עפרה מפגינים ליד בית במשפט העליון נגד אי הסדרת עפרה – שרת המשפטים איילת שקד. אהרון ליפקין - דובר עפרה, מערכת וואלה! NEWS
"לעשות הכול ומיד". השרה שקד, היום/מערכת וואלה! NEWS, אהרון ליפקין - דובר עפרה

יתרה מכך, גם לאחר שאספה המשפחה את הסכום הנדרש לשיפוץ באמצעות קמפיין מימון המונים, לא ניתן אישור לבנייה. בנוסף לכך מחו המפגינים נגד החלטת בג"ץ מהשבוע שעבר לפנות תשעה בתים בהתנחלות שהוקמו על אדמה פלסטינית פרטית, ונגד אי יכולתם של התושבים להרחיב את היישוב.

השרה שקד הצהירה בהפגנה כי "לא יהיו שוטרים רכובים על סוסים בעפרה. עפרה הוא יישוב גדול ומבוסס שהממשלה בנתה". לדבריה, "אין הבדל בין עפרה, רעננה וכל יישוב אחר בישראל. אנחנו עושים כל מאמץ להסדיר את ההתיישבות ועובדים על כך יומם ולילה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תושבי עפרה מפגינים ליד בית במשפט העליון נגד אי הסדרת עפרה – שרת המשפטים איילת שקד. אהרון ליפקין - דובר עפרה, מערכת וואלה! NEWS
"עפרה נאבקת על חוקיות ההתיישבות". ההפגנה בירושלים, היום/מערכת וואלה! NEWS, אהרון ליפקין - דובר עפרה

ח"כ יוגב אמר במהלך ההפגנה כי "מגיע לעפרה, שכבר כ-41 שנה בקרקע, ולהתיישבות כולה להיות חוקיים. לא ארץ זרה ירשנו אלא באנו לארצנו שלנו". הוא קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלדבליט "לעשות הכול ומיד כדי להסדיר את ההתיישבות". לדברי יוגב, "המדיניות צריכה להיות שלך, ראש הממשלה, ולא של יועצים משפטיים בדרגים שונים".

ח"כ גליק קרא: "הגיע הזמן לומר: צריך להחיל את החוק הישראלי על כל יהודה ושומרון לא בשטיקים ולא בטריקים". לדבריו, "שמעתי השבוע אותך, אדוני ראש הממשלה, אומר שמי שדורש לפנות את ההתיישבות זה טיהור אתני. שמעתי אותך אומר על במת האו"ם 'אנחנו כאן כי זה ביתנו ואנחנו הכי צודקים בעולם - אדוני ראש הממשלה, שכנעת אותי! איך בשם החוק עושים דבר נגד השכל, ההגיון ונגד האנושיות?".

(עדכון ראשון: 11:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully