וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "הקואליציה תצטרך לבחור בין סיוע לצעירים - להגנה על העשירים"

25.9.2016 / 14:22

שר האוצר התייחס להתנגדות ח"כים מהליכוד לחוק מיסוי דירה שלישית ומעלה, ואמר כי ייאלצו לבחור אם לתמוך בו, או "להצטרף ליאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון". הדברים נאמרים ברקע הצהרות בקואליציה, ולפיהן החוק לא יעבור במתכונתו הנוכחית

צילום: יוני ריקנר ובני בן סימון, עריכה: מתן חדד

(כחלון לוואלה! NEWS: חשבתי שמהפכת הדיור תיקח פחות זמן, אך אעמוד ביעדים)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (ראשון) לנושא המיסוי על דירה שלישית ואמר כי על הקואליציה לבחור בין סיוע לזוגות צעירים - לבין הגנה על עשירים. "חברי הקואליציה יצטרכו לבחור אם הם תומכים בהחלטה שמסייעת לזוגות הצעירים ולמעמד הביניים או מצטרפים ליאיר לפיד שמגן על האלפיון העליון", כתב כחלון בעמוד הפייסבוק שלו. "המטרה בתכנית הדירה השלישית היא לפנות דירות ולהגדיל את ההיצע".

דבריו של כחלון נאמרים ברקע המחלוקת בקואליציה בנוגע לחוק. לפני ימים אחדים התבטא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) בנושא בריאיון לגלי צה"ל, ואמר כי החוק "לא יעבור במתכונתו הנוכחית". נתניהו עצמו הודיע כי לא יוכל להצביע בנושא, מאחר שהוא מחזיק בשלוש דירות ולכן מדובר בניגוד עניינים.

שר האוצר משה כחלון – בלשכתו – במשרד האוצר בירושלים. נועם מושקוביץ
"המטרה היא לפנות דירות ולהגדיל את ההיצע". כחלון/נועם מושקוביץ

במסגרת המהלך, המכונה "מס ריבוי נכסים" מס שנתי מיוחד יוטל על בעלי שלוש דירות ומעלה החל מ-1 בינואר 2017. המס יהיה בגובה 1% משווי הדירה, עד לתקרה של 1,500 שקל בחודש לדירה - 18 אלף שקלים בשנה. שווי הדירה למ"ר ייקבע על פי ההצעה על ידי השמאי הממשלתי הראשי וכן על בסיס נתוני הלמ"ס, ויחושב על פי מכפלת השווי הממוצע באזור הגיאוגרפי שבו ממוקמת הדירה ושטח הדירה במ"ר.

על פי ההצעה, המס לא יוטל על שתי הדירות הראשונות ובעל הנכסים יוכל לבחור את הדירות שעליהן ישולם המס. במקרים שבהם לא יבחרו בעלי הנכסים, תבחר המדינה להטיל את המס על הדירה הזולה יותר, בהתאם לנתוני רשות המסים. בעלות על דירה תחושב על כל מי שמחזיק בשליש או יותר מזכויות הנכס. על פי הערכות האוצר, מדובר בכ-50 אלף איש ובני זוגם המחזיקים בכ-180 אלף דירות.

בדברי ההסבר נכתב כי בעלי הדירות בישראל נהנו מעליית מחירים של 104% בממוצע בשווי נכסי הנדל"ן שלהם בתקופה שבין ינואר 2007 ועד יוני 2015 ועל פי ההערכות, סך העושר של ציבור בעלי הדירות גדול בפער של פי 15 מזה של שוכרי הדירות. "עליית מחירים זו הביאה לגידול בערך הנדל"ן המוחזק בבעלות הדיירים במשך תקופה זו. הקשר בין בעלות על רכוש לבין רמת החיים וההכנסה הוא ברור. שיעור משקי הבית שגרים בדירה בבעלותם בקרב העשירון השני עומד על 54% לעומת 80% בקרב העשירון התשיעי", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully