וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מזכיר תעמולה של גבלס": משרד החוץ נגד מתחזים לתיאטרון נורבגי

25.9.2016 / 1:07

סרטון שפורסם ברשת מציג שחקנית מתחזה לנציגת התיאטרון הלאומי הנורבגי, הקוראת לחרם על ישראל. משרד החוץ קרא לתיאטרון הלאומי האמיתי בנורבגיה להתנער מהסרטון ולפעול להסירו מהרשת

ספק 500

משרד החוץ דרש אתמול (שבת) מהתיאטרון הלאומי בנורבגיה להתנער מסרטון שכביכול נעשה בשמו ובו דוברת מטעמו מתנצלת על שיתוף הפעולה עם "הבימה".

בסרטון שעלה ברשת נראית שחקנית המציגה עצמה כנציגה של התיאטרון מכריזה על התנצלות פומבית של התיאטרון, כביכול, על שיתוף הפעולה המביש, כדבריה, עם התיאטרון הלאומי של ישראל. "לא ידענו איזה תפקיד חשוב יש ל'הבימה' ולמוסדות תרבות אחרים בישראל בנורמליזציה של הכיבוש", אומרת השחקנית בסרטון. "ממש בזמן ששיתפנו פעולה", ממשיכה השחקנית, "ישראל ביצעה הפצצה נוראית ברצועת עזה. 500 ילדים פלסטינים איבדו את חייהם בזמן שב'הבימה' עסקו בבידור של חיילים". היא הדגישה כי לא מדובר על סכסוך בין צדדים שווים, אלא על "סכסוך קולוניאלי המבוסס על טיהור אתני, גזענות, כיבוש ואפרטהייד".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שבוע של שיבושים: תנועת הרכבות תשוב לסדרה מחר בבוקר
בקואליציה מתנגדים לפינוי עמונה - אך לא ישברו את הכלים
מבין ההריסות: חילוצו של תינוק שנקבר תחת האבנים בחאלב

הבימה. ראובן קסטרו
"ישראל הפציצה בעזה בזמן שב'הבימה' בידרו חיילים". תיאטרון הבימה/ראובן קסטרו

השחקנית המצולמת בסרטון מונה שלושה צעדים שהתיאטרון הלאומי של נורבגיה קיבל על עצמו, כביכול. לדבריה, התיאטרון יתמוך באופן מלא בקריאות להחרמת ישראל. בנוסף, החל משנת 2017, ובמשך שנתיים, התיאטרון ינצל את המשאבים שלו לפעול למען המזרח התיכון, ומנהל התיאטרון יעניק חצי ממשכורתו לתיאטרון פלסטיני בעזה. בנוסף, השחקנית הצהירה כי התיאטרון יערוך שינויים בניהול הפנימי שלו כדי לשקף את החברה.

ממשרד החוץ נמסר כי "תחת מעטה צבוע של חופש הדיבור, שחקנים הנחזים להיות מהתיאטרון הלאומי הנורבגי הפיקו סרטון, במימון רשמי, הקורא במילים בוטות להטיל חרם על תיאטרון 'הבימה' ועל מדינת ישראל כולה". לדברי המשרד, "הסרט מזכיר תעמולה פרי מוחם החולני של גבלס ושל הקולנוענית הנאצית לני ריפנשטאהל".

ממשרד החוץ נמסר עוד כי "מדינת ישראל דורשת מהתיאטרון הלאומי הנורבגי, שדברי הדיבה מוצגים בשמו, שיתנער בצורה ברורה ומיידית מהסרטון ויפעל להסרתו מכל אתר או רשת". המשרד הודיע כי הוא פועל במרץ מול כל הנוגעים בדבר.

(עדכון ראשון: 23:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully