וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על אישור יחידות דיור בהתנחלויות: איום רציני לשלום

שבתי בנדט וסוכנויות הידיעות

31.8.2016 / 18:33

גורם אמריקני אמר כי וושינגטון "מודאגת מאוד" מבנייתן וקידומן של 546 יחידות דיור חדשות. לדברי הגורם, "מדובר באיום רציני וגובר לפתרון שתי המדינות". הבנייה ממתינה לאישור הדרג המדיני

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

(נתניהו על הביקורת האמריקנית על הבנייה במעלה אדומים ובירושלים: "לא מקובלת עלינו")

ארצות הברית "מודאגת מאוד" מההכרזה הישראלית על אישור יחידות הדיור החדשות בהתנחלויות – כך אמר גורם רשמי במדינה. לפי הגורם שצוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית, "מדובר באיום רציני וגובר לפתרון שתי המדינות".

הבוקר אישרה מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי תכניות לבנייה ולקידום 546 יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בכל רחבי הגדה המערבית. אישור זה מחכה לאישור הדרג המדיני.

לפי התכניות, 20 יחידות ייבנו בגבעת זאב, 30 בבית אריה ו-179 בעופרים. כמו כן, המועצה הכשירה רטרואקטיבית בנייה לא חוקית של שלוש יחידות דיור בהר גילה, 234 יחידות דיור מוגן לקשישים באלקנה ומספר לא ידוע של יחידות דיור באריאל.

לקריאה נוספת:
ירושלים במתקפה חריפה על שליח האו"ם: "מעוות את ההיסטוריה"
40 שנה למפעל ההתנחלויות נחגגו בקדומים: "נר שהפך לאבוקה גדולה"
היועמ"ש: ניתן לבחון את העתקת המאחז עמונה לשטח סמוך

ההתנחלות גבעת זאב. רויטרס
גבעת זאב/רויטרס

בתחילת השבוע מתח שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, ביקורת על מדיניות ההתנחלויות של ישראל במהלך דיון במועצת הביטחון של האו"ם. במסגרת הדיון החודשי של מועצת הביטחון במצב הישראלי-פלסטיני, גינה מלאדנוב את ריבוי ההודעות של ישראל על בנייה בהתנחלויות בחודשיים האחרונים. מלאדנוב הביע גם תסכול מכך שדוח הקוורטט זוכה להתעלמות מתמשכת.

בנוסף לכך, מלאדנוב התייחס לתוכנית המקלות והגזרים שהציג שר הביטחון אביגדור ליברמן מוקדם יותר החודש, ואמר כי "שום לוליינות משפטית לא יכולה לשנות את העובדות - שכל המאחזים, בין אם הם קבילים בחוק הישראלי ובין אם לאו, בין אם הם ממוקמים על אדמת מדינה, על אדמה שבעליה נפקדים או על אדמה פלסטינית פרטית, ממש כמו כל ההתנחלויות בשטח C ובירושלים המזרחית - כל המאחזים הללו הם בלתי חוקיים בהתאם לחוק הבינלאומי".

בתגובה תקפה לשכת ראש הממשלה בחריפות את שליח האו"ם למזרח התיכון. "הדברים שאמר מעוותים את ההיסטוריה ואת החוק הבינלאומי ומרחיקים את השלום", נמסר בהודעה מלשכת נתניהו. "הדרישה הפלסטינית לטיהור אתני של יהודים במדינה הפלסטינית העתידית מעוררת חלחלה, ועל האו"ם לגנות אותה במקום לאמצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully