וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר אש"ף על יוזמת רוסיה: "בניגוד לנתניהו, אנו לא רוצים פגישת יח"צ"

30.8.2016 / 5:12

מקורב לאבו מאזן הביע דאגה מכך שנתניהו מנסה למצוא תחליף ליוזמת השלום הצרפתית, בהתייחסו לפסגה שמוסקבה מנסה לארגן. הפלסטינים אף הציבו תנאים מקדימים לכל פגישה, אך האשימו את ישראל בכישלון המשא ומתן

עריכה: שניר דבוש

(הנשיא ריבלין: "היוזמה הצרפתית תדחוף את העמים לחיק הייאוש", בחודש יוני)

חבר הועד הפועל של אש"ף, אחמד מג'דלאני, אמר אתמול (שני) כי רוסיה מנהלת מגעים לכינוס פסגה ישראלית-פלסטינית במוסקבה, אולם טרם נקבע מועד לכך. "אנחנו לא מעוניינים בפגישה לשם הפגישה או לשם יחסי הציבור, כפי שרוצה נתניהו" אמר מג'דלאני בהצהרה לכלי תקשורת פלסטיניים. הוא הוסיף כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מודאג מכך שראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה ליצור מסגרת לתהליך השלום שתחליף את היוזמה הצרפתית, שלדעת הפלסטינים היא המתווה הנכון לסיום הסכסוך.

אתמול נועד ברמאללה מג'דלאני, המקורב לאבו מאזן, עם שגריר רוסיה ברשות הפלסטינית אלכסנדר רודאקוב והשניים דנו בהצעה של רוסיה. לפי דיווחים פלסטיניים, מג'דלאני מסר לשגריר כי ההנהגה הפלסטינית מוכנה לקיים פסגה עם ישראל, בתנאי שזו תמלא את התנאים שהתחייבה להם בסבב השיחות הקודם – שחרור הפעימה הרביעית של האסירים שנכלאו לפני הסכמי אוסלו, והכרזה על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. "ממשלת נתניהו והממשל האמריקני הם אלו שמציבים מכשולים ליוזמות בינלאומיות להחייאת המשא ומתן", טען.

עוד בנושא:
גורם מדיני: נתניהו הבהיר לצרפת כי פסגת השלום בפריז עלולה להזיק
המאמץ הישראלי נכשל: האיחוד האירופי אימץ את היוזמה הצרפתית
ריבלין: "יוזמת השלום הצרפתית היא כרוניקה של כישלון ידוע מראש"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בית לחם, 26 ביוני 2012. רויטרס
פגישה בין אבו מאזן לפוטין, בחודש יוני/רויטרס

דברים דומים אמר אתמול בכיר הרשות הפלסטינית, ואסיל אבו יוסוף, שגילה בראיון לעיתון הירדני "אל-ראד" כי גם הממשל האמריקני הציע לשני הצדדים לקיים פסגה בינלאומית כדי לחדש את תהליך השלום. לדברי אבו יוסוף, ישראל הסכימה להשתתף בפסגה כזו ללא תנאים מוקדמים, אולם הפלסטינים דרשו את הקפאת הבנייה ואת שחרור אסירי הפעימה הרביעית כתנאי לכל פגישה.

"הפלסטינים הבהירו כי הם תומכים בכל מאמץ להאצת תהליך השלום, אולם ישראל ממשיכה בסירובה למלא את התנאים שהתחייבה עליהם", אמר אבו יוסוף. גורם אחר בהנהגה הפלסטינית אמר לעיתון כי מטרתו של נתניהו היא "להצטלם בפגישה חסרת תכלית ולמוסס את היוזמה הצרפתית לשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully