וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שבר תקרת זכוכית שחסמה ציבור שלם - נזכור לו את המעשים הטובים"

עמיר פרץ

29.8.2016 / 7:40

הטיפוס של בנימין בן אליעזר מעלה אפשרות לצעירים רבים מעוטי יכולת ומעמד לשאוף ולחלום גם כן. כמו כל איש פוליטי, אני בטוח שיש החלטות שהוא התחרט עליהן, אך צריך לזכור: פואד מת בעודו חף מפשע. ח"כ עמיר פרץ נפרד מפואד

צילום: לע"מ, ערוץ הכנסת ו-AP, עריכה: אוהד פיטר

לפני עשרה ימים ביקרתי את פואד בביתו. לא פגשתי אדם מריר, לא מצאתי אדם כועס וגם לא שמעתי מילה על החקירה. פגשתי איש חד, שההתרחשויות במדינתו האהובה היו בראש מעייניו עד ימיו האחרונים. זו הייתה פגישה מלב אל לב, ופואד - על אף דימוי "הבולדוזר" - היה איש רגיש עם לב גדול.

סיפורו האישי – ילד שעלה לבדו מעיראק במסע מפרך, הקים משפחה ונטע שורשים, התקדם בקריירה צבאית מפוארת, היה שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה – היווה שבירה של תקרת זכוכית שחסמה ציבורים שלמים. הטיפוס שלו מעלה אפשרות לצעירים רבים מעוטי יכולת ומעמד לשאוף ולחלום גם כן.

מותו של בנימין בן אליעזר:
השר לשעבר בנימין בן אליעזר הלך לעולמו בגיל 80
איש הקשר של נשיא לבנון, הביצועיסט של רבין: סיפור חייו של "הבולדוזר"
5 פרשות שוחד בכתב אישום חמור אחד: בן אליעזר מת בעודו נלחם על חפותו

ח"כ בנימין פואד בן אליעזר מצביע בוועידת מפלגת העבודה, אוגוסט 2013. דרור עינב
יש החלטות שפואד מתחרט עליהם. בן אליעזר/דרור עינב

לאורך השנים היו ימים שהיינו קרובים יותר והיו ימים שהיינו פחות. אני אזכור את פואד של ממשלת רבין, שהיה חלק חשוב במהפך שחוללנו ב-1992. שר שיכון שהביא לתנופת פיתוח וקליטת עלייה, שר ביטחון בזמן האינתיפאדה השנייה, והפשיטה על "קארין איי". אני אזכור ביצועיסט קשוח, אך גם חברמן שבשיחות קטנות היה איש רגיש שלעתים הייתה בו חינניות שברירית.

כמו כל איש פוליטי, אני בטוח שיש החלטות ומהלכים פוליטיים שפואד התחרט עליהם והיה עושה אחרת. זה מנת חלקו של כל מי שמבקש לשנות מציאות ולהנהיג, אך אני מאמין שהוא עשה כמיטב יכולתו למען עמו ולמען עתיד ילדיו ונכדיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חוסנה של המערכת הדמוקרטית מושתתת על חזקת החפות

כידוע, את ימיו האחרונים של בנימין בן אליעזר ליוו דיווחים תקשורתיים תכופים על התפתחויות בחקירה נגדו. דווקא היום צריך לזכור: פואד מת בעודו חף מפשע. חוסנה של המערכת הדמוקרטית והמערכת המשפטית מושתתת, בין היתר, על חזקת החפות הניתנת לכל אדם. אל לנו לשלול אותה מאיש חי ובוודאי לא מאדם שהלך לעולמו ומת.

מכאן שהיום הוא יום אבל. אני, כמו רבים בעם ישראל, עצוב וכואב את לכתו מאתנו. נזכור לו את הדברים הטובים שעשה עבור מדינת ישראל ואת התעוזה – על מדים ועל אזרחי – לפרוץ את הגבולות ולתרום היכן וככל שרק אפשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully