וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים רוצים פגישה דחופה עם נתניהו: "נדרוש את פיטורי כץ"

השרים דרעי וליצמן וח"כ גפני הודיעו כי הם "מוחים על חילול השבת" בעבודות הרכבת בתל אביב, וגורם חרדי העיד כי ידרשו בפגישה את פיטורי שר התחבורה, שלטענתם הפר הסכמים. בש"ס מתנערים מהטענה

ספק 500

שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) דרשו אמש (שבת) פגישה דחופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ותקפו את שר התחבורה ישראל כץ עם סיומן של עבודות התשתית במתחם תחנת רכבת השלום בתל אביב, שהתקיימו במהלך השבת חרף ההתנגדות ובהתאם לקביעת ראש הממשלה. לטענת גורם פוליטי בעולם החרדי, השלושה מתכוונים לדרוש את פיטוריו של כץ לנוכח התנהלותו בפרשה. עם זאת, בש"ס מתנערים מהטענה.

"ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך. בדבריהם הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה, ופגיעה בסטטוס קוו", נמסר מהשלושה. "יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, מה שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך".

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: העבודות לשדרוג רכבת השלום בתל אביב - ממעוף הציפור
החרדים לנתניהו: "הממשלה רומסת את השבת, בטל העבודות ברכבת"
חרף איומי החרדים: נתניהו אישר את עבודות הרכבת בתל אביב בשבת

שר התחבורה ישראל כץ באתר עבודות הרכבת התחתית ברמת גן. ראובן קסטרו
"מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אך לא היה מקום לדחות את העבודות". כץ/ראובן קסטרו

בדברים שנשא הערב כץ בתחנת הרכבת, אמר כי הוא פעל "בהתאם לחוק הסטטוס קוו הנהוג בישראל" וכי לא ניתן היה לדחות את העבודות לאמצע השבוע. בתגובה, הגיבו חברי הכנסת משה גפני ומאיר פרוש (יהדות התורה) וגינו את "חילול השבת".

לדברי כץ, הוא "לא הסכים להורות על ביטול העבודות, שאושרו בידי הגורמים המוסמכים, למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים". "זהו חלק משדרוג תשתיות התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב, שיש לו השלכות על כל מערכת התשתיות הענקית ההולכת ומוקמת כיום ברחבי מדינת ישראל", אמר כץ במהלך סיור במתחם העבודות. "ביצוע העבודות בסוף השבוע היה נדרש והכרחי בהתאם לכל השיקולים המקצועיים ובהתאם לחוות דעת חד-משמעית של משטרת ישראל, שקבעה שביצוע העבודות ביום חול יביא לסיכון חיי אדם ולנזק כבד".

כץ הוסיף כי הוא שמח שהעבודות הסתיימו בשלום ללא נזקים ולא גרמו ל"כאוס תחבורתי". "פעלתי בהתאם לחוק והסטטוס קוו הנהוג בישראל, ולא הסכמתי להורות על ביטול העבודות, שאושרו על ידי הגורמים המוסמכים - למרות כל הלחצים הכבדים שהופעלו מכיוונים שונים", הסביר כץ, והוסיף: "אני אדם מסורתי ובהחלט תומך בשמירת צביונה היהודי-דמוקרטי של מדינת ישראל ובקיום הסטטוס קוו".

שר התחבורה המשיך בדבריו ואמר כי הוא מקפיד על שמירת הסטטוס קוו בכל תחומי אחריותו, אך הבהיר כי הדבר "מחייב את כל הצדדים להתפשר ולנהוג בהתאם לחוק כדי לאפשר חיים משותפים". "אני מצטער על עמדת ראשי המפלגות החרדיות, אני אוהב ומכבד אותם ואת הציבור ששלח אותם, אבל לא היה מקום לדחות את העבודות לאמצע השבוע. אני שמח שבסופו של דבר גם הם השתכנעו והבינו שאין מנוס ותמכו בקיום העבודות".

בתגובה לדבריו, מסר גפני (יהדות התורה) כי טענתו של כץ שקרית וכי מעולם לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת. "העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת. לא הייתה הסכמה מעולם לעבודה בשבת", אמר. "כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כץ, ראינו זאת בחודשיים האחרונים בהם שיקר לנו בעבור סיבות פוליטיות שלו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
גפני נואם וקורע את דפי ההסכם הקואליציוני מעל דוכן הכנסת. טלי מאייר
"שיקר אותנו מהסיבות הפוליטיות שלו". גפני/טלי מאייר

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש, הנמנה עם סיעתו של גפני, הגיב למה שכונה בפיו "חילול השבת המסיבי במסגרת עבודות הרכבת בתל אביב". בדומה לגפני, אמר פרוש כי "המפלגות החרדיות הועמדו בפני עובדה מוגמרת בטענה שהעבודות הן 'פיקוח נפש' ומחויבות המציאות. אם ראש הממשלה מעוניין שנמשיך להיות בקואליציה, עליו להפנים שהמושג 'פיקוח נפש' הוא כפי הגדרתו ההלכתית המדויקת ורחוק מאוד ממה שאירע בתל אביב".

העבודות, שמטרתן הייתה שדרוג שערכה רכבת ישראל בתחנת רכבת השלום בתל אביב, הסתיימו, ובמסגרתן נחסם לתנועה כביש 20 (נתיבי איילון) לכיוון דרום לפני מחלף השלום. עומסי תנועה כבדים נרשמו בנתיבי איילון וברחובות יגאל אלון ומנחם בגין בעיר. העבודות הסתיימו לאחר השעה 20:00, כשכל הכבישים נפתחו לתנועה.

"ביממה האחרונה ביצענו את אחד המבצעים המורכבים ביותר של רכבת ישראל בשנים האחרונות, הנפת הקונסטרוקציה לתחנת רכבת השלום מצדה הדרומי, במשקל של כ-560 טון", מסר מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר. "בתחנות תל אביב עוברים מידי יום כ-180 אלף נוסעים והקמת התחנה החדשה תאפשר גדילה של כמות הנוסעים, לקראת קליטת הקו המהיר לירושלים".

(עדכון ראשון: 21:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully