וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדש קשרים: אבו מאזן נפגש עם ח"כים מהאופוזיציה ברמאללה

28.8.2016 / 0:57

חברי הכנסת קסניה סבטלובה ויוסי יונה מהמחנה הציוני נענו להזמנת יו"ר הרשות, המנסה לשקם את קשריו עם האופוזיציה הישראלית, ודנו עמו ביוזמה הרוסית. "הביע נכונות ליטול חלק בכל יוזמה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(נתניהו ביום הלאומי של מצרים: "לשלב ידיים במאבק בטרור")

ח"כ קסניה סבטלובה וח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) נענו להזמנתו של יו"ר הרשות הפלסטינית ונפגשו עמו במהלך סוף השבוע ברמאללה, זאת לאחר שניסה בשבועות האחרונים ליצור קשר עם גורמים באופוזיציה. במהלך הפגישה דנו הח"כים עם אבו מאזן ביוזמות המדיניות השונות המונחות על השולחן, בדגש על הודעתו של נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי בשבוע שעבר, לפיה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הזמין את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת אבו מאזן לפסגה משותפת במוסקבה.

עד אוגוסט של השנה שעברה נהג אבו מאזן לקיים פגישות סדירות עם בכירי האופוזיציה, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ויו"ר מרצ זהבה גלאון, אך מאז החל גל הטרור בשטחי ישראל והגדה המערבית לא התקיימו פגישות בדרג שכזה. בשבועות האחרונים, על רקע היוזמות האזוריות השונות, אבו מאזן מנסה לכונן מחדש את הקשר עם האופוזיציה הישראלית.

עוד בנושא:
מצרים מנעה ממועצת הביטחון לאמץ את דוח הקוורטט – עקב לחץ פלסטיני
דיווח פלסטיני: אבו מאזן סירב להצעה אמריקנית לחידוש המו"מ
מציאות ישנה-חדשה: התקיפות בעזה לא ישנו את כללי המשחק בין ישראל לחמאס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, 30 בספטמבר 2015. רויטרס
מנסה לכונן מחדש את יחסיו עם האופוזיציה לאחר גל הטרור. אבו מאזן/רויטרס

בסיום הפגישה עם סבטלובה ויונה, שהתקיימה כחלק ממאמציו של אבו מאזן מול האופוזיציה, אמר ח"כ יונה כי יו"ר הרשות "הביע את נכונותו ליטול חלק בכל יוזמה אזורית או בינלאומית שמטרתה להגיע לפתרון כולל, אזורי וצודק לקונפליקט". סבטלובה ציינה כי "שמחנו לשמוע כי אבו מאזן ממשיך להתנגד לאלימות ומחויב לפתרון". היא הוסיפה כי יוזמת פוטין נידונה בפגישה וקראה לראש הממשלה "להיענות ליוזמה הרוסית ולשאר היוזמות, ובעיקר, לצו ההיסטוריה - לעשות כל דבר אפשרי ומעבר כדי לשנות את המציאות שבה אנו משלמים מחירים כל כך יקרים".

כאמור, בעוד נמשכים המאמצים להביא את נתניהו ואבו מאזן לשיחות בקהיר, נשיא מצרים א-סיסי הודיע בשבוע שעבר כי פוטין מוכן לארח את השניים לשיחות ישירות ברוסיה. "אנחנו תומכים במאמצים האלה וכולם מוזמנים לפעול בסוגיה הזו, שמצריכה מאמץ אדיר והיענות ליוזמות שעומדות על הפרק כדי שיהיה אור בקצה המנהרה עבור הפלסטינים ומדינתם תקום לצד מדינת ישראל", אמר א-סיסי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבטלובה, יונה ואבו מאזן ברמאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יממה לאחר מכן, נתניהו שוחח עם פוטין בטלפון, ולפי הודעת הקרמלין הנושא המרכזי בשיחה היה יחסי ישראל והפלסטינים. בה בעת, דווח על משלחת ישראלית רמת דרג שביקרה בקהיר כדי לדון ביוזמת א-סיסי. עם זאת, ברשות הפלסטינית דורשים לקיים מפגש מקדים בין יועציהם של נתניהו ואבו מאזן לפני שיוחלט לקבל כל הזמנה על השתתפות בפסגה. ישראל עד כה דוחה בקשה זו.

(עדכון ראשון: 22:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully