וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושבים והקיבוצים מאיימים על מפלגות השמאל: נפרק את הברית

26.8.2016 / 18:19

ח"כ איתן ברושי מהמחנה הציוני ויו"ר קק"ל דני עטר קראו לסייע למחאת המגזר ההתיישבותי נגד אי תקצוב התכנית לפיתוח הגליל ואיימו בהתנתקות פוליטית: "אם לא תעשו כן, נשקול מחדש את הברית אתכם"

ספק 500

נציגי הקיבוצים והמושבים איימו להתנתק ממפלגות השמאל, אם אלו לא יסייעו להם במאבק נגד אי-הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב המדינה. ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני), נציג הקיבוצים במפלגה ולשעבר מזכיר התנועה הקיבוצית ויו"ר קק"ל דני עטר הצטרפו היום (שישי) לקריאות. "אם מפלגות השמאל, שבלעדינו לא היו קיימות, לא יתנו גב להתיישבות בשבועות הקרובים – נצטרך לשקול מחדש את הברית שלנו איתן", אמר ח"כ ברושי.

במפגש בנושא גזרות האוצר במגזר ההתיישבותי, שהתקיים בנוכחות עשרות חברי קיבוצים ומושבים בקיבוץ עין שמר שליד פרדס חנה-כרכור, הוסיף ברושי כי "בנקודת הזמן הזו, של איום על קיומם של ההתיישבות, החקלאות, הקיבוצים והמושבים, צריך גיוס כוחות כללי ומשאבים למען עתידה ודמותה של ישראל". לדבריו, "אם המפלגות שהוקמו על ידי ההתיישבות ונתמכות על ידי מרבית חבריה לא יפעלו למען ההתיישבות, הפריפריה והציונות – נשקול את הברית איתן. זו לא ברית חד-צדדית".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
פלורידה פינת גוש עציון: כוח טראמפ בישראל רוצה רבע מיליון מכם בקלפי
חרף איומי החרדים: נתניהו אישר את עבודות הרכבת בתל אביב בשבת
כך הפכה התימניאדה באילת לזירת התגוששות בין השרות רגב וגמליאל

הפגנה במחאה על אי הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב הממשלה, צומת כח. אוגוסט 2016. תנועת "שינוי כיוון", מערכת וואלה! NEWS
מפגינים נגד אי-הכללת התכנית לפיתוח הגליל בתקציב המדינה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "שינוי כיוון"

לדברי ברושי, הוא ועטר ביחד הביאו בבחירות האחרונות בין ארבעה לחמישה מנדטים מההתיישבות למחנה הציוני. זאת, מבלי לקחת בחשבון תושבי ערים שבחרו להצביע למפלגה הודות לנוכחות החברים מההתיישבות ברשימה.

"הבעיה הגדולה שלנו כהתיישבות היא שאין לנו מושג מה אנחנו רוצים ולכן משחקים לידי ממשלת הימין", אמר עטר, יו"ר קק"ל בהווה ונציג המושבים בכנסת לשעבר. "99% מהחלטות רשות מקרקעי ישראל בשנים האחרונות היו נגד ההתיישבות. הכל תלוי בצורה שבה נתנהל. צריך להיאבק על תפקידה של ההתיישבות בעת הנוכחית ולא על מלפפונים ועגבניות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

לדבריו, "נתנו למדינה להתרגל שבשעת חירום אנחנו מתגייסים בשביל היישובים הסמוכים לגדר, ולאחר מכן שוכחים מהם. במפלגת העבודה יושבים אנשים שנמצאים בכנסת בזכות חמשת המנדטים שקיבלה המפלגה מההתיישבות ופועלים נגדה. 100% מהגורמים במדינה שעוסקים בהתיישבות שייכים לימין".

בשבוע האחרון הפגינו תושבי הצפון נגד החלטת הממשלה להשמיט מתקציב המדינה 18 מיליארד שקלים, שאמורים היו להיות מעוברים לאזור קריית שמונה, מטולה וצפת. התושבים טוענים כי בניגוד להצהרות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי, כי התכנית לפיתוח הגליל תזכה לתקציב ייעודי, הסכום לא הובא כלל לאישור הממשלה. התושבים המוחים על הפרת ההבטחות והיעדר תקצוב התכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully