וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

200 טון נפט דלפו בנמל עקבה; אין סכנה לחופי הים באילת

24.8.2016 / 9:55

פריצת צינור דלק הובילה לזיהום במפרץ אילת, אך מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי הנפט נע לכיוון ערב הסעודית ואינו מסכן את מימיה של ישראל. ממשלת ירדן מטפלת באירוע ומשרדי החוץ והגנת הסביבה הציעו את עזרתם כדי למנוע נזקים

צילום: אלי ורבורג, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

200 טונות של נפט גולמי דלפו אתמול (שלישי) מצינור דלק בנמל עקבה שבירדן. לאחר בדיקות, המשרד להגנת הסביבה הודיע הבוקר כי אין חשש שדליפת הנפט תתפשט לכיוון המים הטריטוריאליים של ישראל. על פי הודעת המשרד, בסיור אווירי שנערך הבוקר באזור לא נצפו סימני דלק בים וכתם הנפט ככל הנראה נע דרומה לכיוון ערב הסעודית.

ממשלת ירדן מטפלת באירוע, ומשרדי החוץ והגנת הסביבה נמצאים בקשר עם גורמים בממלכה, והביעו נכונות להגיש סיוע במידת הצורך. יו"ר חברת קו צינור הנפט אילת-אשקלון (קצא"א), ארז כלפון, פנה לשלטונות בירדן באמצעות השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, ומנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, והציע להם סיוע מעובדי ומהנדסי החברה.

לפי הודעת החברה, כלפון ציין בפנייתו כי "יש לשלב כוחות על מנת למנוע כל פגיעה במפרץ אילת ובעקבה. לעובדי קצא"א יש את הידע, המומחיות, הכישורים הנדרשים וכן ציוד ייעודי לטיפול באירוע מסוג זה".

נציג המשרד לאיכות הסביבה הירדני באזור עקבה, סלימאן א-נג'אדאת, אמר לכלי תקשורת במדינה כי צוותי ההגנה האזרחית הצליחו להשתלט על הדליפה. לדבריו, לא מדובר בדליפה חמורה ולא נשפכו כמויות גדולות של נפט לים.

דליפת הנפט ליד באר אורה, באזור כביש הערבה. המשרד להגנת הסביבה, מערכת וואלה! NEWS
הדליפה באזור שמורת עמונה, דצמבר 2015/מערכת וואלה! NEWS, המשרד להגנת הסביבה

בדצמבר 2014 דלפו אלפי קובים (מטרים מעוקבים) של נפט גולמי מצינור של קצא"א בשמורת עברונה הנמצאת באזור היישוב באר אורה, כ-20 קילומטרים מצפון לאילת. בתקשורת הירדנית דווח אז כי יותר מ-80 תושבי עקבה פונו לבית החולים לאחר שסבלו מקשיי נשימה.

זמן קצר לאחר שהתגלתה הדליפה, השיגו עליה שליטה כוחות כיבוי והצלה שהגיעו למקום ביחד עם נציגי קצא"א, והחלו לפעול בכמה זירות על מנת לשאוב את החומר המסוכן. עם זאת, כמה מזרמי הנפט הגיעו לשמורה ועבודות השאיבה מהקרקע נמשכו חודשים ארוכים. כבר בשעות הראשונות שאחרי הדליפה,הגדירו במשרד להגנת הסביבה את הדליפה בתור "אחד האירועים הסביבתיים הגדולים בתולדות המדינה".

(עדכון ראשון: 23:45)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully