וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: מפלגת העבודה תצביע על מועד הפריימריז לתפקיד היו"ר

31.7.2016 / 7:35

כ-2,300 צירי הוועידה – הגוף העליון במפלגה – יגיעו לבית החייל בת"א ויצביעו על הצעת החלטה, הכוללת לוח זמנים לבחירות. בעוד שיו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, מנסה לדחות את ההליך בשנה, ליולי 2017, ציר יחימוביץ-מרגלית-בר לב נלחם בו בכלים משפטיים

צילום: חדשות ערוץ 2, עריכה: אוהד פיטר

ועידת מפלגת העבודה תתכנס היום (ראשון) כדי להצביע על הצעתו של יו"ר המפלגה, ח"כ יצחק הרצוג, לקיים את הבחירות לראשות המפלגה ביולי 2017, כשנה לאחר המתוכנן. כ-2,300 צירים של הוועידה – הגוף העליון במפלגה – יגיעו היום לבית החייל בתל אביב ויצביעו על הצעת ההחלטה, הכוללת לוח זמנים לבחירות עבור שורה ארוכה של תפקידים במפלגה.

הכוונה לדחות את הפריימריז על ראשות המפלגה עוררה התנגדות עזה בקרב מי שמסמנים עצמם כיריביו של הרצוג, חברי הכנסת אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמר בר לב, שדורשים לקיים את הבחירות עד סוף השנה.

עוד בוואלה! NEWS:
סבב התיקים קרב: גלנט צפוי להישאר בשיכון; כחלון יקבל תיק כלכלה מצומצם
רצח המשפחה בדומא: האם מחבל נוסף מסתובב חופשי?
עריפת הראש תידחה? יריית הפתיחה של המאבק בין הרצוג למתנגדיו

בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ' בישיבת סיעה של מפלגת העבודה. טלי מאייר
מסתמנים בתור יריבים בקרב על ראשות המפלגה. הרצוג ויחימוביץ/טלי מאייר

לפי ההערכה, להרצוג, המגובה על ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יש רוב גורף בקרב צירי הוועידה. אולם, ציר יחימוביץ-מרגלית-בר לב ניהל בשבוע האחרון מאבק משפטי על תנאי ההצבעה, שעשוי להקשות על היתרון המובנה של הרצוג. כך למשל, בסוף השבוע הכריע המוסד לבירור עתירות של מפלגת העבודה כי ההצבעה בוועידה תהיה חשאית. החלטה זו נחשבת להישג עבור יריביו של הרצוג, שכן הצבעה חשאית עשויה לערער את ההשתייכות הפוליטית והחלוקה הברורה בקרב צירי הוועידה שמשויכים לתאים, או בקרב ארגונים המזוהים עם הרצוג או ניסנקורן.

אחרי שהצליחו להביא להצבעה חשאית, יחימוביץ, מרגלית ובר לב הגישו עתירה נוספת, הדורשת להפריד את ההצבעות על ההחלטות השונות בוועידה. לטענתם, העובדה שכל ההצעות כרוכות יחד להצבעה אחת מסנדלת את חברי הועידה ומונעת הצבעה עניינית – גם על מועד הפריימריז וגם על הרכב ועדת הבחירות. המוסד לבירור עתירות במפלגה צפוי להכריע בנושא עד כינוס הוועידה, היום אחרי הצהריים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חשש במפלגה: פעילי יחימוביץ יפוצצו את הוועידה

במהלך דרמטי נוסף, צפוי ח"כ מרגלית לדרוש במהלך הוועידה איסור על קיום משא ומתן לכניסה לממשלה. בשבועות האחרונים ניסה מרגלית לקבל מהרצוג התחייבות שכזו בעל פה, אך ללא הצלחה. "כל אנשי הוועידה מבינים שהצהרה כזו תאפשר לנו להתרכז בדבר האמיתי – החלפת נתניהו. בסופו של דבר, הציבור מבין שיש שתי אלטרנטיבות, ליכוד או עבודה. אי אפשר ללכת בלי ולהרגיש עם", אמר מרגלית, שצפוי להציג לפני הוועידה גם "תכנית מדינית" אלטרנטיבית במסיבת עיתונאים בתל אביב.

במפלגה נערכים לאפשרות של פיצוץ תיאטרלי של הוועידה על ידי פעילי יחימוביץ. לפי ההערכה, במידה והצעתו של הרצוג תתקבל ומועד הבחירות יקבע ליולי 2017, מתנגדיו ימשיכו במאבק בכלים משפטיים וינסו לערער על תוצאות הוועידה.

אראל מרגלית באירוע פתיחת הקמפיין שלו בדרום תל אביב. ניב אהרונסון
"הציבור מבין שיש שתי אלטרנטיבות, ליכוד או עבודה". מרגלית/ניב אהרונסון

למרות התנגדותם החריפה של ציר יחימוביץ-מרגלית-בר לב, הרצוג הצליח לגייס תמיכה משמעותית מחברי כנסת רבים במפלגה. מזכ"ל המפלגה, ח"כ חיליק בר, פנה בשבוע שעבר באיגרת לצירי הוועידה, בה קרא להם לתמוך בהצעה של הרצוג. "זה שנים שטובת המפלגה מוקרבת על מזבח הקרבות האישיים והאגו, באופן שאין באף מפלגה אחרת בישראל", כתב בר, "זה הזמן לומר עד כאן". ח"כ איתן כבל פרסם פוסט ממומן בפייסבוק בו הביע תמיכה בהרצוג והסביר כי, "אנחנו אלה שפוגעים בעצמנו יותר מכל יריב פוליטי, בהוציאנו את דיבתנו רעה ובהכנסת אווירה מילולית אלימה שלא נראתה מעולם בביתנו".

חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין קראה לסיים את ההתנגחויות: "שילוב כוחות וידיים הוא מה שנדרש כדי להיות אלטרנטיבה – גם בתוך המפלגה וגם במחנה כולו". אמש פנו גם חברי הכנסת איציק שמולי, איילת נחמיאס ורבין, איתן כבל, איתן ברושי, דני עטר, מיכל בירן, מנו טרכטנברג, מרב מיכאלי, נחמן שי ורויטל סוויד באיגרת לצירי הוועידה, בה תמכו בהצעתם של הרצוג ובר. לכך נוספת העובדה שח"כ עמיר פרץ, מתמודד פוטנציאלי על ההנהגה, אינו מתנגד לדחיית הבחירות.

"הארכת כהונתו של הרצוג – צעד בלתי דמוקרטי"

ועידת מפלגת העבודה הייתה אמורה להתכנס כבר במאי האחרון, כשנה לאחר הבחירות, כפי שמחייבת חוקתה. אולם, הרצוג דחה את כינוס הוועידה לאור מאמציו להצטרף לממשלת נתניהו. בשבוע שעבר, לאחר שבועות של מגעים וניסיונות להגיע להסכמות על תאריך קיום הוועידה, הרצוג הודיע כי היא תכונס ביום ראשון ותצביע על הצעתו – פריימריז עד סוף יולי 2017.

יחימוביץ ומרגלית הודיעו מיד על התנגדותם. יחימוביץ, שטרם הודיעה על התמודדותה לתפקיד היו"ר, טענה כי הארכת כהונתו של הרצוג היא צעד בהפיכתה של המפלגה לבלתי דמוקרטית. מרגלית מצדו, שנמצא בעיצומו של קמפיין אגרסיבי המתמקד יותר בנתניהו מאשר בהרצוג, הסביר כי צריך לקיים את הפריימריז בהקדם האפשרי כדי להיות מוכנים כאלטרנטיבה שלטונית. "השחיתות של נתניהו לא מחכה לפריימריז, היא כבר כאן. צריך להיערך לכך שנתניהו ייפול בכל רגע עקב הסתעפות החקירות, לקיים בחירות בהקדם, להכין את המפלגה ולהתלכד", אמר.

ישיבת סיעת המחנה הציוני, הכנסת. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
דחה גם את כינוס הוועידה עצמה. הרצוג/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully