וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב רונצקי על מכתב ההבהרה של לוינשטיין: "הוא לא חושב שטעה"

29.7.2016 / 15:00

הרב הצבאי הראשי לשעבר הגן על הרב מהמכינה בעלי, שהתבטא נגד הומואים ולסביות ועורר סערה, והסביר כי בסך הכול הסביר את דעתו. "הוא איש עתיד זכויות, אי אפשר להדיר אותו" ,אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן צילום: ניב אהרונסון

הרב הצבאי הראשי לשעבר, תת-אלוף (במיל') אביחי רונצקי, הגיב למכתב ההבהרה ששלח הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה הקדם-צבאית בעלי, למנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם. זאת, לאחר שהרב כינה הומואים ולסביות "סוטים שמטריפים את המדינה" ואמר כי "נכנסו לצבא ואף אחד לא מצפצף". בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר כי הרב הוא איש עתיר זכויות, שלא חושב שטעה בדבריו.

רונצקי, המלמד בישיבה הגבוהה באיתמר לצדו של לוינשטיין, אמר כי דבריו על הקהילה הגאה היו מעט בוטים, אבל למרות מה שניתן להבין מהמכתב הוא לא מתנצל עליהם. "לפי המכתב כנראה שניסה לחדד עמדות. הוא חושב שהוא לא טעה, ודעתו לגיטימית בעיניו. מה שאמר דיבר על דברים אחרים. הוא לא התכוון לפגוע או להדיר אף אחד משום מקום", אמר.

הוא הוסיף כי בעיניו ישנה מלחמת תרבות "בין חד מיניים לבין תרבות עם ישראל". לדבריו, "אם הייתי מנכ"ל משרד הביטחון הייתי מסתפק בזה וסוגר את הפרשה הזאת".

עוד בוואלה! NEWS:
הרב ברלנד מואשם בביצוע מעשים מגונים בנשים ובבת 14
אבו מאזן כרה לעצמו קבר: הבחירות שצפויות לחזק את חמאס
האפיפיור פרנציסקוס ביקר באושוויץ ונפגש עם ניצולי שואה

הרב אביחי רונצקי, לשעבר רב צבאי,  באזכרת בני משפחת פוגל שנרצחו באיתמר, פברואר 2013. ערן יופי כהן, ספק 500
"הרב לוינשטיין הוא איש עם זכויות". הרב רונצקי/ספק 500, ערן יופי כהן

הרב רונצקי סבור כי הצבא צריך לחזור ולארח את לוינשטיין במסגרות של מפגשי קצינים עם רבנים. "אי אפשר להדיר אותו, הוא איש עם זכויות שמגדל בישיבה שלו מאות ואלפי בוגרים שחלק נרחב מהם קצינים בצבא", אמר. לדבריו, לוינשטיין התבטא באופן חריף, שהוא עצמו היה נמנע ממנו, אבל אפשר להתמודד עם אמירותיו. "להדיר אותו מהרצאות חשובות בפני חיילי וקציני צה"ל זה טעות. אני מניח שאם מישהו יקום ויגיד לו 'אני הומו', הרב לא ילבין את פניו ברבים. הוא התבטא בכנס של רבנים ואמר את דעתו", הוסיף.

עוד אמר כי יש מי שלא חוסכים בביקורת כלפי הציבור הדתי, ואף משתמשים בכינוי "מתנחבלים", ובכל זאת מוזמנים להרצות בפני קציני צה"ל. "גם כאלה שמדברים באפון חריף, זו לשונם ולא נכון להדיר אותם מלהגיע לצה"ל. הקצינים מספיק חכמים כדי להתעמת איתם. לא נכון לדבר באופן כזה שפוגע אנשים, בכל קבוצה", סיכם רונצקי.

לפני כשבועיים נפוצה הקלטה של לוינשטיין ובה תועד אומר "הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה, נכנסו לצבא ואף אחד לא מצפצף" במהלך כנס בירושלים. במכתב ששלח לוינשטיין לאדם השבוע כתב כי דבריו התפרשו בצורה שלא התכוון אליה וביקש להבהיר ש"לכולם יש מקום בצה''ל, ללא קשר לרקע שלהם, להשקפת עולמם או לנטיותיהם האישיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully