וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ עודה תוקף את ההתנצלות של נתניהו: "כולם יודעים שזו התנשאות"

29.7.2016 / 12:45

יו"ר הרשימה המשותפת התייחס לסרטון שפרסם ראש הממשלה השבוע ובו פנה לציבור אזרחי ישראל הערבים בקריאה שישתלבו בחברה. "אני לא קונה את המסרים שנתניהו מנסה להעביר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, דחה את הסרטון שפרסם השבוע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו פנה לציבור אזרחי ישראל הערבים וקרא להם להשתלב בחברה. "אני לא קונה את המסרים שנתניהו מנסה להעביר", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS.

לדברי עודה, נתניהו מסיר מעצמו אחריות. "הוא לא ראש ממשלה שהתחיל היום. הקדנציה האחרונה שלו נמשכת כבר שש שנים". הוא הוסיף כי נתניהו לא נפגש עם נציגי הנהגת האוכלוסיה הערבית או עם חברי מפלגתו ודיבר "מעל לראש הציבור הערבי", תוך שהוא מסית, לטענתו, נגד חברי הרשימה המשותפת.

בסרטון, ביקש נתניהו להתנצל על הווידאו שהפיץ ביום הבחירות, ובו הזהיר מפני "מצביעים ערבים שנעים בכמויות לקלפי". ראש הממשלה אמר בסרטון החדש כי בדבריו ערב הבחירות התכוון למפלגה אחת מסוימת. "אנחנו המפלגה היחידה של המגזר. אנחנו זוכים ל-88% תמיכה של הציבור הערבי. אז למי הוא התכוון? כולם יודעים שזו התנשאות מפורשת", תקף עודה. "ראש הממשלה יכול יותר מכל בן אדם אחר לנסח תכנית פעולה מסודרת לשיפור הבעיות במגזר הערבי, אבל הוא בוחר שלא לעשות את זה".

עוד בוואלה! NEWS:
יש עתיד הגישה אי אמון בממשלה: "לא התקיימו דיונים ראויים על המנהרות"
חוגגים את ההתקרבות: נתניהו ציין את היום המצרי הלאומי
הפיליבסטר הוביל להישג: ועדת הכספים תפקח על השינויים בתקציב

חבר הכנסת איימן עודה נואם במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ
"נתניהו משתלח בחברה שלמה". ח"כ עודה במליאת הכנסת/נועם מושקוביץ
"בשש השנים האחרונות נתניהו לא עשה דבר למרות שיש לו את כל הכלים"

"אני תוהה למה דווקא עכשיו הוא פונה אלינו? למה דווקא בשפה האנגלית?", אמר עודה. לדבריו, בשנה האחרונה נפגש יחד עם חברי מפלגתו עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ועם נציגים מהאיחוד האירופי ומ-50 שגרירויות. "אני חושב שנתניהו נתפס כאחרון הגזענים בעולם וזה בעייתי עבורו. הוא רוצה לצאת מהמקום הזה אז הוא דיבר אתנו באנגלית. זה מאוד מוזר ועצוב", אמר.

לצד הביקורת שמתח עודה הוא הסכים כי הכיוון הכללי של הפנייה שפרסם נתניהו לציבור הערבי חשובה ואין לזלזל בה. "אבל העיקר הוא שראש הממשלה יכול לבצע ולא רק לדבר", אמר. "במשך שש השנים האחרונות הוא לא עשה דבר למרות שיש לו את כל הכלים. למה לא טלפן אליי בבקשה שנגבש יחד תכנית? צריך לזכור שרק לפני שבוע הוא העביר את חוק ההדחה. הוא מסית נגדנו וטוען שאנחנו מניפים דגלי דאעש. הוא משתלח בחברה שלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully