וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על המנהרות: "מי שלא לומד, יטעה שוב"; גורם בליכוד: "הוא משקר"

26.7.2016 / 11:30

יו"ר הבית היהודי התייחס לדבריו של ראש הממשלה, שאמר כי הקבינט דן באיום המנהרות לפני מבצע "צוק איתן" - בניגוד לטענות שהושמעו נגדו. "חובה עלינו ללמוד מטעויות העבר ולא להכחיש אותן", עקץ. גורם בליכוד: "זה שקר מוחלט"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: מתן חדד

נפתלי בנט הגיב הבוקר (שלישי) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען אמש כי הקבינט המדיני-ביטחוני דן באיום המנהרות לפני מבצע "צוק איתן" – בניגוד לטענות הרווחות בתקשורת. לדברי יו"ר הבית היהודי, נתניהו צריך לקחת אחריות על השלכות החלטותיו ולא להסתירן. שעה קלה לאחר מכן התייחס גורם בליכוד לדבריו של שר החינוך והגיב בתקיפות: "הדברים נשמעים יפה, אך כמה חבל שהם שקר מוחלט. העוצמה שלנו היא לא בשקר אלא באמת".

בנט התייחס לנושא המנהרות ואמר כי נתניהו מתנער מאחריות. "כל מ"מ בצבא מפיק לקחים בסוף תרגיל כדי להימנע מטעויות עתידיות ולהשתפר, ומה שנכון למחלקת חי"ר, נכון כפליים עבור המנהיגות המדינית-ביטחונית של מדינת ישראל. לקראת המערכה הבאה, חובה עלינו ללמוד מטעויות העבר ולא להכחיש אותן. הפקת לקחי-אמת היא אות של עוצמה וביטחון עצמי. מי שלא מוכן ללמוד משגיאות העבר, נדון לחזור עליהן בעתיד", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

לקריאה נוספת:
נתניהו מתנצל בפני ערביי ישראל: "עבדו ושגשגו בהמוניכם"
ח"כים ערבים זועמים על סרטון נתניהו: "ספין, לא קונים את מפגן הצביעות"
ביטול חובת לימודי ליבה במוסדות חרדיים אושר בקריאה ראשונה

נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי. נועם מושקוביץ
"מה שנכון למחלקת חי"ר, נכון כפליים למנהיגות המדינית-ביטחונית". בנט/נועם מושקוביץ

גם יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התייחס הבוקר לדוח המבקר. "ועדת החוץ והביטחון נפגשת היום עם הרמטכ"ל בדיוק כשאנחנו מציינים שנתיים למבצע 'צוק איתן'. בתום המבצע החל מבקר המדינה לכתוב דוח על המבצע. היו שם כשלים חמורים, גם בכל מה שקשור לדיווח לקבינט וגם בתהליכי קבלת ההחלטות. אני קורא למבקר לזרז ככל האפשר את הדוח הסופי, מגיע למשפחות לדעת ומגיע לציבור הישראלי לדעת".

לדבריו, "ראש הממשלה טען אתמול, וסיבותיו עמו, שלא היו כשלים במלחמה הזאת ולא היו טעויות. אני מצטרף מפה לקריאתו של שר החינוך, נפתלי בנט, שקרא לראש הממשלה ואמר לו שמלהכחיש שלא היו טעויות ולנסות להסביר שלא היו טעויות, אי אפשר להפיק לקחים. דרכו של צה"ל היא להתמודד עם מבצע, להכיר בטעויות שלו, ומפיק לקחים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קצין צה"ל במנהרה שחפרו אנשי חמאס בגבול עזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
לזרז את הדוח הסופי. מנהרת שנחשפה במבצע "צוק איתן"/AP

נתניהו אמר בשיחות סגורות כי צה"ל פעל לאיתור פתרונות מבצעיים להשמדת מנהרות מינואר 2013 ומערכת הביטחון דנה עשרות פעמים בנושא. זאת, בתגובה לביקורת החריפה שהופנתה למערכת הביטחון ולממשלה בכל הנוגע להיערכות נגד איום המנהרות לפני מבצע "צוק איתן" ובמהלכו.

משפחות שכולות: להקים ועדת חקירה ממלכתית

בעת המבצע ובתקופה ממושכת גם אחריו, נמתחה ביקורת במערכת הפוליטית ואף מצדם של חברי קבינט נגד נתניהו ושר הביטחון בזמן "צוק איתן" משה יעלון, על כך שהשרים וחברי הקבינט לא הכירו את איום המנהרות ולא דנו בפתרונות לו. לוואלה! NEWS נודע כי הקבינט קיים שמונה דיונים בנושא ויותר מ-20 דיונים מקצועיים כונסו בנוכחות נתניהו ומערכת הביטחון, שכללו את ראשי המחקר והפיתוח של האמצעים הטכנולוגיים, נציגי צה"ל וגורמי המודיעין שעסקו בפתרון איתור והשמדת מנהרות. תוכן הדיונים בקבינט נותר חסוי ולא הותר לפרסום.

שלשום קראו 32 משפחות משפחות שכולות של חללי מבצע "צוק איתן" להקים ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט שתבדוק את ההתנהלות לפני המבצע שנמשך 50 הימים, במהלכו ואחריו. המשפחות פנו במכתב לנתניהו ולשר הביטחון אביגדור ליברמן, והבהירו כי יש להקים ועדה חיצונית לממשלה שתחקור את אירועי המבצע, שבו נהרגו 67 לוחמים וחמישה אזרחים.

(עדכון ראשון: 9:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully