וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו מתנצל בפני ערביי ישראל: "עבדו ושגשגו בהמוניכם"

26.7.2016 / 2:02

בסרטון שפרסם ראש הממשלה, התייחס לאמירות שלו כלפי המגזר הערבי ביום הבחירות, ואמר כי "אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת". כעת, הוא מבקש: "אזרחי ישראל, קחו חלק בחברה הישראלית - בהמוניכם". ח"כ עודה: "לא קונים את מפגן הצביעות"

צילום: לע"מ, עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אמש (שני) סרטון ובו התייחס להתבטאות שלו ביום הבחירות, כשקרא לבעלי זכות ההצבעה לבחור מאחר ש"המצביעים הערבים באים בכמויות אדירות לקלפי". "אף על פי שהתכוונתי למפלגה פוליטית ספציפית, אנשים רבים נפגעו, וניתן להבין זאת", אמר. "אני התנצלתי על האופן שבו הובנו דבריי. אלא שהיום אני מבקש ללכת צעד אחד קדימה. היום, אני מבקש מכם אזרחי ישראל, לקחת חלק בחברה הישראלית – בהמוניכם. עבדו בהמוניכם, למדו בהמוניכם, שגשגו בהמוניכם. ישראל חזקה בזכות – ולא למרות – הגיוון והפלורליזם שמאפיינים אותה".

בהמשך, מנה את הישגי האזרחים מקרב המגזר. "למעלה מ-20% מאזרחינו הם ערבים. אתם הגעתם להישגים מדהימים - שופטים בבית המשפט העליון, חברי כנסת, סופרים בעלי שם, רופאים, רוקחים, יזמים, בעלי חברות בתעשיות ההייטק, מדענים. אני גאה בתפקיד שאתם ממלאים בהצלחתה של ישראל. אני רוצה שתמלאו תפקיד גדול אף יותר", אמר.

הסרטון מיום הבחירות: "הערבים באים בכמויות אדירות לקלפי"

"אני גאה על כך שהממשלה בראשותי קיבלה לאחרונה החלטה להשקיע משאבים גדולים מאוד בקהילות הערביות. היישובים הערביים זוכים לתמיכה חסרת תקדים בתשתיות ציבוריות, בתחבורה, בתעסוקה, ברווחה, בעוד הרבה תחומים. והסיבה לכך היא פשוטה. העתיד שלכם הוא העתיד שלנו".

בתגובה לדברים, אמר יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כי המגזר "לא קונה את מפגן הצביעות". "ראיתי הערב את הסרטון ושאלתי את עצמי אם מדובר באותו אדם שניסה בכל מאודו למנוע את התכנית הכלכלית ושניסה להוסיף עוד ועוד התניות עד שהיא תהיה בלתי ישימה. האם זה אותו ראש ממשלה שהסית כנגדנו בבחירות ומאז רק הלך והחריף באמירותיו המסיתות?", תמה. "כשראיתי שבחרת לפנות אלינו גם באנגלית הבנתי בדיוק לאן המסר הזה מיועד ומה מטרתו. לכן, אני אומר לראש הממשלה בשם הציבור הערבי, שאת מפגן הצביעות שלו הערב אנחנו לא קונים".

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully