וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם הייתי רוצה להחשיך את המסך - הייתי נותן לתאגיד לעלות"

24.7.2016 / 13:02

ראש הממשלה נתניהו יצא בישיבת הממשלה נגד הטענות כי הוא מנסה להשתלט על שוק התקשורת, והסביר מדוע דחה את סגירת רשות השידור. "אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת ולא בהכפשות"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית, עריכה: אביב אירגז

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לביקורת על החלטתו לדחות את פתיחת תאגיד השידור הציבורי. "אני שומע לאחרונה הרבה מלל על הניסיונות שלי, כביכול, להשתלט על שוק התקשורת. ההפך הוא הנכון", אמר. "אם הייתי רוצה להחשיך את המסך של השידור הציבורי, הייתי נותן לתאגיד החדש לעלות לשידור כשהוא לא מוכן. התאגיד היה נכשל והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך או מקרטע, ולכן דרושה הארכת זמן כדי לאפשר לתאגיד החדש להתארגן כראוי".

לדברי נתניהו הרפורמה העיקרית שהוא מתכוון להציג בשוק התקשורת מתמקדת בערוצי הטלוויזיה המסחריים. "הגיע הזמן שייכנסו עוד ערוצי טלוויזיה וחדשות שיוכלו להתחרות עם הערוצים הקיימים. בישראל ישנה ריכוזיות בשידורי הטלוויזיה שכמעט ואינה קיימת בעולם החופשי", אמר. הוא הוסיף כי מבדיקה שערך עלה כי במדינות קטנות מישראל ישנם יותר ערוצי טלוויזיה. כך למשל, בדנמרק ישנם שישה ערוצים, בבלגיה – חמישה ובפינלנד – שמונה. "הציבור הישראלי משווע, הוא משווע והוא זכאי לקבל חופש בחירה גם בטלוויזיה, ולטובת זה אני פועל", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו גינה לפני 30 שנה: "דרוויש מוכיח מה הפלסטינים רוצים"
חרף הגינויים: ירושלים ממשיכה לקדם בנייה מעבר לקו הירוק
"וול סטריט ג'ורנל" שיבח את הורדת המסים של כחלון: "תחזיר משקיעים"

נתניהו השיב לביקורת: "לא מנסה להשתלט על שוק התקשורת - ההפך הוא הנכון". לשכת העיתונות הממשלתית
"הציבור הישראלי זכאי לקבל חופש בחירה". נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית

נתניהו ציין כי בכוונתו לפתוח את שוק התקשורת לתחרות, כפי שנעשה בשנים האחרונות בתחומים נוספים, בהם שוק הסלולר, התחבורה הציבורית ועוד. לדבריו זו הסיבה שהשאיר בידיו את תיק התקשורת. הוא הוסיף כי בכוונתו לאפשר כניסת משקיעים נוספים לענף.

"כל משקיע שירצה, מימין ומשמאל, מלמעלה ולמטה, מהצד, מהמרכז - כל אחד יוכל להשקיע בערוצים הללו. הציבור הישראלי הוא זה שיבחר במה לצפות - ולא יבחרו בשבילו", אמר. "אני רוצה להבהיר עוד דבר: אותי לא יקנו ולא ירתיעו, לא בביקורת, לא בהכפשות וגם לא בזמן מסך מלטף, שכידוע לכם אני מקבל בלי סוף. דבר אחד אני מבין - ככל שההתנגדות לפתיחת שוק התקשורת לתחרות גדולה יותר, כך אני מבין שאני עושה את הדבר הנכון", הוסיף נתניהו.

נתניהו התייחס בהמשך דבריו לפגישתו המתוכננת הערב עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, ואמר כי הוא רואה חשיבות רבה בקשר בין שתי המדינות. בפגישה ידונו השניים בהתפתחויות באזור וכן בפיתוח ענף הגז הטבעי בים התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully