וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וול סטריט ג'ורנל" שיבח את הורדת המסים של כחלון: "תחזיר משקיעים"

מאמר מערכת של העיתון המוערך מתייחס להפחתת המסים עבור חברות הייטק, וקובע: "ישראל הבינה את מה שכמעט אף מדינה אחרת לא קלטה". עם זאת, הודגש: "זו רק ההתחלה. כדי למשוך משקיעים דרושה הפחתה כללית"

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
גרף שבחים. שר האוצר משה כחלון./ראובן קסטרו

העיתון "וול סטריט ג'ורנל" שיבח בסוף השבוע את ההודעה של משרד האוצר מיום שלישי כי יפחית במס החברות ובמס ההכנסה. מהלך זה, לדברי השר משה כחלון, יעלה למדינה מיליארדי שקלים. במאמר של מערכת העיתון ציינו לטובה בעיקר את הורדת מס החברות, והדגישו כי כחלון מתכנן "הפחתה משמעותית" במס לחברות שעוסקות בהייטק.

"שיעור מס החברות הגבוה ביותר בישראל הוא 25%, וכחלון רוצה להורידו ל-6% עבוד חברות הייטק גדולות, ול-12% עבור חברות קטנות יותר שעוסקות בתחום", נכתב. לטענת ה"וול סטריט ג'ורנל", "המטרה היא להכניס את ישראל לליגה של מדינות כמו אירלנד, הונק קונג וסינגפור, שבהן שיעור המס הוא נמוך".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
קלינטון הציגה את סגנה: "מאחורי החיוך שלו יש עמוד שדרה מפלדה"
השבוע הגורלי של אזריה: יעלה מחר לדוכן העדים - וידבר לראשונה
הרב ברלנד צפוי להתעמת היום עם מתלוננות; מאות מפגינים נגד מעצרו

שיעורי מס נמוכים כמו במדינות אחרות

במערכת העיתון מאמינים כי אחת הסיבות למהלך היא חשש מפני האטה בצמיחת תעשיית הטכנולוגיה בישראל, אך מעריכים כי יוזמה של ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, מהווה מניע חשוב יותר. בעקבות בקשתם של מנהיגים ממדינות שבהן שיעור המס הוא גבוה, כמו צרפת וארצות הברית, הארגון מקדם את תכנית שנועדה לחייב חברות לשלם מסים לפי מיקום פעילותן העסקית, ולא לפי כתובתן. זאת, כדי למנוע מצב שבו החברות פועלות במדינות שגובות מסים גבוהים, אך משלמות את המסים למדינות שגובות מעט מסים.

במאמר המערכת נכתב כי "וול סטריט ג'ורנל" הזהיר כבר בשנת 2014 שמהלך כזה יביא לכך שחברות יעבירו את פעילותן העסקית למדינות שבהן המסים נמוכים, במקום לשלם מסים רבים למדינות שבהן הן פועלות כיום. "ישראל כבר הבינה את זה, אפילו אם כמעט אף אד אחר לא הבין", טענו בעיתון המוערך, והוסיפו: "הורדת המסים נועדה לעודד את החברות האלה להמשיך להשקיע בישראל, ולהבטיח להן שיעורי מס נמוכים כמו במקומות אחרים".

על אף השבחים, המאמר מדגיש כי "הפחתת המסים היא רק התחלה". "אם הורדה במסים עבור חברות מסוימות מסייעת להחזיר השקעות למדינה, אז הפחתה כללית תעזור לישראל למשוך אליה משקיעים ממדינות אחרות", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully