וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון נגד ח"כ ביטן: "נמשכת ההסתה נגד ראשי מערכת הביטחון"

25.6.2016 / 20:25

שר הביטחון לשעבר הגיב לדברי יו"ר הקואליציה שאמר כי "ראשי שב"כ וראשי מוסד הופכים להיות שמאלנים" וטען כי "אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד". ביטן השיב: "שלא יפחיד עם ביטויים כמו סכנה לדמוקרטיה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: אביב אירגז

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, תקף היום (שבת) את יו"ר הקואליציה דוד ביטן על דבריו נגד ראשי מערכת הביטחון. "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה נמשכים בשיטתיות", כתב יעלון בטוויטר, "מביש ומדאיג. אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד".

דבריו של יעלון מגיעים בתגובה לדבריו של הח"כ מהליכוד באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, בהנחיית רועי כץ, שבו התייחס להשפעה של שירות במוסד ובשב"כ על דעותיהם הפוליטיות של העומדים בראש הארגונים. "לאורך השנים ראשי שב"כ וראשי מוסד הופכים להיות שמאלנים. ראש המוסד לשעבר מאיר דגן היה ימני קיצוני, ואחרי שהוא שירת במוסד הוא יצא הפוך. דגן חרג מסמכותו", טען.

עוד בוואלה! NEWS
נמסטה, בוגי: יעלון מתרגל לחיים שאחרי משרד הביטחון
יעלון: "ההנהגה מפחידה את האזרחים; אתמודד בבחירות הקרובות"
יו"ר הקואליציה: "לאורך השנים ראשי שב"כ ומוסד הופכים לשמאלנים"

משה יעלון, דוד ביטן. ראובן קסטרו, נועם מושקוביץ, עיבוד תמונה
"מביש ומדאיג". יעלון וביטן/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, נועם מושקוביץ

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התייחס לביקורת שהושמעה נגדו מצדו של יעלון. "עם כל הכבוד ליעלון, מערכת הביטחון זה לא הוא והוא זה לא מערכת הביטחון", אמר. "הוא פוליטיקאי שעשה שיקולים פוליטיים קרים ונטש את הליכוד והממשלה כדי לקבל חיבוק חם מהשמאל. שלא יפחיד עם ביטויים כמו סכנה לדמוקרטיה ופגיעה במערכת הביטחון כי זה לא המצב. מערכת הביטחון שלנו טובה וחזקה גם כיום ולא רק בתקופתו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"מה קורה לראשי מערכת הביטחון בתפקיד? אחריות קוראים לזה"

ליעלון, המקפיד להביע את דעותיו מאז פרש מתפקידו בממשלה, הצטרפו גם ח"כים מהאופוזיציה בביקורת נגד דברי ביטן. "מה קורה לראשי מערכת הביטחון בתפקיד? אחריות קוראים לזה", אמרה ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני). "מפגש עם מציאות מורכבת, לא סיסמאות פופוליסטיות". גם ח"כ עמיר פרץ מאותה המפלגה אמר כי "‏מדבריו של יו"ר הקואליציה אפשר לזהות את היוולדו של חוק נאמנות לראשי צה"ל, השב"כ והמוסד. שבליכוד יתקפו את הטרור ולא את מערכת הביטחון".

ביטן הוא מהמבקרים החריפים ביותר של מהלך ההתפטרות של יעלון ואף טען בעבר כי האחרון "לא היה נאמן לליכוד". הוא המשיך לתקוף את יעלון ואת ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שהשמיעו דברי ביקורת חריפים על ראש הממשלה בשבוע שעבר בכנס הרצליה. "למי אתה רוצה שאאמין, ליעלון? לפני כחודשיים הוא אמר שראש הממשלה הוא טוב ומצוין, והיום משנה את דעתו", אמר. "ברק היה ראש ממשלה כושל, היה רמטכ"ל פוליטי".

ח"כ מרגלית: "הוכחה לניתוק של הליכוד מהמציאות"

לביקורת על דברי ביטן הצטרפה גם ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני). "ההתבטאות האומללה מוכיחה את חוסר ההבנה שלו לגבי כישלון נתניהו וממשלתו. ראשי השב"כ והמוסד, הרמטכ"ל וסגנו אשמים - רק ראש הממשלה שמינה אותם ומכתיב את המדיניות הביטחונית של ישראל בסדר מבחינתו", אמרה.

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) האשים את ביטן בהיותו "שליחו של ראש הממשלה", וטען כי אמירתו היא "הוכחה לניתוק של מפלגת הליכוד מהמציאות ומהשטח. גם בשב"כ וגם במוסד רואים את המציאות בלי משקפת ובלי מסננת".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "כשמתעסקים בביטחון ולומדים את העובדות, לפופוליזם ופרופגנדה ריקה של נתניהו ושותפיו הימין הסהרורי כבר אין השפעה. נשארות העובדות בשטח שאיתן צריך להתמודד. יש אחריות לאומית אותה, למרבה הצער, נתניהו שכח".

ביקורת נוספת נגד הדברים נשמעה מצדו של תא"ל במיל' גל הירש שכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "מחד, אמירה חסרת אחריות לא מחייבת תגובה. מאידך, התעלמות מאפשרת כרסום ביסודות שלנו. בבוקר אחר תהיה דה-לגיטימציה של אנשי מערכת הביטחון לדבר מותר ומוגבר. הגנת המדינה היא שליחות לאומית ואין לה כל קשר לעמדה פוליטית. ח"כ דוד ביטן - חשוב מאוד שתחזור בך".

(עדכון ראשון: 17:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully