וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחות, המחותנת והבן של השר: חגיגת הג'ובים המשפחתיים בש"ס

17.5.2016 / 19:01

מאז שחזר אריה דרעי לחיים הפוליטיים הוא מינה שורה של קרובים אליו ואל בכירים נוספים במפלגה לשלל תפקידים במפלגה. בין המינויים, האחיין של אשתו ובנו של השר לשירותי דת, דוד אזולאי. ש"ס: "קרבה משפחתית לא פוסלת אותם מעבודה"

צילום: מאצ'י הוף

(פתיחת חקירה פלילית נגד דרעי, בחודש שעבר)

בני משפחה ומקורבים ליו"ר ש"ס השר אריה דרעי, רבנים וחברי כנסת במפלגה זכו בשלל תפקידים בתנועה, ובהם יועצים, עוזרים ומזכירים. מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי מאז חזר דרעי לחיים הפוליטיים לפני כארבע שנים, הוא מינה שורה של קרובים אליו ואל בכירים נוספים בש"ס.

כך, למשל, חנה אילוז, מזכירתו של השר לשירותי דת דוד אזולאי, היא מחותנתו של דרעי. חנה בן נאים, אחותו של דרעי, היא בכירה ברשת החינוך של ש"ס ומכהנת כאחראית השתלמויות ומפקחת. גורם ברשת טען כי היא בתפקיד "יותר מ-25 שנה". דוד כהן, אחיין של יפה דרעי, אשתו של יו"ר המפלגה, מכהן זה כמה חודשים כעוזר בלשכתו של ח"כ יצחק ועקנין וכאחראי פניות הציבור בוועדת הכספים מטעם ש"ס.

לקריאה נוספת:
דרעי יוכל להמשיך לכהן כשר הפנים; בג"ץ: "שהציבור ישפוט"
בצל החקירה נגדו: דרעי ביטל את חגיגת המימונה השנתית בביתו
הותר לפרסום: מקורבו של דרעי שנחקר באזהרה - אחיו שלמה

כנס בחירות של ש"ס בהיכל יד אליהו בתל אביב  ה-3 במרץ 2015. ראובן קסטרו
האחות, המחותנת והאחיין של אשתו. דרעי באירוע בחירות בהיכל יד אליהו, מרץ 2015/ראובן קסטרו

אפרת כהן, בתו של רב העיר באר שבע יהודה דרעי, אחיו של השר דרעי, משמשת מזכירה במשרד לשירותי דת. בתפקיד דומה כסטודנט במשרד לשירותי דת נמצא גם אביחי יוסף, בנו של הרב דוד יוסף, המכהן כחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס ונחשב לידידו של דרעי.

ינון אזולאי, בנו של השר לשירותי דת, הצטרף בכנסת האחרונה ללשכתו של דרעי. ברשימת התפקידים של ש"ס נכתב כי הוא מטפל "בפניות ציבור פריפריה, נגב, גליל ורשויות", אולם בלשכה אמרה מזכירה מטעמו כי הוא "יועצו של השר". איציק לוי הוא "יועץ ואחראי פניות הציבור" במשרדו של סגן שר האוצר יצחק כהן. לוי הוא בנו של ח"כ לשעבר יאיר לוי, שכיהן מטעם ש"ס.

מיד עם חזרתו לפוליטיקה הכריז דרעי כי אין בכוונתו "לערוף ראשים", וחלק גדול מהמינויים האלה עברו את אישורו. למעט בודדים מתוך רשימה זו, המינויים נעשו תחת כהונתו כיו"ר. מינוי קרובים ומקורבים בש"ס הוא דבר נפוץ ומוכר גם מתקופת כהונתו של היו"ר לשעבר אלי ישי, אך דווקא המינויים הרבים של בני משפחותיהם של בכירי המפלגה הם מה שמעלים תהייה.

מש"ס נמסר בתגובה: "ברשת החינוך של ש"ס ובמשרדים השונים עובדים מאות רבות של אנשים. העובדה כי כמה מהעובדים הם קרובי משפחה של שליחי הציבור בתנועה אינה אמורה לפסול אותם מלעבוד. חלק האנשים עובדים שנים רבות, עוד לפני חזרתו של אריה דרעי לתפקיד יו"ר ש"ס. כל העובדים נבחרו לאחר שעמדו בכל הקריטריונים והם ממלאים את תפקידם בחריצות רבה, במקצועיות ולשביעות רצון הממונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully