וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע התקדמות המגעים לפיוס: חודדה אזהרת המסע לטורקיה

אתמול עוד נשמעו טענות כי חלה התקדמות משמעותית בהשלמת הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, ואולם אמש המטה ללוחמה בטרור ביקר להבהיר: "רמת האיום גבוהה. יש סיכונים מיידים למימוש פיגועים"

צילום: רוני כנפו, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע הטענה שהושמעה אתמול בבקר (שישי) לפיה חלה התקדמות משמעותית בהשלמת הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, המטה ללוחמה בטרור ביקש לחדד את אזהרת המסע הקיימת. "בעקבות הערכת מצב שהתקיימה, אנו שבים ומחדדים את רמת האיום הגבוהה בטורקיה", נמסר.

בהודעה שפרסם המטה, נמסר: "בתוך כך עולים סיכונים מיידים למימוש פיגועים במדינה ומחדדים כי האיום תקף לכל מוקדי התיירות". כמו כן, התיירים הישראלים מתבקשים להימנע מהגעה לאתרים הומי אדם ולצאת מהמדינה בהקדם.

"נזכיר שרמת האיום של אזהרת המסע היא רמה 2, איום קונקרטי גבוה", הוסיפו, "וההמלצה היא להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה לצאת בהקדם האפשרי". אזהרות המסע שמפרסם המטה ללוחמה בטרור במשרד ראש הממשלה מבוסס על מידע מודיעיני, הערכות מצב ביטחוניות והערכות ממשרד החוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
משרד החוץ הטורקי: פרטי הסכם הפיוס עם ישראל יושלמו בפגישה הבאה
במערכת הביטחון פסימיים לגבי הפיוס: "אין באמת עם מי לדבר בטורקיה"
הפיגוע בטורקיה הוגדר פעולת איבה: "הכרה חשובה, אנשים חזרו בארונות"

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
"המלצה לשוהים לצאת במהירות מהמדינה". זירת הפיגוע באיסטנבול, חודש שעבר/רויטרס

בשנים האחרונות אלפי פעילי ארגון "המדינה האסלאמית" (דעאש) משתמשים בטורקיה כארץ מעבר ממדינות שונות לסוריה. לאחר נחיתה בשדות התעופה הבינלאומיים של טורקיה, הם נוסעים אל הגבול באמצעות אנשי קשר ומצטרפים למפקדי השטח של דאעש. כמו כן, התרחבה התופעה של מעבר פליטים מסוריה דרך טורקיה אל אירופה. מעבר הפעילים והפליטים פגע בביטחון הפנים של טורקיה ויכולת ההתגוננות מפני פיגועים של פעילי דעאש וארגוני הטרור נוספים, בראשם המחתרת הכורדית (PKK).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

הבוקר: סיכוי להסכם בין המדינות "בקרוב מאוד"

רק אתמול בבוקר נמסר ממשרד החוץ הטורקי כי צוותי המשא ומתן של טורקיה וישראל התקדמו משמעותית בהשלמת הסכם הפיוס בין שתי המדינות במהלך שיחות שהתקיימו בלונדון. עוד נמסר בהודעה כי ההסכם יושלם וייחתם בפגישתם הקרובה של צוותי המשא ומתן, שתתקיים "מאוד בקרוב". על פי הצהרת המשרד, בשיחות שהתקיימו בבירת בריטניה ביום חמישי השתתפו סגן המזכיר הטורקי פרידון סיניריולו, שליח ראש ממשלת ישראל יוסף צ'חנובר ויו"ר המועצה לביטחון לאומי בישראל יעקב נגל.

גורם ישראלי אישר כי השיחות אמש בין הנציג הטורקי לשליחים הישראלים - פרופ' יוסף צ'חנובר וסגן ראש המועצה לביטחון לאומי, יעקב נגל - נמשכו כמה שעות וכי הצדדים דנו במהלכן בכל הסוגיות העומדות על הפרק. המכשולים העיקריים להסכם פיוס נותרו התנאים ברצועת עזה והפעילות של חמאס על אדמת טורקיה. בירושלים לא ממהרים לקבוע מתי יושג הסכם בין הצדדים.

הדלקת נרות לזכרם של ההרוגים בפיגוע באיסטנבול, טורקיה. מרץ 2016. AP
"מקווים לשיקום מלא של היחסים". אנדרטה לזכר ההרוגים בפיגוע באיסטנבול/AP

בצל הפגישה שהתקיימה שלשום, טענו גורמים בכירים במערכת הביטחון הישראלית כי הטורקים משחקים "משחק כפול" עם ישראל. לטענת אחד מהם, "אין באמת עם מי לדבר בטורקיה. בשלב הזה הם משתמשים בנו כמנוף לחץ על הרוסים". הגורמים ציינו, בין היתר, כי הרשויות בטורקיה טרם סגרו את מפקדת ארגון חמאס במדינה וממשיכים על פי הדיווחים לרכוש נפט מדאעש, למרות הביקורת העולמית. בשל סיבות אלה, וכן התבטאויות שנויות במחלוקת מצד בכירי המשטר הטורקי בנוגע לישראל ולמצבה האסטרטגי של טורקיה, גורמי הביטחון מעריכים כי המשא ומתן בין הצדדים נועד לכישלון.

עם זאת, לפני כשבועיים התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרטי הפיוס המתגבש עם טורקיה, ואמר כי "יש שיתוף פעולה טוב בין שתי המדינות". לדבריו, "תמיד רצינו יחסים תקינים עם טורקיה ולא אנחנו אלה שפעלנו לשנות את הכיוון הזה. אם הדבר יתאפשר ננרמל את היחסים. יש מגעים, הם מתקיימים, הם גם מתקדמים. יהיה בוודאי בקרוב מפגש נוסף. אני מקווה שהוא יוביל לתוצאה חיובית שהיא שיקום מלא של היחסים".

(עדכון ראשון: 20:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully