וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: שלושה יואשמו בזיוף מסמכי רכישת קרקעות ביהודה ושומרון

12.2.2016 / 16:50

לשלושה, החשודים במעורבות בפרשת זיוף מסמכי רכישה בהתנחלויות עמונה, מגרון, גבעות האולפנה וגבעת אסף, נערך שימוע שעל אודותיו נחשף בוועדת השקיפות של הכנסת. ח"כ שפיר: "פקידי הממשלה מעלימים עין ומכשירים עבריינות"

ההתנחלות מגרון, אוגוסט 2012. עומר מירון
ב-14 מתוך 15 עסקאות רכישה של קרקעות פלסטיניות על ידי מתנחלים, המסמכים היו מזויפים. ההתנחלות מגרון/עומר מירון

בשבוע שעבר נערכו שימועים נגד שלושה חשודים בפרשת זיוף מסמכי רכישת קרקעות מפלסטינים ליהודים – כך התגלה במהלך דיון שנערך שלשום (רביעי) בוועדת השקיפות של הכנסת, בראשותה של חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני). מבדיקת וואלה! NEWS עולה כי השימוע המדובר נערך נגד שלושה חשודים ששמם אסור לפרסום, ועסק בין השאר בפרשות זיוף בעמונה, מגרון, גבעת האולפנה וגבעת אסף. בכל המקרים קבע בית המשפט כי העסקאות מבוטלות, ובחלק מהמקומות כבר פונו המבנים שנבנו. הליך השימוע מצביע על כך שבזמן הקרוב יוגשו נגד השלושה כתבי אישום.

הפרשה החלה לפני כמה חודשים, לאחר שבדיקת 15 עסקאות רכישה של קרקעות פלסטיניות על ידי מתנחלים העלתה כי ב-14 מתוכן, המסמכים היו מזויפים. בעקבות התגלית נעצרו חשודים בזיוף מסמכים והחקירה הגלויה בנושא החלה. את העדכון על השימועים מסרה לוועדת השקיפות נציגת משרד המשפטים, עו"ד תהילה רוט.

הדיון בוועדה עסק בנושא הזיופים בעסקאות כאלו בהקשר לחברת אל-וואטן והאגודה השיתופית אמנה, החברה המיישבת של מפעל ההתנחלויות, ששמן נקשר זו בזו בתכנית "המקור" בערוץ 10. במהלך הדיון, שהתנהל בהשתתפות נציגי המנהל האזרחי, נציגי משרדי ממשלה רלוונטיים, וכן נציגים מארגוני יש דין ושלום עכשיו, המייצגים חלק מהפלסטינים שאדמותיהם נמכרו תחת זיוף, עלו הקשיים והנורמה החוקית בגדה בנושא. כמו כן דובר על אופן פעולה אפשרי להקטנת מספר המקרים בהם מתרחשים זיופים כאלו.

עוד בוואלה! NEWS:
האיש שפיקד על חיסול אחמד ג'עברי: זהו ראש השב"כ הבא
המשבר בסוריה: המעצמות הסכימו על הפסקת מעשי האיבה במדינה
ראיות לגלי הכבידה של איינשטיין: "תגלית של פעם במאה שנה או יותר"

סתיו שפיר. חגי הירשפלד,
"העלמת העין הזו מכשירה בפועל פעילות עבריינית". יו"ר ועדת השקיפות, ח"כ סתיו שפיר/חגי הירשפלד

נושא נוסף שעלה הוא חוסר היכולת של המנהל האזרחי לבטל רישום בטאבו של רכישה שהתבררה בדיעבד כמזויפת ללא החלטת בית משפט – דבר המשאיר את בעלי הקרקע ללא אדמתם גם לאחר שהרכישה בוטלה. במהלך הדיון ציין קמ"ט רישום מקרקעין במנהל האזרחי, עו"ד תומר כרמי: "אנחנו מחויבים לעריכת רישום מקרקעין אמין ומדויק שמשקף את הזכויות במקרקעין. כאשר מגיע אל אנשי היחידה חשש לזיוף בנוגע לעסקה מסוימת, אנו פונים מיוזמתנו להגשת תלונה במשטרה והטיפול בעסקה מוקפא לחלוטין עד לקבלת ממצאי החקירה. ישנם 'שחקנים חוזרים' שהיו מעורבים בעבר בעסקאות מזויפות, ואנו נוקטים את כלל אמצעי הזהירות באשר אליהם כדי למנוע זיופים נוספים".

כרמי הוסיף כי רוב העסקאות כשרות וכי מדובר במקרים בודדים. אולם במהלך הדיון דובר שמתוך אלפי עסקאות יש עוד עשרות עסקאות שיש חשד בגינם לזיוף מסמכים על ידי אנשי קש.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תמר זנדברג במליאת הכנסת. יואב דודקביץ'
"סיטואציה פוליטית הנשענת על כרעיים משפטיים רקובים ומזויפים". זנדברג/יואב דודקביץ'

בתום הדיון אמרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "לבי עם נציגי הממשלה העושים במיטב יכולתם, אבל הגמגום שלכם פה מראה כמה אתם נציגים של גורמים וסיטואציה פוליטית, אשר נשענת על כרעיים משפטיים-קנייניים, שעכשיו ברור שהם רקובים ומזויפים".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), שזימנה את הדיון, הוסיפה כי "ראינו בדיון זה את משל שלושת הקופים החכמים. יושבים נציגים של גופים ממשלתיים וכל אחד מהם מתהדר בפסיביות מוחלטת באשר למה שקורה בשטח ומעביר את האחריות לאחרים. גם נציגי המדינה, לא ראו, לא שמעו ולא דיברו. רק אחד רואה, שומע ומדבר: זאב חבר זמביש (מנכ"ל תנועת אמנה - ש.ב), שמסובב את כולם על האצבע הקטנה ועושה ככל העולה על רוחו באמצעות כספי המיסים של אזרחי ואזרחיות ישראל".

יו"ר הוועדה ח"כ סתיו שפיר סיכמה את הדיון: "הפקידים במנהל האזרחי, במשרד הפנים, המשפטים ובאוצר - מורידים את הראש ומעבירים את האחריות פעם אחר פעם אל המשטרה. העלמת העין הזו, שמגובה על ידי שורה של פוליטיקאים בכירים, מכשירה בפועל פעילות עבריינית. כפי שגילינו בדיונים קודמים בוועדת השקיפות, יש את רוח החוק ויש את רוח המפקד- ורוח המפקד שורה בכל משרדי הממשלה. פקידים מתעלמים מכל הנורות האדומות ומשמשים חותמת גומי לאג'נדה נסתרת שהממשלה מקדמת מחוץ לגבולות החוק. במקום שהממשלה תקדם בשקיפות וע"פ חוק את המדיניות שבה היא מעוניינת, היא פועלת במחשכים באמצעות חברות ועמותות שמקדמות פעילות בלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully