וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוות הישראלי למו"מ עם טורקיה שב לישראל: "חלה התקדמות במגעים"

12.2.2016 / 0:25

"נותרו כמה נושאים פתוחים שיידונו בפגישת המשך בזמן הקרוב", נמסר בהודעה מהמשלחת, בהובלתם של שליח ראש הממשלה עו"ד יוסי צ'חנובר וראש המל"מ יעקב נגל. מוקדם יותר טען השר יעלון: טורקיה תומכת בחמאס, לא בטוח שנגיע להסכם

צילום: הטלוויזיה השוויצרית, עריכה: טל רזניק

הצוות הישראלי לשיחות הפיוס עם טורקיה שב אמש (חמישי) לישראל, לאחר שנפגש אתמול עם הצוות הטורקי. בהודעה מטעמו, נמסר כי בדיונים בין הצדדים חלה התקדמות. "נותרו כמה נושאים פתוחים שיידונו בפגישת המשך בזמן הקרוב", צוין. עו"ד יוסי צ'חנובר, שליחו של ראש הממשלה, ותא"ל (מיל.) יעקב נגל, ממלא מקום היועץ לביטחון לאומי וראש המועצה לביטחון לאומי (מל"ל) הובילו את הצוות הישראלי. בצד הטורקי, תת שר החוץ פרידון סינירליאולו.

מוקדם יותר אתמול, התייחס שר הביטחון משה יעלון במסיבת עיתונאים בשווייץ לשיחות הפיוס בין ישראל לטורקיה ואמר כי אנקרה חייבת להיענות לתנאים של ירושלים ליישוב הסכסוך, וסבר כי לא בטוח שהצדדים יגיעו כלל להסכם. "טורקיה מארחת עכשיו באיסטנבול את מטה הטרור של חמאס בחו"ל, ובאופן כללי תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים", אמר יעלון. "אני לא בטוח שנגיע להסכם, יכול להיות. אבל הם חייבים להיענות לתנאים שלנו להסכם כדי שנועל להתגבר על המכשולים הללו".

עוד בוואלה! NEWS:
יעלון: טורקיה תומכת בחמאס, נסכים להסכם עמה בתנאים שלנו
בעקבות סימון המוצרים: מגעים עם האיחוד האירופי לשיקום היחסים
נתניהו: אנו מנסים לשפר את היחסים עם טורקיה, לא בטוח שנצליח

ראש הממשלה מקבל את מסקנות הדו"ח לבחינת יישום המלצות ועדת טירקל מעו"ד יוסף צ'חנובר, 20 בספטמבר 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"טורקיה תומכת בחמאס ובאחים המוסלמים". נתניהו וצ'חנובר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

מנגד, דובר מפלגת השלטון בטורקיה "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP) אמר כי השיחות להסכם פיוס עם ישראל מתנהלות בצורה חיובית. עם זאת, הוא הדגיש כי הצדדים טרם הגיעו להסכמות. "מהמידע הנמצא בידינו עולה כי המגעים מתנהלים בצורה טובה, אך מבלי שנראה כי לשיחות יש השלכות מעשיות, אנו לא יכולים להגיד כי הגענו להסכם", מסר הדובר עומר קליק.

שר הביטחון טען בדבריו כי בעבר ישראל וטורקיה נהנו ממערכת יחסים טובה עד הבחירות ב-2012 שבהן ניצח רג'פ טייפ ארדואן. "מאז לא יזמנו שום הידרדרות ביחסים, ארדואן יזם. דוגמה לכך היא משט המרמרה". יעלון סיפר כי מאז התקרית ניסתה ישראל ליישב את הסכסוך. "גם אני הובלתי משלחת ונכשלנו, ניסינו שוב ושוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ הטורקי פרידון סינירליאולו. AP
קיבל את הוויתורים הישראליים בנושא רצועת עזה? פרידון סינירליאולו/AP

זו לא הפעם הראשונה שיעלון משמיע קו נצי יותר מראש הממשלה לגבי הסכם פיוס עם טורקיה. בסוף החודש שעבר השמיע יעלון ביקורת חריפה נגד הממשלה באנקרה וטען כי תומכת בטרור ורוכשת נפט מארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "לטורקיה ולישראל היו יחסים מצוינים בשנים קודמות. אנו לא רצינו לראות אותם מתדרדרים ואנו לא גרמנו להידרדרות הזאת ביחסים. אם יהיה שינוי במדיניות, נקבל אותו בברכה".

הסוגיות הקשורות לפרשת משט המרמרה ולפיצויים שישראל תשלם למשפחות ההרוגים באותה תקרית כבר סוכמו, אולם עדיין קיימת מחלוקת בין הצדדים בנושא הסגר על רצועת עזה. טורקיה דרשה לכל אורך המגעים שישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה, כולל פתיחת מעברי הגבול באופן מוחלט ומתן האפשרות לחמאס, השולט ברצועת עזה, להקים נמל ימי. ישראל עד כה לא הסכימה לדרישות האלה, וכדי להגיע להסכם, הצדדים יהיו חייבים להתפשר. ייתכן שבפועל כל צד יוותר על חלק מדרישותיו, ויסתפק בוויתורים שכבר הציע הצד השני.

(עודכן לראשונה: 22:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully