וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם: "מצב זכויות האדם בגדה מעודד אלימות"

11.2.2016 / 19:31

נציג הארגון לשטחים הפלסטינים קרא לישראל בדוח הסופי שהגיש למועצת לזכויות אדם לחקור מקרים של "שימוש מופרז בכוח" ולשחרר או להעמיד לדין את כל העצורים המנהליים. את הסגר ברצועת עזה הגדיר "לפיתת חנק" ו"עונש קולקטיבי"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(מזכ"ל האו"ם: "הפיגועים - תגובה טבעית לכיבוש")

שליח האו"ם לשטחים הפלסטיניים לענייני זכויות אדם, הדיפלומט האינדונזי מקרים ויביסונו, קרא היום (חמישי) לישראל לחקור את מה שהגדיר כ"שימוש מופרז בכוח" על ידי כוחות הביטחון הישראליים נגד הפלסטינים, וקרא למדינה להעמיד את האחראים לדין. כמו כן, דרש ויביסונו מישראל לשחרר את כל העצורים המנהליים, כולל ילדים.

"ההסלמה באלימות היא תזכורת עגומה למצב זכויות האדם שאינו בר קיימא בשטחים הפלסטינים הכבושים ולסביבה העוינת שהמצב מעודד", ציין ויביסונו בדוח הסופי שלו למועצת האו"ם לזכויות אדם, כחודש וחצי לפני שהתפטרותו של השליח המיוחד תיכנס לתוקפה. ויביסונו הכריז על התפטרותו בחודש שעבר, בטענה כי ישראל מעולם לא העניקה לו גישה לאזורים שעליהם הוא אמור לפקח.

עוד בוואלה! NEWS:
מזכ"ל האו"ם לישראל: "אני רק השליח, כוח צבאי לא יעצור את האלימות"
בעקבות סימון המוצרים: מגעים עם האיחוד האירופי לשיקום היחסים
דנון למזכ"ל האו"ם: "הפלסטינים משתמשים בדבריך כדי להצדיק טרור"

הנציג המיוחד של מועצת זכויות האדם לשטחים הפלסטיניים הכבושים, מקרים וויביסונו, ז'נבה, מרץ 2015. רויטרס
"תזכורת עגומה למצב זכויות האדם שאינו בר קיימא בשטחים הפלסטינים הכבושים". ויביסונו/רויטרס

27 ישראלים ואזרח אמריקני אחד נהרגו מדקירה, ירי או דריסה שביצעו פלסטינים מאז חודש אוקטובר, ואילו כוחות הביטחון הישראלים הרגו 157 פלסטינים באותה התקופה, מהם 101 מחבלים או חשודים בתקיפה, על פי נתוני הרשויות הישראליות. דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, טען כי הדוח "משקף את חד הצדדיות של תפקיד השליח המיוחד וההטיה האנטי-ישראלית הבוטה שלו".

לדבריו של ויביסונו, גל האלימות האחרון הגיע על רקע ההתנחלות הישראלית "הלא חוקית" בגדה המערבית, כולל מזרח ירושלים, בנוסף לבניית גדר ההפרדה והסגר על רצועת עזה, שאותו הגדיר השליח "לפיתת חנק" ו"עונש קולקטיבי". הוא קרא לישראל לטפל בנושאים האלה, על מנת לעמוד בדרישות החוק הבינלאומי ולהבטיח כי הפלסטינים מוגנים.

הפגנת תמיכה בעציר מנהלי המאושפז בבית חולים העמק בעפולה. 14 בינואר 2016. שלומי גבאי
"אינו תואם את הסטנדרטים הבינלאומיים לזכויות אדם". הפגנה לשחרורו של אל-קיק מול בית החולים בעפולה/שלומי גבאי

בדוח ציין ויביסונו נתונים שנאספו על ידי ארגון זכויות האדם הישראלי "בצלם", שלפיהם כ-5,680 פלסטינים נעצרו על ידי ישראל מאז סוף אוקטובר 2015, כולל מאות קטינים. בהתייחסות למעצרים המנהליים, טען: "החזקת מאות פלסטינים, לעתים על בסיס ראיות חסויות, לפרק זמן של עד שישה חודשים שיכול להיות מוארך ללא הגבלה, אינו תואם את הסטנדרטים הבינלאומיים לזכויות אדם".

"על ממשלת ישראל לשחרר מיד או להעמיד לדין את כל העצורים המנהליים", הוסיף. אחד מהעצורים האלה, העיתונאי מוחמד אל-קיק, שובת רעב כבר קרוב ל-80 ימים בדרישה לשחררו או להעמידו לדין. הוא כעת מאושפז בבית החולים העמק בעפולה, אולם הצוות הרפואי מסרב להעניק לו טיפול או להזינו בכפייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully