וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלקין: ח"כים המתנגדים לחוק ההשעיה תמכו בהצעה דומה בכנסת ה-19

10.2.2016 / 22:48

לטענת השר, כמה מחברי האופוזיציה המתנגדים כעת בתוקף להשעיה ברוב של 90 קולות, דווקא תמכו בקדנציה הקודמת בהצעת חוק דומה שהיתה מחמירה אף יותר. "מכם למדתי את נוסח החוק שהצעתי", אמר במליאה. ח"כ חיליק בר: "זו לא חשיפה אלא עיוות של הדברים"

צילום: ערוץ 7, עריכה: שניר דבוש

שר הקליטה זאב אלקין (הליכוד) טען היום (רביעי) במליאה כי חברי כנסת שמתנגדים כעת להשעיית ח"כ ברוב של 90 קולות, תמכו בהצעת חוק דומה בקדנציה הקודמת. התומכים המדוברים מגיעים בעיקר מסיעת יש עתיד, אבל גם מהמחנה הציוני והבית היהודי.

בתחילת השבוע הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יקדם חקיקה שתאפשר השעיית חברי כנסת בגלל "התנהגות שאינה הולמת", נוסח שתוקן בהמשך חברי כנסת שיסיתו לגזענות, ישללו את קיומה של ישראל כיהודית ודמוקרטית או יתמכו במאבק מזוין של מדינת אויב או ארגון טרור נגד המדינה. בסיעות המחנה הציוני ויש עתיד הבהירו כי יתנגדו בתוקף להצעה. חברי יש עתיד נימקו את ההתנגדות בכך ש"החוק הזה הוא בדיוק מה שהם תכננו שיקרה כדי שיוכלו להמשיך ולהשמיץ את מדינת ישראל", והבהירו: "יש עתיד מתנגדת לחוק מכיוון שהוא חוק לא דמוקרטי ולא חוקתי ובעיקר משחק לידיהם של חנין זועבי וחבריה". גם יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצוג, הבהיר כי סיעתו לא תתמוך בהצעה כיוון שמדובר ב"מדרון חלקלק", ואפילו בבית היהודי הסתייגו מאוד מהרעיון של נתניהו. שרת המשפטים איילת שקד אמרה אתמול כי החוק בגרסתו הנוכחית "אינו הפיתרון" והציעה למנוע מרשימת בל"ד להתמודד לבחירות הבאות.

ואולם, על פי ההצעה שהונחה על שולחן הכנסת ה-19 ועליה חתמו בין היתר יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן, יפעת קריב, רינה פרנקל, חיליק בר, איילת שקד, שולי מועלם רפאלי ואחרים, נקבע כי ניתן יהיה להדיח חבר כנסת רק אם עמד בקריטריונים של נוסח ההצעה בעת פעילות מלחמתית שעליה הכריזה הממשלה. על פי ההצעה מהקדנציה הקודמת, ניתן יהיה במקרה כזה להדיח את חבר הכנסת ברוב של 61 חברי כנסת. מבחינה זו, נחשבת הצעת החוק שמגבשים אלקין ונתניהו מרוככת יותר, משום שהיא דורשת הצבעה ברוב של 90 חברי כנסת.

עוד באותו נושא:
הקואליציה אישרה הצעת חוק המאפשרת להשעות חברי כנסת ברוב של 90 ח"כים
ח"כ זועבי: "רוצים להדיח אותנו? לא יעזור, נמשיך להכעיס אתכם"
ח"כ עודה חושש: "בחברה יש פשיזציה, וייתכן שבל"ד תורחק מהכנסת"

זאב אלקין, ישיבת ממשלה, 20 בדצמבר 2015. יונתן זינדל/פלאש90, פול צלמים
"לכו תבדקו איפה הייתם בכנסת הקודמת". אלקין/פול צלמים, יונתן זינדל/פלאש90

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "תמיכה באויב בעת מלחמה היא עניין שלא יכול להתיישב עם כהונה בכנסת, יהא חבר הכנסת אשר יהא. כל דמוקרטיה צריכה להציב קווים אדומים ולאפשר ייצוג בפרלמנט רק כשיש הסכמה על כללי משחק מזעריים הכוללים הכרה במדינה שבה חבר הכנסת משרת ונאמנות לה".

חבר הכנסת אלקין אמר על כך במליאה: "אני מצר על כך שחברי יש עתיד בחרו להגן על חנין זועבי על חשבון חוק לטובת העולים החדשים, בזמן שאני למדתי את נוסח החוק שהצעתי דווקא מכם. אתם יודעים מי יזמו את הנוסח הקודם? חבר הכנסת חיליק בר, מזכ"ל מפלגת העבודה, יואל רזבוזוב, רינה פרנקל, יפעת קריב, שביקשו ברוב רגיל להשעות חברי כנסת שתומך בטרור. חבר כנסת אלעזר שטרן חתום גם הוא על החוק הזה והיום הוא תוקף אותו בשצף קצף. לכו תבדקו איפה הייתם בכנסת הקודמת ותחליטו האם אתם בעד חנין זועבי או בעד מדינת ישראל והעולים החדשים?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

ח"כ חיליק בר: "מדובר בעיוות של הדברים"

חיליק בר אמר בתגובה כי "זו לא חשיפה, אלא עיוות של הדברים, ולהטוט שמתאים לשחמטאי מומחה כמו אלקין. מה שהייתי חתום עליו הוא חוק שונה בתכלית השינוי, שם היה המדובר בחברי כנסת המסייעים לטרור בזמן מלחמה. זה אפילו לא דומה למה שהגישה הקואליציה, וזה עלבון לאינטליגנציה שזה מה שאלקין ניסה לטעון ולהטעות. עניתי לו מעל לבימת הכנסת והעמדתי אותו על טעותו".

בסיעת יש עתיד בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully