וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות סימון המוצרים: מגעים עם האיחוד האירופי לשיקום היחסים

10.2.2016 / 1:58

לאחר שישראל הכריזה על ניתוק המגעים בנושא תהליך השלום, צפוי האיחוד להציע לישראל שיפורים מסוימים בתחומים כלכליים, חברתיים ותרבותיים. מחר ייערך גם סבב שיחות נוסף לקראת הפיוס עם טורקיה

צילום: לע"מ

(נתניהו בתגובה להחלטה האירופית: "האיחוד האירופי צריך להתבייש")

ישראל מקיימת בימים האחרונים מגעים עם האיחוד האירופי, במטרה לשפר את היחסים המתוחים בין הצדדים מאז ההחלטה האירופית על סימון מוצרים מההתנחלויות, שבעקבותיה הודיעה ישראל על ניתוק כל מגע עם האיחוד בנושא תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. במסגרת המגעים לסיום הנתק, שדבר קיומם פורסם אמש (שלישי) לראשונה בחדשות ערוץ 1, צפוי האיחוד האירופי להציע לישראל שיפורים מסוימים בתחומים כלכליים, חברתיים ותרבותיים.

עם זאת, גורם אירופי שמודע לקיום המגעים מסר לוואלה! NEWS כי מדובר בגישושים ראשוניים בלבד, והוסיף כי לפי שעה, שני הצדדים אינם מעוניינים להתייחס לסוגיה הרגישה בפומבי. כמו כן, במסגרת המגעים, מדיניות האיחוד האירופי בנושא ההתנחלויות בכלל וסימון המוצרים בפרט לא צפויה להשתנות.

עוד בוואלה! NEWS:
דנון למזכ"ל האו"ם: "הפלסטינים משתמשים בדבריך כדי להצדיק טרור"
גורם ישראלי בכיר: "האם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש?"
מידידים ל"תומכי טרור": הפוליטיקאים שהעבירו ביקורת - וסומנו כאויבי ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני בירושלים, 20 במאי 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
ההחלטות התקבלו פה אחד על ידי שרי החוץ של מדינות האיחוד. נתניהו ושרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחרונה בכמה הזדמנויות כי בעוד שלישראל יש יחסים טובים עם מדינות רבות באירופה, קיימת בעיה בין ישראל למוסדות האיחוד האירופי בבריסל. זאת למרות שבפועל, הצעדים שעליהם החליט האיחוד בשנים האחרונות נגד ההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית התקבלו פה אחד על ידי כל שרי החוץ של מדינות האיחוד, ולא על ידי הפקידים במוסדות האיחוד.

במקביל, נמשכים המגעים גם בין ישראל לטורקיה בניסיון להשלים את הסכם הפיוס בין שתי המדינות. מחר צפויה להתקיים פגישה נוספת בין צוותי המשא ומתן המצומצמים של שתי המדינות. הסוגיות הקשורות לפרשת משט המרמרה ולפיצויים שישראל תשלם למשפחות ההרוגים באותה תקרית כבר סוכמו, אולם עדיין קיימת מחלוקת בין הצדדים בנושא הסגר על רצועת עזה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נועד עם בכיר חמאס חאלד משעל באיסטנבול, 19 בדצמבר 2015. AP
יוותרו על הדרישה להקמת נמל ימי? נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן עם בכיר חמאס חאלד משעל/AP

טורקיה דרשה לכל אורך המגעים שישראל תסיר את המצור מעל רצועת עזה, כולל פתיחת מעברי הגבול באופן מוחלט ומתן האפשרות לחמאס, השולט ברצועת עזה, להקים נמל ימי. ישראל עד כה לא הסכימה לדרישות האלה, וכדי להגיע להסכם, הצדדים יהיו חייבים להתפשר. ייתכן שבפועל כל צד יוותר על חלק מדרישותיו, ויסתפק בוויתורים שכבר הציע הצד השני.

(עדכון ראשון: 23:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully