וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במליאה: נתניהו תקף הח"כים הערבים, זחאלקה הורחק מהדיון

8.2.2016 / 18:25

במהלך דיון בכנסת התייחס נתניהו לסערה סביב אישור יוזמתו להשעות ח"כים ברוב של 90 קולות, לאחר שח"כים מבל"ד ביקרו משפחות מחבלים: "יש גבול". זחאלקה קרא: "אתה פשיסט, זה מטורף", ופנה לאדלשטיין: "הוא מסכן את חיינו, זו הסתה בפועל"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

סערה פרצה היום (שני) במליאה לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאישור יוזמתו להשעות חברי כנסת ברוב של 90 קולות, על רקע ביקורם של שלושה חברי כנסת מסיעת בל"ד אצל משפחות מחבלים. ג'מאל זחאלקה, שהיה מבין השלושה שביקרו את הקרובים, התפרץ לדבריו של ראש הממשלה וכינה אותו "פאשיסט" עד שהוצא מהמליאה.

נתניהו נשא את הדברים לאחר שהמליאה דחתה את ההצעות שהגישו סיעות המחנה הציוני, הרשימה המשותפת ויש עתיד להביע אי-אמון בממשלה. "אנחנו בעד השילוב של אזרחי ישראל הערביים בחברה, בכלכלה ובמדינה. אנחנו משקיעים בזה מאמצים ומשאבים רבים. אבל באותה עת ודווקא מתוך הראייה הזו, איננו מוכנים לקבל מצב שבו ח"כים יתמכו במשפחות של רוצחי אזרחים ישראלים", אמר. "יש גבול. יש דבר שנקרא כבוד לאומי. אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי אם חברי פרלמנט היו עומדים דקת דומייה לזכר ג'ון הג'יהדיסט או חברי הקונגרס האמריקאי היו עומדים לזכר הרוצח מקליפורניה. הם לא היו מוכנים לקבל את זה ואנחנו לא נקבל את זה. אנחנו נפעל נגד זה".

עוד בנושא:
הקואליציה אישרה הצעת חוק המאפשרת להשעות חברי כנסת ברוב של 90 ח"כים
"פחדנים": שלושת הח"כים לא הגיעו לדיון על פגישתם עם משפחות מחבלים
ח"כ עודה חושש: "בחברה יש פשיזציה, וייתכן שבל"ד תורחק מהכנסת"

חברי ועידת בל"ד בבחירות לרשימת המפלגה 17.1.2015. ערן גילווארג
"נתניהו מסכן את חיי חברי הכנסת". זחאלקה/ערן גילווארג

בשלב זה, צעקו לנתניהו ח"כים מהרשימה המשותפת כי הוא "מגן על הזכות להסית". "זו הסתה, זה מטורף, זה פאשיסט", צעק זחאלקה והצביע על ראש הממשלה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה לזחאלקה לאחר מכן ואמר: "הסיבה היחידה שבגינה אתה נמצא באולם היא שזה פרלמנט דמוקרטי ולא מרחיקים כאן מהצבעות. גם לסבלנות שלי יש גבול, מספיק". חבר הכנסת השיב: "הוא מסכן את חיי חברי הכנסת. הוא מסכן את חיינו. זו הסתה בפועל". ח"כים אחרים קראו להוציא את זחאלקה וצעקו "חוצפה". לאחר שנקרא לסדר שלוש פעמים, הוא הוצא.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס גם הוא לדברים בדיון, ואמר: "גם אני ורבים מחברי סולדים ומסתייגים מעומק הלב ממה שעשו חברי בל"ד, אבל קיים פער בין זה לבין הפרת כללי היסוד של התנהלות הכנסת, כך שהם יהיו מדרון חלקלק כך שיום אחד יעיפו מפה ח"כים מימן ומשמאל בשם התנהגות לא ראויה". הוא הוסיף: "חובה עלינו ככנסת לשמור בצורה הבסיסית ביותר את כללי המשחק ההוגנים ולשמור על המעטפת מפני שכבר כיום יש לכנסת כלים לטפל בתופעה הזו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
יושב ראש מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"הפרת כללי היסוד של הכנסת". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully