וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנון למזכ"ל האו"ם: "הפלסטינים משתמשים בדבריך כדי להצדיק טרור"

8.2.2016 / 7:31

במכתב לבאן קי מון, הביא השגריר הישראלי את דבריו של בכיר פתח, לפיהם מעשי ישראל דורשים "תגובה טבעית" מהפלסטינים - אותן המילים שבהן השתמש המזכ"ל בנאומו שעורר סערה. "חזור בך כדי למנוע הענקת לגיטימציה לטרור"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שלח מכתב למזכ"ל הארגון, באן קי מון, ובו טען כי הדברים שנשא לפני כעשרה ימים, לפיהם ההתנגדות היא "תגובה אנושית טבעית לכיבוש", משמשים בכירים פלסטינים כדי להצדיק את הפיגועים שאירעו במסגרת גל הטרור הנוכחי. דנון ביקש מהמזכ"ל לחזור בו באופן רשמי מדבריו, כדי להימנע ממה שהוא מכנה "הענקת לגיטימציה לטרור נגד ישראל".

המזכ"ל באן נשא את הנאום השנוי במחלוקת בפני העצרת הכללית של האו"ם. הוא אמנם גינה את הטרור וקרא לחדש את תהליך השלום, אולם דבריו עוררו ביקורת קשה בירושלים, וראש הממשלה בנימין נתניהו אף אמר כי הדברים מהווים "רוח גבית לטרור". גם דנון ביקר אז בחריפות ובאופן פומבי את הדברים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לוועדת האתיקה: "הרחיקו את זועבי, גטאס וזחאלקה מהמליאות"
כמו בסוגיית הגז: שימוע ציבורי בוועדת הכלכלה על העלייה בקטל בדרכים
אושרה "תכנית ההיפרדות" של הרצוג: "השלום לא מעבר לפינה"

דני דנון בהשקת קמפיין הליכוד, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"דבריך יצרו שתי קטגוריות של טרור - נגד ישראל, ונגד העולם". דנון/ראובן קסטרו

במכתב שהועבר לבאן בסוף השבוע האחרון, ציין דנון בין היתר כי דובר תנועת פתח בירושלים, ראפת עליאן, אמר בריאיון שהעניק לאחר הפיגוע בירושלים בשבוע שעבר, שבו נרצחה שוטרת מג"ב הדר כהן, כי המעשים שמבצעת ישראל מצדיקים ואף דורשים "תגובה טבעית" מטעם הפלסטינים המתנגדים לכיבוש. דנון טען כי הדברים שאמר באן בעצרת האו"ם הם שהיוו את מקור ההשראה לטענתו של עליאן.

"הטרור הפלסטיני משתמש בדבריך כצידוק לפעולותיו", כתב דנון. "דבריך יצרו שתי קטגוריות של טרור - נגד ישראל, ונגד שאר העולם. אני קורא לך לחזור בך מאמירותיך ולומר באופן חד-משמעי שאין הצדקה לשפיכות הדמים של קורבנות ישראלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, בטקס חתימת הסכם השלום בקונגו, אדיס אבבה 24.2.13. רויטרס
הבהיר כי הוא לא חוזר בו מדבריו. באן/רויטרס

לאחר הסערה שהתעוררה בישראל בשל דבריו, פרסם באן קי מון מאמר בעיתון "ניו יורק טיימס" ובו הבהיר כי אין בכוונתו לחזור בו. הוא טען כי על אף שהוא מגנה בתוקף מעשי טרור מכל סוג, ומתנגד לכל מי שמערער על זכות קיומה של ישראל, הוא עדיין סבור שישראל תוכל להשיג ביטחון אמיתי וארוך-טווח רק באמצעות סיום השליטה בפלסטינים והגעה להסדר מדיני מולם. כמזכ"ל האו"ם, הוא מתכוון להמשיך לפעול בנושא זה.

אתמול פורסם בוואלה! NEWS כי באן הגיע בסוף השבוע לנאום בבית-כנסת אורתודוקסי גדול במנהטן, בנושא יום הזיכרון הבינלאומי לשואה. תוך כדי נאומו, שלא עסק כלל בישראל אלא בזיכרון השואה ובלקחים האוניברסליים של התנגדות לגזענות, כולל לאנטישמיות, נשמעו קריאות ביניים רבות נגד באן מצד חלק מהמתפללים במקום. הם האשימו אותו בתמיכה בטרור ובמתן לגיטימציה לפיגועים. באן עצמו התעלם מהקריאות הללו והמשיך בנאומו כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully