וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה "תכנית ההיפרדות" של הרצוג: "השלום לא מעבר לפינה"

8.2.2016 / 0:26

ועידת מפלגת העבודה אישרה את הצעתו של יו"ר המפלגה, בתוספת שינויים של ח"כ בר-לב ובר, הקוראת לצעדים חד-צדדיים "שיבטיחו את ביטחון ישראל וימנעו גלישה למציאות של מדינה ערבית-יהודית". בנאומו, הדגיש הרצוג את הצורך ב"הפרדה ביננו לבינם"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

(הרצוג על הקריאה "דיקטטור" בכנס המפלגה: "תודה על המחמאה")

"רק הפרדה ביננו לבינם תשמור על הביטחון"

ועידת מפלגת העבודה אישרה אמש (ראשון) את תכניתו המדינית של יו"ר המפלגה, יצחק הרצוג, בתוספת הערות ושינויים של חברי הכנסת עמר בר-לב וחיליק בר. חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהביעה ביקורת חריפה לפני שבועיים על דברי הרצוג לפיהם "בעת הזו פתרון שתי המדינות אינו ריאלי", עזבה את הוועידה לפני ההצבעה, כדי להשתתף באזכרה לשר לשעבר אורי אורבך.

לפי הצעת ההחלטה של הרצוג, תכניתה המדינית של המפלגה תעודד היפרדות חד-צדדית מהפלסטינים, מתוך נקודת הנחה כי פתרון שתי המדינות אינו אפשרי כיום. "מתוך הבנה שיש להתכתב עם המציאות שהסכם שלום מלא לצערנו לא נמצא מעבר לפינה וכי בשלב זה לא ניתן להגיע למימוש חזון שתי המדינות, יש לפעול בכל האמצעים לשימור חזון שתי המדינות תוך היפרדות מן הפלסטינים עד למימושו", נכתב בהחלטה שהקריא הרצוג.

עוד בוואלה! NEWS:
הצעת חוק: המליאה תוכל לבטל חסינות של ח"כ ברוב של 80 קולות
הרצוג על הקריאות "דיקטטור" בכנס המפלגה: "תודה על המחמאה"
הברית החדשה של הרצוג שעשויה לחזור אליו כבומרנג

יצחק הרצוג וציפי לבני במסע"ת הצגת המצע של המחנה הציוני, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אינטרס יהודי ישראלי קיומי שלנו". הרצוג ולבני/ראובן קסטרו

עוד נכתב בהצעה כי "כל עוד לא הושג הסדר הקבע, על ישראל לבצע צעדי ביניים שיבטיחו את ביטחון ישראל, ימנעו גלישה למציאות של מדינה אחת ערבית-יהודית ויקדמו את האפשרות להגיע בסופו של דבר למימוש חזון שתי המדינות". על פי הנוסח שאושר, "אנו מחויבים להפרדה בין שני העמים עוד בטרם הגעה להסכם קבע".

"יש להבטיח את שמירת גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון על ידי השלמת גדר הביטחון ביניהם לבין השטחים הפלסטינים, באופן שימנע חדירת מחבלים ומפגעים", צוין. סעיף אחר קובע כי "על ישראל להימנע מבניה מחוץ לגושי ההתיישבות וליישם את החלטת ממשלת ישראל ממרץ 2001 בדבר פינוי המאחזים הבלתי חוקיים".

ח"כ שלי יחימוביץ  בדיון הוועדה במתווה הגז, יולי 2015. נועם מושקוביץ
עזבה את הוועידה. יחימוביץ'/נועם מושקוביץ
"יש להבטיח את שמירת גושי ההתיישבות ביהודה ושומרון"

בנאומו הדגיש הרצוג את הדמויות הבולטות בסיעת המחנה הציוני אשר תומכות בתכניתו - חיליק בר, עמר בר-לב, ציפי לבני ואיתן כבל. לפני ההצבעה, אמר הרצוג בנאומו כי "מדינה נפרדת לפלסטינים היא הסיכוי היחידי של ישראל להישאר מדינה יהודית ודמוקרטית עם גבולות בני הגנה. זה אינטרס יהודי ישראלי קיומי שלנו. אבל כדי להגשים את החזון הזה, צריכים להיות ריאליים. רק הפרדה בינינו לבינם תשמור על רוב יהודי במדינת ישראל".

"רק הפרדה בינינו לבינם תמנע חדירת מחבלים ותחזק את הביטחון", הוסיף. "רק הפרדה ביננו לבינם תשמור על בטחון גושי ההתיישבות. רק הפרדה בינינו לבינם תמנע המשך הפלישה של המשיחיים לשטחים פלסטיניים ותלבה עוד ועוד שנאה ופעולות טרור. רק הפרדה ביננו לבינם תנתק את הכפרים הפלסטינים מירושלים ותשמור על ירושלים יהודית. רק הפרדה ביננו לבינם תשמור על הביטחון. למדנו את לקחי ההתנתקות שעשה הליכוד בעזה. צה"ל יישאר בכל השטח ולא יזוז. רק הפרדה ביננו לבינם תמנע הסדר כפוי וחרמות על ישראל".

כמו כן, אישרה ועידת המפלגה את דחיית הבחירות המקדימות בשלושה חודשים. ועידה נוספת תתכנס לדון בקביעת תאריך בחירות סופי.

(עדכון ראשון: 19:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully