וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: המליאה תוכל לבטל חסינות של ח"כ ברוב של 80 קולות

ברקע הביקורת החריפה נגד חברי הכנסת מבל"ד שביקרו משפחות מחבלים, תעלה בשבועות הקרובים לוועדת השרים ההצעה, ביוזמת ח"כ אלי כהן מכולנו. גם נתניהו מגבש הצעה, שתאפשר להשעות ח"כים. היועמ"ש הורה למשטרה לבדוק את הביקור אצל קרובי המפגעים

צילום: לע"מ, רוני כנפו, שלומי גבאי; עריכה: יאיר דניאל

בצל הביקורת החריפה על חברי הכנסת הערבים שביקרו משפחות של מחבלים, אושרה היום (ראשון) במזכירות הכנסת הצעת חוק ולפיה המליאה תוכל לשלול חסינות של חברי כנסת עם רוב של 80 קולות. הצעת החוק הוגשה על ידי ח"כ אלי כהן (כולנו) ותעלה בשבועות הקרובים לוועדת השרים. לדבריו, היוזמה מגיעה "על רקע הסתה לאלימות ונגד מוסדות המדינה של חלק מחברי הכנסת, בעיקר מסיעת בל"ד".

לדבריו כהן, מדובר בצמצום החסינות של כלל חברי הכנסת ולא רק של חברים מסיעה מסויימת. "חברי כנסת לא צריכים להיות מעל לחוק, ועליהם לשמור חוק כמו כל אזרח בישראל", אמר ח"כ כהן. "מי שמנצל את החסינות הם גורמים קיצוניים שמסיתים לאלימות, לעידוד הטרור ונגד מוסדות המדינה. לא ייתכן שחברי כנסת מכהנים יעמדו לצד רוצחי אזרחי ישראל. חבר כנסת שפועל להסתה לאלימות, עידוד הטרור ונגד מדינת ישראל, יש לפעול להסרת חסינותו".

עוד בנושא:
נתניהו: אקדם חקיקה להדחת ח"כים שמבקרים משפחות מחבלים
ח"כים נפגשו עם משפחות מחבלים; נתניהו: "לא ראויים להיות בכנסת"

ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, באסל גטאס. ערן גילווארג, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הח"כים מבל"ד שביקרו את משפחות המחבלים/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, ראובן קסטרו

בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ביקש מאגף החקירות והמודיעין במשטרה לאסוף את המידע העובדתי הקיים על אודות הפגישות שקיימו הח"כים עם קרובי המחבלים, על מנת לבחון אם יש מקום לפתיחה בחקירה פלילית. החלטתו באה לאחר פניות של גורמים בכירים ובהם ראש הממשלה בעצמו, שקרא לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת. בשלב זה נזהר מנדלבליט מלהורות על הליך פורמלי בנושא. עיקר הבדיקה של החוקרים תתמקד באיסוף החומרים הגלויים שפורסמו בעניין הפגישה בכלי התקשורת, באינטרנט וברשתות החברתיות.

בפועל, בדיקת היועץ תתמקד ככל הנראה בהתנהלות חברי הכנסת במהלך הפגישה. צפויה להיבדק הטענה כי חברי הכנסת עמדו דקת דומיה "לזכר שהידים", דבר שייתכן שיש בו משום תמיכה בפעילות טרור. מעבר לכך, ייבחנו התכנים שעלו במהלך הפגישה, ואם יש מקום, לאור המעשים, להסיר את חסינותם. ממשרד המשפטים נמסר כי בשלב זה לא יבוצעו פעולות נוספות בטרם יועברו הדברים לעיון היועץ.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אביחי מנדלבליט מזכיר הממשלה. מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט, מערכת וואלה! NEWS
תיפתח חקירה פלילית? מנדלבליט/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם / ג'רוזלם פוסט

מוקדם יותר היום סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי סיעות הקואליציה על גיבוש הצעת חוק שתאפשר לכנסת להשעות חברי כנסת בגלל התנהגות שאינה הולמת. ההשעיה תיכנס לתוקף אם יהיה בהצבעה רוב מיוחס של 90 חברי כנסת, כמו בתהליך שבו משעים נשיא מדינה, יו"ר כנסת או סגנים. המהלך מגיע ברקע הביקורת החריפה שנמתחה על חברי הכנסת מבל"ד שביקרו משפחות מחבלים. הבוקר התייחס נתניהו לנושא בישיבת הממשלה, ואמר כי יפעל לבחון שינויי חקיקה חדשים "ומחוזקים שיאפשרו לנו לגרום לכך שמי שפועל בכיוון זה לא יכהן בכנסת ישראל".

בישיבה טען ראש הממשלה שרבים מאזרחי ישראל חשים שחברי הכנסת האלו לא מייצגים אותם. "אנחנו עושים מאמצים גדולים, השקעה גדולה, כדי לשלב את האזרחים הערבים בחברה הישראלית והם עושים את ההיפך הגמור. הם בונים חומות של שנאה" אמר נתניהו, והוסיף: "אני מנסה לדמיין מה היה קורה בפרלמנט הבריטי או בקונגרס האמריקני אם חברי פרלמנט או חברי קונגרס היו הולכים ועומדים דום לזכר מרצחים שרצחו אזרחים בריטים או אמריקנים. אני חושב שהייתה קמה צעקה גדולה מאוד ובצדק".

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"נתניהו ממשיך בשיטות ההסתה שלו". עודה/נועם מושקוביץ

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, התייחס להצעת החוק של נתניהו ואמר: "ראש הממשלה ממשיך בשיטות הרמייה וההסתה שלו. על פי נתניהו הוא צריך לשלוט כקיסר והכנסת צריכה לפעול על פי עריצות הרוב. אנו מתנגדים בצורה חריפה לסחר בגופות שמנהלת ממשלת ישראל. נתניהו ושריו יודעים היטב כי זאת הייתה מהות הפגישה שנערכה בירושלים המזרחית". הוא הוסיף: "מדובר בסוגיה אנושית בסיסית. אדם שמת, לא משנה כמה נורא היה פשעו, צריך להיות מובא לקבורה. דבר זה אינו מנוגד כלל לעמדה המוסרית והעקרונית שלנו שמגנה כל פגיעה בחפים מפשע".

מבל"ד נמסר כי "החלטת היועץ המשפטי לערוך בדיקה משטרתית בעניין טיפול הח"כים בבקשה להחזרת הגופות למשפחות בירושלים, הינה שערורייה וצעד בלתי סביר בעליל שנועד לספק את גחמותיו הפוליטיות של נתניהו. מנדלבליט כבר פורע את השטר על מינוי ליועמ"ש, אשר בהחלטה זו הופך לעושה דברו של נתניהו במקום כשומר סף. זוהי החלטה ריקה מתוכן ואנטי-דמוקרטית, אין שום דבר לא חוקי בפגישת הח"כים, ועוד יוכח שמטרת הפגישה והמגעים להחזרת הגופות הן לגיטימיות". בבל"ד הוסיפו: "נתניהו מנסה לזכות בהון הפוליטי על ידי קידום הצעה שתקדם רדיפה פוליטית על ידי השעיית ח"כים, בצעד אופייני של ראש המסיתים נגד הערבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה. פברואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
נוקט צעדים. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

נתניהו שוחח אתמול עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה לבחון צעדים משפטיים שאותם ניתן לנקוט נגד חברי הכנסת הערבים. כמו כן, נתניהו הודיע כי יגיש עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קובלנה לוועדת האתיקה של הכנסת בעניינם. "אני מצפה מכל חברי האופוזיציה, שהזדעקו גם הם בצדק, לתמוך בהצעות שנביא", הוסיף בישיבה.

ביום שלישי נפגשו שלושת חברי הכנסת מהרשימה המשותפת עם אביו של בהא עליהן, שביצע את פיגוע הדקירה והירי בארמון הנציב בחודש אוקטובר האחרון, והביא למותם של שלושה בני אדם, ועם קרובי מחבלים נוספים ממזרח ירושלים. בפגישה, שמיקומה לא נודע, סיפרו קרובי המחבלים על הסבל שבאובדן יקיריהם והדגישו את החשיבות שבהבאת גופותיהם לקבורה, וכן מחו על האופן שבו קרוביהם "הוצאו להורג". חברי הכנסת מצדם הבטיחו כי יפעילו את כל הלחצים האפשריים על מנת להביא את הגופות לקבורה בהקדם האפשרי.

(עדכון ראשון: 16:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully