וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של פעיל שמאל שנרצח: הח"כים הערבים עודדו מחבל שרצח מחנך לדו-קיום

5.2.2016 / 11:08

מיכה אבני, שאביו ריצ'רד לייקן נהרג בפיגוע בארמון הנציב בירושלים, גינה את הביקור של חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בבית משפחת המחבל. "שיבחו את רוצח אבי", אמר

עריכה: ניר חן

(נתניהו: "ח"כים שנפגשו עם משפחות מחבלים - לא ראויים להיות בכנסת")

כשגילה בנו של ריצ'ארד לייקין, שנרצח על ידי מחבלים בפיגוע הירי והדקירה בארמון הנציב שבירושלים בחודש אוקטובר, על פגישתם של חברי הכנסת חנין זועבי, בסאל גטאס וג'מאל זחאלקה עם קרובי רוצח אביו, בהא עליאן – הוא זעם מאוד. "כמו כל אזרח שומר חוק, עצם המפגש והאמירות שיצאו ממנו קוממו אותי", אמר באולפן וואלה! NEWS הבן, מיכה אבני, שקרא ליושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, להסיר את חסינותם של חברי הכנסת של הרשימה המשותפת מטעם בל"ד.

בנוסף קרא אבני למפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, לפתוח בחקירה פלילית נגד חברי הכנסת בחשד להסתה לטרור. הוא הוסיף כי על חברי הכנסת המדוברים להתפטר לאלתר. "אם בגלל אמירה סקסיסטית, גם אם מגונה בכל תוקף, פותחים בחקירה נגד חבר כנסת והוא מתבקש להתפטר, קל וחומר צריך לפתוח בחקירה נגד חברי כנסת שמעודדים ומשבחים מחבל שרצח מנהל בית ספר בפנסיה, שהקדיש את כל חייו לחינוך ודו קיום", הסביר.

עוד בוואלה! NEWS:
גם בעברית: נתניהו גינה את הערות השרים נגד היהדות הרפורמית
מידידים ל"תומכי טרור": הפוליטיקאים שהעבירו ביקורת - וסומנו כאויבי ישראל
לאחר 72 ימים: בג"ץ הורה על הקפאת המעצר המנהלי של שובת הרעב

ריצ'ארד לייקין. באדיבות המצולמים
"מחנך בפנסיה שנרצח בנסיעה באוטובוס". ריצ'רד לייקין/באדיבות המצולמים
"מנהיג שמשבח מחבל למעשה אומר לבוחריו 'צאו, תרצחו יהודים ותגיעו לגן עדן'"

"לא ייתכן שחבר כנסת, או כל אזרח אחר, יקרא למחבל שרצח אזרח בדם קר 'שהיד' וישבח את מעשיו", הוסיף אבני. "המחבל, שזכה לשבחים של חברי הכנסת, ירה לאבי בראש ודקר אותו מספר פעמים בראש, בפנים ובבטן בזמן שאבא נסע באוטובוס הביתה מביקור רופא".

אבני הדגיש כי ביקורם של חברי הכנסת אינו לגיטימי משום שהמילים שהחליפו עם קרובי המחבל עשויות "להוביל למעשים". הוא הדגיש: "אם מנהיג מכנה מחבל רוצח בכינוי 'שהיד' הוא בעצם אומר לאנשים שהוא מייצג, 'צאו, תרצחו יהודים תמימים כמו ריצ'רד לייקין ותגיעו לגן עדן'. זה מעשה של הסתה לטרור ,שמהווה עבירה פלילית על פי חוק העונשין".

ג'מאל זחאלקה, חנין זועבי, באסל גטאס. ערן גילווארג, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"להסיר חסינותם". זחאלקה, זועבי וגטאס/עיבוד תמונה, ערן גילווארג, ראובן קסטרו

אתמול הגישו ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) וח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת בעקבות פגישת חברי סיעת בל"ד עם משפחות המחבלים. "לא מדובר בעניין של ימין או שמאל באשר למעשים נוראים כאלה, הפוגעים בדמותה היהודית והדמוקרטית של מדינת ישראל", נמסר מטעמם.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין החליטו אמש להגיש תלונות חריפות לוועדת האתיקה נגד השלושה. מדובר בהחלטה תקדימית, שבמסגרתה יגישו ראש הממשלה ויו"ר הכנסת תלונות אישיות נפרדות. במקביל, נתניהו יפנה בסוגיה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלדבליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully