וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בוועידת הגליל: "תלמיד ביו"ש מקבל יותר מתלמיד בגליל"

1.12.2015 / 14:35

יו"ר האופוזיציה תקף את הקואליציה ואמר כי "סדר העדיפות הלאומי רקוב משום שמיליארדי שקלים הולכים להתנחלויות ולא לגליל". השר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, התייחס לתושבי האזור הערבים ואמר כי הוא רואה בפיתוח המגזר "משימה יהודית וציונית"

צילום: אדריאן הרבשטיין

ועידת הגליל השמינית, שבה נערך דיון על האתגרים ועל דרכי הפיתוח של האזור, מתקיימת כעת (שלישי) בעכו. יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, נאם באירוע וטען כי "אם בוחנים מה מקבל תלמיד באזור יהודה ושומרון, לעומת תלמיד בגליל, יודעים את האמת".

בנאומו תקף את חברי הקואליציה שישבו בקהל, בהם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) שהפריע לדבריו, ואמר כי "אתם בהיסטריה בכל פעם שאומרים לכם את האמת. אתם מחזיקים את ראש הממשלה במקום הכי עדין, ומשתיקים שוב ושוב את הממשלה כשמיליארדי שקלים הולכים אליכם ולא אל הגליל".

הרצוג טען כי "סדר העדיפות הלאומי רקוב", והוסיף כי "הייתי שם, ישבתי בממשלות האלה, ובסוף צריך להחליט מהו סדר העדיפויות. כשיישובים מבודדים מחוץ לגושי ההתיישבות מקבלים קדימות, זהו עיוות. מי שחושב שאפשר להיכנס לממשלת אחדות בצורה כזאת, טועה טעות מרה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
המשנה ליועמ"ש: מניעת השתתפות נשים בהדלקת נרות בכותל – "אפליה אסורה"
"חרדים יכולים ללמוד רק בהפרדה, אחר כך מתלוננים שהם לא יצרנים"
ראש העיר צפת נדרש להשיב כספי הוצאות משפטיות שקיבל בניגוד לנהלים

אריה דרעי ברפי רשף אינטימי.
"לבער את העוני בחברה הערבית". אריה דרעי, השר לפיתוח הנגב והגליל

אריה דרעי, השר לפיתוח הנגב והגליל שמשרדו הוא האחראי על קיום הוועידה, התייחס בנאומו לערביי ישראל, המהווים יותר מ-50% מתושבי האזור. "אני רואה במגזר המיעוטים משימה יהודית וציונית. צריך לשלב את הערבים בחברה הישראלית, ולבער את העוני שם", אמר, והוסיף כי "אי אפשר לחיות בדו-קיום כשיש פערים כה גדולים בין המגזר הערבי למגזר היהודי".

דרעי הודיע כי משרדו יפנה תקציבים ייעודיים למגזר הערבי, וכי "בחודש הבא תוצג לממשלה תכנית חומש לתקצוב המגזר". עם זאת, הוא תקף את חברי הרשימה המשותפת: "אני נמצא איתם בידידות אבל עליהם מוטלת חלק מהאשמה בעוני של הציבור הערבי. הם חייבים להפעיל את כוחם הפוליטי כדי לדאוג לאוכלוסייה שלהם, ולא יכולים רק לצאת באמירות נגד המדינה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"פטרונות תרבותית על מזרחים"

דרעי הגיב לראשונה בוועידה על הסרטון הגזעני של חברת הנדל"ן "באמונה", שהציג מזרחים באופן נלעג. "תמיד תוקפים אותנו ושואלים למה אנחנו מציפים את השד העדתי, והנה רואים שהתופעות האלו קיימות בשטח", אמר והסביר כי "מה שקומם אותי בסרטון היא לא רק הוולגריות שבה מוצגים המזרחים, אלא הפטרונות התרבותית עלינו, כאילו אנחנו לא יודעים מה זה חנוכה ורואים בזה מנגל. אין לנו רבנים? אין לנו מורשת?".

"החברה הישראלית מפסידה משום שאינה מוקירה ומעריכה את התרבות המזרחית", הוסיף דרעי. "העבודה צריכה להתחיל במערכת החינוך, כל הנרטיב של תרבות המזרח כמעט לא קיימת. הרי העלייה הגדולה מארצות ערב לא הגיעה מגירוש היהודים, אלא מכמיהה שלהם לארץ ישראל. זה לא קיים במערכת החינוך, לומדים רק על ציונות מסוג מסוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully