וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2010: נתניהו ואבו מאזן לחצו ידיים בפריז

30.11.2015 / 14:01

ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית עמדו זה לצד זה במהלך צילום התמונה הרשמית של כ-150 ראשי המדינות שהגיעו הבוקר לוועידת האקלים. נתניהו ייפגש היום עם פוטין, הולנד ומנהיגים נוספים. במקביל, פוטין הודיע כי לא ייפגש עם ארדואן

צילום: רויטרס, עירכה: טל רזניק

בשולי ועידת האקלים הבינלאומית בפריז שנפתחה היום (שני), ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לחצו ידיים זה עם זה, לראשונה מאז 2010. לחיצת הידיים התרחשה כשהשניים עמדו קרוב זה לזה במהלך צילום התמונה הרשמית של כלל המנהיגים המשתתפים בוועידה, וביניהם חצץ רק ראש ממשלת ניו זילנד, ג'ון קי.

ראש הממשלה נתניהו פגש בחטף גם את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, והשניים ניהלו שיחה קצרה. גורם מדיני ישראלי אומר כי השיחה התקיימה תוך כדי הליכה משותפת וארכה כעשר דקות, כאשר שר החוץ האמריקני ג'ון קרי הצטרף לשיחה לקראת סיומה.

נתניהו נועד היום גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני. בסיום הפגישה, אמרה מוגריני כי למרות הצהרות ראש הממשלה לפיהן הוא משהה את מעורבות האיחוד האירופי בתהליך השלום במזרח התיכון, האיחוד ימשיך לגלם בו תפקיד. כשהדוברת של מוגריני נשאלה על תגובת ישראל לסימון מוצרי ההתנחלויות במדינות האיחוד, היא השיבה: "יחסי האיחוד האירופי וישראל טובים, נרחבים ועמוקים והם ימשיכו להיות כאלה".

עוד בוואלה! NEWS:
ועידת האקלים נפתחה: "לשכנע את העולם להתקדם בכיוון הנכון"
נתניהו המריא לפריז וייפגש עם פוטין והולנד לדון בתיאום בסוריה
לפני ועידת האקלים: אובמה נחת בפריז וחלק כבוד לקורבנות הפיגועים

ראש הממשלה בנימין נתניהו לוחץ יד ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוועידת האקלים בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
נתניהו ואבו מאזן, היום/רויטרס

ראש הממשלה שוחח גם עם הנסיך הבריטי צ'רלס, והזמינו לבקר בירושלים, ונפגש עם מנהיגי מונגוליה, ברזיל, ליטא, איטליה ונורבגיה. בהמשך היום, מתוכננות לראש הממשלה פגישות רשמיות וממושכות יותר עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נשיא צרפת פרנסואה הולנד ומנהיגי מדינות מפתח נוספות. נתניהו צפוי להיפגש גם עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו.

כ-150 מנהיגים וראשי מנהיגות הגיעו הבוקר ללה בורז'ה, אתר הוועידה מחוץ לפריז, וזו הפכה לזירה של פגישות דיפלומטיות. מוקדם יותר נועד הנשיא אובמה עם מקבילו הסיני שי ג'ינפינג והשניים הסכימו לעבוד יחד על תכנית לקידום כלכלה גלובלית ירוקה. סין אחראית לכ-30% מפליטת גזי החממה בעולם, וארה"ב – ל-16%. רק הבוקר נרשמו בבייג'ינג ובצפון סין נתוני זיהום אוויר חריגים במיוחד, שחמורים מהם תועדו רק פעם אחת בהיסטוריה.

אך שני אישים שלא ייפגשו בשולי הוועידה הם נשיאי רוסיה וטורקיה. צרפת ניסתה לערוך פגישה כזו בצל המשבר ביחסים בין המדינות לאחר הפלת מטוס הקרב הרוסי על ידי חיל האוויר הטורקי, אולם היום מסר הקרמלין כי לא תתקיים פגישה בין ולדימיר פוטין לרג'פ טייפ ארדואן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בשיחת מסדרון עם אובמה וקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully