וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרעי רוצה מזרחיים על השטרות - אך במפלגתו הצביעו אחרת

30.11.2015 / 0:31

יו"ר ש"ס מבקש לעצור את הדפסת השטרות החדשים משום שלטענתו מדובר בהדרה של יוצאי עדות המזרח. פרט לכך שלא ניתן לעכב את התהליך, בהצבעה בנושא ב-2011 לא הביעו שרי ש"ס כל התנגדות

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
דרעי/יותם רונן

שר פיתוח הנגב והגליל אריה דרעי דרש בימים האחרונים לעצור את הדפסת שטרות הכסף החדשים בטענה כי אין עליהם אף "משורר מזרחי", אך מבדיקה של וואלה! NEWS עולה כי בישיבת הממשלה שאישרה את רשימת המשוררים שיופיעו על השטרות, נכחו שלושה משרי מפלגת ש"ס שבראשה עומד דרעי, ואלה תמכו בה, אף שלא היו בה משוררים מזרחיים.

בישיבת הממשלה שהתקיימה בחודש אפריל 2011, נכחו השרים אלי ישי, יו"ר המפלגה דאז, וכן יעקב מרגי ומושלם נהרי, שעדיין מכהנים במפלגה. שלושתם תמכו בהצעה לפיה יש להציב על השטרות את המשוררים רחל בלובשטיין, שאול טשרניחובסקי, לאה גולדברג ונתן אלתרמן. לפי פרוטוקול הישיבה, אף אחד מהשרים לא העיר על כך שברשימת המשוררים אין דמות מזרחית.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
בצעד נדיר: שני קטינים זוכו מרצח - בגלל "שיטות חקירה פסולות"
הושג הסכם: טורקיה תסייע בעצירת גל הפליטים ותקבל מליארדים
במשטרה מודים: פועלים לסגירת בתי בושת בעיקר בשכונות אמידות

השטרות החדשים - 200 ו-50 ¤. מתוך אתר בנק ישראל,
דמויותיהם של טשרניחובסקי ואלתרמן בשטרות החדשים./מתוך אתר בנק ישראל

אף שבנק ישראל כבר החל בתהליך עיצוב השטרות ובהטמעת סימני הביטחון בהם, דרעי דרש כאמור לעצור את ההדפסה משום שאף אחד מהמשוררים שנבחרו להופיע עליהם - כמו גם של חברי ועדת השטרות - אינו בן עדות המזרח. יתרה מכך, הפיתוח והעבודה על כל השטרות בסדרה החדשה נעשים במקביל ומצויים בעיצומם, ועל כן טענותיו של דרעי אינן רלוונטיות לסדרה זו. הכנסת השטרות למחזור מתבצעת באופן מדורג, כמקובל בעולם.

מקורבי דרעי אמרו בתגובה: "השר חושב שיש חשיבות גדולה כי על שני השטרות שיונפקו בקרוב על ידי בנק ישראל, יופיעו דיוקניהם של משוררים מבני עדות המזרח. זה חשוב לאחר 67 שנים וחשוב כדי שמשוררים ואנשי רוח מבני עדות המזרח יילמדו במערכות החינוך ויונצחו באופן הראוי להם".

לפני שנתיים, עלתה סערת השטרות לכותרות, כשהוועדה לבחירת ארבעה משוררים שיעטרו את השטרות החדשים בחרה במשוררים ממוצא אשכנזי בלבד. ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין כי בפעם הבאה תודפס דמותו של המשורר היהודי-ספרדי יהודה הלוי. נתניהו אמר את הדברים בהקשר לשטרות שיאושרו בעתיד - בעוד מספר שנים, ולא לשטרות בסדרה הנוכחית.

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully