וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל התינוקות: אבות יוכלו בקרוב לצאת מהעבודה שעה מוקדם יותר

29.11.2015 / 19:30

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעתה של ח"כ רחל עזריה להעניק גם לאבות "שעת הנקה" בארבעת החודשים הראשונים אחרי הלידה. היא צפויה לקבל את אישור הכנסת

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בשורה להורים: ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את הצעת החוק של חברת הכנסת רחל עזריה (כולנו) לפיה אבות יקבלו "שעת הנקה" מדי יום עבודה בארבעת החודשים הראשונים שלאחר הלידה של בנם או בתם. מדובר למעשה באפשרות לצאת שעה מוקדם יותר מן העבודה כדי לקחת חלק בטיפול בתינוק. על פי הצעת החוק, יופסק השימוש במונח "חופשת לידה" ובמקומו המדינה תכנה את פרק הזמן שלאחר הלידה "תקופת לידה והורות". זאת, הסבירה עזריה, "במטרה לעודד אבות לממש את האפשרות להתחלק עם האם בחופשת הלידה".

לדברי עזריה, "בשנים האחרונות חלו שינויים משמעותיים במשפחה הישראלית שלא באים לידי ביטוי בדיני העבודה. החוק הזה הוא מקבץ תיקונים שמטרתם לאפשר לבני זוג לחלק ביניהם את משימות גידול הילדים באופן שבו הם מחליטים כתא משפחתי. החוק מיטיב עם כל המשפחה: הילדים זוכים לגדול עם שני ההורים, האבות זוכים לזמן יקר עם הילדים, והאמהות זוכות לשותפות בגידול הילדים שמאפשרת להן להתחרות באופן שווה יותר בשוק העבודה".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS
הניצב החשוד שהטריד מינית קצינה: מפקד להב 433 רוני ריטמן
אסד לבכיר איראני: "מדינות האויב מגבירות את הסיוע למורדים"
חולדות וביוב: דיירי גינדי דורשים לסגור את "שרונה מרקט"

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים. רותם סלע,
ח"כ עזריה/רותם סלע

ביום רביעי הקרוב צפוי החוק לעלות להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת, בתמיכת הממשלה.

הצעה נוספת שאושרה היום בוועדת השרים שייכת לחבר הכנסת רועי פולקמן מכולנו. לפי ההצעה של פולקמן, תיגבה ארנונה מלאה מ"דירות רפאים" לאחר שלוש שנים בהן עמדו נטושות, במקום שמונה שנים שהחוק הקיים מאפשר. החוק הוגש בשיתוף פעולה עם תנועת "התעוררות" בירושלים. לפי נתוני "התעוררות", בשנת 2013 עמד סך הדירות הנטושות בבירה בהיקף של 415 אלף מטר רבוע, מה שהסב אובדן הכנסה מארנונה של 32 מיליון שקל לקופת העירייה.

פולקמן וסגן ראש העירייה, עופר ברקוביץ', הביעו תקווה כי הצעת החוק תעודד את בעלי הנכסים להשכיר אותם, מה שיכניס דירות נוספות לשוק, אולם ספק כמה דירות אכן יתווספו להיצע בעקבות הצעד. "יש לא מעט עבודה בכל מה הקשור לפתרון בעיית הדיור, אנו כסיעה בודקים היכן אפשר לשחרר חסמים ונמשיך לעשות כל שביכולנו כדי לשחרר אותם. יש את הרפורמות הגדולות שנעשה ויש את תשומת הלב לפרטים הקטנים שמתגדלים כגדולים לא פחות כדוגמת 'המבנים הנטושים' שיביאו לשינוי מהותי עבור התושבים ובכך לפתוח צוהר נוסף לעבר שיפור מצוקת הדיור הנוגעת בכל פלח האוכלוסייה", אמר ח"כ פולקמן. לדברי ברקוביץ', "החקיקה שתבטל את הפטור הארוך מהארנונה לנכסים נטושים תביא להשמשתם בטווח הקרוב של נכסים רבים, תכול לסייע במאמצים להפחתת יוקר הדיור בירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully