וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: לפיד נגע בכתפו של ליצמן - ש"ניקה" את החליפה עם היד

25.11.2015 / 15:22

לאחר ששר הבריאות סיים את נאומו מעל בימת הכנסת, עלה אחריו יו"ר יש עתיד, שטפח כל כתפו. ואולם, האחרון התנער מכך - זכר לוויכוח המר סביב חוק הגיוס שתיקונו אושר השבוע

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק

אחרי סדרת אירועים מביכים שנרשמו השבוע סביב הכנסת, אחד נוסף נרשם היום (רביעי) במהלך דיון על "חוק האוטיסטים". לאחר ששר הבריאות יעקב ליצמן סיים לנאום מעל בימת המליאה, עלה אחריו יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שטפח על כתפו. ואולם, השר "ניקה" את חליפתו מיד אחרי, ברקע הוויכוח המר בין שתי הסיעות סביב חוק הגיוס שהעבירה יש עתיד בממשלה הקודמת, שתיקונו אושר השבוע.

בלילה שבין שני לשלישי אישרה הכנסת את התיקון לחוק בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 49 מול 36 מתנגדים. על פי התיקון, תוארך תקופת ההסתגלות, שבמהלכה לא יוטלו סנקציות פליליות, בשש שנים. כך, חרדים שלא מתגייסים לצה"ל על פי חוק לא יספגו סנקציות עד לשנת 2023, במקום עד 2017. כמו כן, בסוף התקופה תהיה לשר הביטחון הסמכות שלא ליישמן.

שלושה חברי כנסת מהקואליצה, יואב קיש ושרן השכל מהליכוד, ומירב בן ארי מכולנו לא השתתפו בהצבעה מבלי שדאגו להתקזז עם חברי כנסת מהאופוזיציה. השלושה הסבירו כי לא בחרו לתמוך בעמדת הקואליציה בעד החוק בגלל הסתייגויות שהיו להם מתוכנו.

בעקבות זאת עתרה אתמול מפלגת "יש עתיד" לבג"ץ נגד ביטול השוויון בנטל בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל. "אופייה של המדינה הוא לא רק יהודי, אלא, הוא דמוקרטי - כזה אשר מעלה על נס את ערך השוויון, אשר כל כולו זכויות אדם אשר בצדן חובות אזרחיות", נכתב בעתירה. עוד נמסר מהמפלגה כי "החוק ש'יש עתיד' העבירה בקדנציה הקודמת הוא חוק היסטורי שמאגד את כולם תחת חוק אחד - חוק שירות בטחון. בג"ץ פסל בעבר את 'חוק טל' כיוון שאינו היה חוקתי, וביטול החוק לא יעבור את מבחן בג"ץ ורק יעודד פילוג ושסע בחברה הישראלית".

לקריאה נוספת בנושא
"יום שחור": עיתון חרדי תוקף את התיקון לחוק הגיוס
בתום דיון סוער: אושר התיקון לחוק הגיוס; שלח: "אין סולידריות"
יועמ"ש ועדת החוץ והביטחון: "הסיבות לתיקון חוק הגיוס לא מוצדקות"

לפיד נגע בכתפו של ליצמן - ש"ניקה" את החליפה עם היד. ערוץ הכנסת
המפגש בין לפיד לליצמן, היום/ערוץ הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully