וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה החלה בבדיקת פרשת ההטרדות המיניות של ח"כ מגל

25.11.2015 / 14:28

מהמשטרה נמסר כי היא החלה בבדיקת הטענות שהשמיעו נשים שעבדו בעבר עם חבר הכנסת, שתנוהל בידי ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי. הבוקר הדיח השר בנט את מגל מתפקיד יו"ר סיעת הבית היהודי

צילום: שי מכלוף עריכה: ניר חן

המשטרה הודיעה היום (רביעי) כי היא החלה בבדיקת הטענות בדבר הטרדה מינית שהושמעו כלפי ח"כ ינון מגל (הבית היהודי) מצד נשים שעבדו עמו בזמן שהיה העורך הראשי של וואלה! NEWS. הבדיקה תנוהל בראשות ראש אגף המודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי.

הבוקר נודע כי יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט החליט להדיח את ח"כ מגל מתפקיד יו"ר הסיעה בכנסת בתום שיחה לילית, שלפי גורמים במפלגה התנהלה ב"אווירה קשה". בנט אף הטיח בח"כ מגל כי התנהלותו "לא משקפת את ערכי המפלגה".

בנט התייחס הבוקר בכנס שדרות לפרשה ואמר כי מגל "הוא חבר אמת שלי. אני אוהב אותו ואת משפחתו. אבל הדברים שהוא אמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה ואין להם מקום, בטח ובטח לא על ידי שליח ציבור". לדבריו, "תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה. ישראל היא מדינת חוק ולא חורצים גורלו של אדם בכיכר הפייסבוק, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות". הוא הוסיף: "מגל בטוח בחפותו ואתן לרשויות לעשות עבודתן ואנו נפעל בהתאם. מגל ביקש ממני אמש להשתחרר מתפקידו כיו"ר הסיעה ונעניתי".

יינון מגל, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
הבדיקה בעניינו החלה. ח"כ ינון מגל/דוברות הכנסת

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, התייחסה לפרשה ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ותקפה את את בנט ואת מגל. "נפתלי בנט אומר שמדובר בחבר. מה עם החשדות לעבירות פליליות? מדובר בחשדות לעבירה פלילית וכך צריך להתייחס לדברים", אמרה. "את נפתלי בנט השבוע שמענו לא מהסס לחרוץ משפט וכאן מדובר במסר חלבי ופרווה וכקונטרה לזה אני רוצה לומר בצורה ברורה: אנחנו נעמדים לצד הנשים שנפגעו".

היא הוסיפה כי "נגמרו הימים שיש סבלנות ויש קשב למקרים כאלה. המקרה הוא חד וברור ומי שלא נוקט עמדה לכיוון אחד, נוקט עמדה לכיוון השני. אני חושבת שיש הרבה נשים שצריכים להגיד תודה לפייסבוק. ראינו מקרים שנשים קיבלו התייחסות מבזה ומזלזלת אצל הרשויות, ולכן הפרסום בפייסבוק חשוב.

לדבריה, "הפליליות צריכה להתברר בבית המשפט, אבל האם אין לציבור זכות לשמוע את הדברים שאין עליהם מחלוקת עובדתית? מגל התנצל ולא הכחיש את הדברים ומדובר בצעד נכון מבחינתו. בכל מצב כזה עדיפה הכרה ואחריות מאשר התכחשות. יש מסר בעייתי מאד שעולה כלפי ציבור הנשים בהישארותו בכנסת".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
"מסר בעייתי". ח"כ תמר זנדברג/ניב אהרונסון

ח"כ מגל אמר הבוקר כי "נפגשתי אמש עם יו"ר המפלגה נפתלי בנט, וסיפרתי לו את השתלשלות הארועים. שגיתי בעבר בהתנהלות בלתי ראויה וקל וחומר שאינה הולמת איש ציבור כפי שאני היום. אני מתנצל מעומק לבי בפני מי שנפגע. אני נחוש לתקן את התנהלותי וגם לשקם את הדברים במישור האישי והמשפחתי".

ח"כ מגל הוסיף כי "הודעתי כי אפסיק כעת לכהן כיו"ר סיעת הבית היהודי, ואפעל כחבר כנסת למען עם ישראל כפי שעשיתי עד כה מתוך אמונה ושליחות לבוחריי. אני מקווה שהציבור ימצא בלבו את האפשרות לתת לי את ההזדמנות לתקן את דרכיי ולשרתו נאמנה".

בנט זימן את ח"כ מגל בעקבות פוסט שפרסמה אתמול בפייסבוק עיתונאית וואלה! NEWS, רחלי רוטנר, שבו טענה כי מגל, בעבר העורך הראשי באתר, השמיע באזניה התבטאויות מיניות. בהמשך היום טענה אור שוקרון, עובדת לשעבר בוואלה!, כי מגל נגע בישבנה.

השר נפתלי בנט, כנס שדרות לחברה, 25 בנובמבר 2015. ששון תירם, מערכת וואלה! NEWS
ניהל שיחה קשה עם מגל. יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט בכנס שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, ששון תירם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully