וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שעת מבחן": אדלשטיין קורא להרצוג, לפיד וליברמן להצטרף לממשלה

13.10.2015 / 21:45

יו"ר הכנסת ישוחח עם ראשי האופוזיציה כדי שיחברו לקואליצה עקב גל הטרור. בדבריו במליאה אמר: "אין זו שעה של חשבונות קטנים. נוכח המצב - אין מחנות". מהמחנה הציוני, מיש עתיד ומישראל ביתנו נמסר כי הצעה כזאת תידחה

צילום: ערוץ הכנסת עריכה: שניר דבוש

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הודיע היום (שלישי) כי בכוונתו לשוחח עם ראשי מפלגות המחנה הציוני, ישראל ביתנו ויש עתיד, ולבקש מהם לשקול להצטרף לממשלה, לפחות באופן זמני, כל עוד נמשך גל הטרור הנוכחי. גורמים המעורים בפרטי המגעים מסרו לוואלה! NEWS כי בפנייתו, לא מתכוון אדלשטיין לפעול כמתווך בין יאיר לפיד, יצחק הרצוג ואביגדור ליברמן לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו. בכוונתו לקרוא לשלושת ראשי המפלגות להצטרף מיד וללא דיחוי לממשלה, ללא תיקים כלשהם. גורמים בסביבתו של אדלשטיין אמרו כי "מהלך שכזה יראה לציבור אחדות בעם בתקופה מתוחה שכזו".

מקורביו של הרצוג דחו את המהלך, ואמרו כי הדברים שהשמיע אתמול בפתיחת מושב החורף של הכנסת מדברים בעד עצמם. עם זאת, בקואליציה העריכו הערב שוב כי למרות דבריו הנחרצים של הרצוג אתמול במליאת הכנסת נגד כניסה לממשלת נתניהו, טרם נאמרה המילה האחרונה בעניין. לדעתם, מהלך שכזה עדיין אפשרי, בכפוף להחלטה של ועידת מפלגת העבודה על דחיית הפריימריז.

לקריאה נוספת:
הצעדים נגד הטרור: חיילים ברחובות, שלילת תושבות לקרובי מחבלים
"אנחנו המומים": משפחת הנרצח בבירה מתפללת לשלום אשתו הפצועה
"עשרת הדיברות של השהיד": הפוסט של המחבל מפיגוע האוטובוס

חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. נועם מושקוביץ
"זוהי השעה להתאחד כולנו מול הטרור". אדלשטיין/נועם מושקוביץ

יו"ר יש עתיד דחה בימים האחרונים בריאיונות לתקשורת את האפשרות של הצטרפות לממשלה. בתוך כך, הערב נמסר מהמפלגה: "יש עתיד לא תכנס לממשלה נקודה. בכל מה שחשוב לביטחון מדינת ישראל, יש עתיד תתמוך מבחוץ".

בישראל ביתנו מסרו בתגובה לדבריו של יו"ר הכנסת: "נתמוך בכל הצעדים שהממשלה תנקוט נגד הטרור, אבל אנחנו לא עוסקים עכשיו בפוליטיקה".

מוקדם יותר הערב, בדיון שנערך במליאת הכנסת לציון 14 שנים להירצחו של השר רחבעם זאבי, אדלשטיין חזר על קריאתו. "אזרחים רבים זועקים כבר ימים ושבועות מאז החל גל הטרור הזה, שהגיעה השעה לעשות מעשה", אמר אדלשטיין. הוא הוסיף כי מדובר בשעת מבחן לישראל, ואמר: "זו השעה להניח את המחלוקות בצד. זוהי השעה להתאחד כולנו אל מול הטרור. זוהי השעה לעמוד כחזית אחת, חזקה ואיתנה. לכן, אני קורא לכולכם בבית הזה ולהנהגה בישראל, ולכל מי שגורלה, עתידה וחוסנה של ישראל חשוב ויקר לו, לקום ולהצטרף לממשלה. זוהי השעה לממשלת אחדות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מקורביו דחו את האפשרות להצטרף לממשלה. הרצוג/נועם מושקוביץ

לדברי אדלשטיין, "אין זו שעה של חשבונות קטנים, אין זה הזמן למשחקי כבוד או כסאות. אין לי ספק, שרוב רובו של הציבור המביט בנו משתאה ומודאג, מצפה מאתנו לגלות בגרות ואחריות, לזנוח חשבונות של יום יום, כי אין זו שעת שיגרה אלא שעת חירום. נוכח המתקפות הנבזיות והשפלות - אין מחנות. מול האויב הרצחני, שכל מבוקשו הוא להחליש אותנו ולהעלים אותנו מכאן אין מפלגות ואין פלגנות. הבה נהפוך את שעת המבחן המורכבת הזו לשעת רצון. רק כך ניטיב להתמודד עם האויבים, עם המרצחים ועם האתגרים העומדים לפתחנו".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully