וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "זועבי מסיתה לטרור, לפתוח בחקירה פלילית נגדה"

12.10.2015 / 18:50

בנאומו בפתיחת מושב החורף של הכנסת התייחס ראש הממשלה לגל הפיגועים ואמר כי הוא "מצפה לתמיכת סיעות האופוזיציה בחקיקת בזק" נגד מחבלים. הרצוג תקף: "הסכסוך שנתניהו מנהל הפך לסכין בגב האזרחים". ריבלין: "על כולנו מוטלת האחריות לפעול להרגעת הרוחות"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

מושב החורף של הכנסת נפתח היום (שני) בצל גל הפיגועים המתמשך. בנאום במליאה התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לגל הטרור. "הטרור לא יכריע אותנו, אנחנו אלה שמכריעים אותו", אמר נתניהו. "גם את גל הטרור הנוכחי נכריע. בפעולה נחושה של שוטרים וחיילים בנטרול המחבלים כולל היום בירושלים. אנחנו פועלים להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק. חידדנו את הוראות הפתיחה באש, תגברנו כוחות ואישרנו חקיקת עונשי מינימום.

"אני מצפה לתמיכת סיעות האופוזיציה בחקיקת בזק בנושא זה", הוסיף נתניהו. "מה שמנחה אותנו זה הכרה עמוקה שאנחנו נאבקים מאבק צודק. נוציא את הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית. לא תהיה שום חסינות למי שמעודד טרור".

ראש הממשלה התייחס גם לחברי הרשימה המשותפת שהודיעו כי הם מחרימים את נאומו של נתניהו ולא נכחו במליאה. "לא רק התנועה האיסלאמית מסיתה. אחד היושבים בבית הזה, חבר הכנסת גטאס, אמר: 'הזוג הנקין הם מתנחלים, אתה לא יכול להתייחס אליהם כאל חפים מפשע'. מה זה אומר? שמותר לרצוח אותם? חברת הכנסת זועבי מצדיקה את מעשי הטרור באשר הם. היא אמרה לעיתון חמאס שפעולת יחידים לא מספקת וצריך אינתיפאדה שלמה. זה לא יאומן. אין דבר מוצדק יותר מפתיחת חקירה פלילית נגדה".

עוד בוואלה! NEWS:
"ילדי אוסלו": הצעירים הפלסטינים לא מאמינים באבו מאזן
גל הטרור במספרים: מחצית מהפלסטינים שנעצרו - קטינים
המחבל מהפיגוע ליד גן שמואל מכחיש את המיוחס לו: "מדובר בתאונה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
נתניהו, היום/נועם מושקוביץ

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לטענות הפלסטינים כי ישראל מנסה לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. "זו לא הפעם הראשונה שאויבנו משתמשים בתעמולה שקרית הקשורה להר הבית כדי לחולל פרעות. יש כאלה שאומרים היום שליהודים אין קשר להר הבית. ממשיכיו של חוסייני אומרים שהיהודים מטנפים את אל-אקצא", אמר. "השקר שאנחנו מנסים לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית הוא חמור מאוד. אנחנו מחויבים לסטטוס קוו בהר הבית.

"אנחנו שומרים על המקומות הקדושים של כל הדתות. ללא ישראל, קנאי האיסלאם היו מגיעים והורסים את המקומות הקדושים כפי שהם עושים במזרח התיכון כולו", אמר נתניהו. "אנחנו אלה ששומרים על המקומות הקדושים. אבו מאזן חייב לגנות את הפיגועים כפי שאני גיניתי פגיעה של יהודים בערבים. נמצה את הדין עם מי שירים יד, יהודים וערבים כאחד".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"בניית האמון בין יהודים וערבים היא כורח"

גם הנשיא, ראובן ריבלין, התייחס בנאומו לגל הטרור. "הטרור הרצחני והפונדמנטליזם האסלאמי מבקשים להרפות את ידנו כל העת. לגדע את הבניין בפחד ובאימה. אך הם לא יוכלו לנו. אנחנו נגדע את ידי הטרור המגואלות בדם, אנחנו נלחם בטרור ביד קשה, לא נרחם על אכזרים", אמר ריבלין בפתח מושב החורף.

"מדינת ישראל היא מדינת חוק, זהו מקור עוצמתה וחוסנה. בימים מתוחים אלה, על כולנו מוטלת האחריות לפעול להרגעת הרוחות", הוסיף. "וכן לזכור ולהזכיר, שיש לנו כוחות צבא, משטרה, ומערכת משפט, ובידיהם, ורק בידיהם, מוטלות הזכות והחובה למצות את הדין עם האחראים לפשעים הנתעבים הללו".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בפתיחת מושב החורף של הכנסת, אוקטובר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והנשיא ראובן ריבלין, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

בהמשך התייחס הנשיא לפעילות אנשי כוחות הביטחון בימים אלה. "אלה אותם כוחות הביטחון שספגו מאתנו לא מעט ביקורת, פוגענית בחלקה", אמר. "אסור לנו לתת יד לשיח ציבורי המצייר אותם כפרזיטים, כמעמסה או נטל על הכלכלה. חברי ועדת הכספים וחברי ועדת החוץ והביטחון, אנחנו עומדים בפני שנה נוספת בה צה"ל פועל ללא תכנית רב שנתית. אם לא נאפשר את התכנון ארוך הטווח - לא נחזה בהתייעלות".

ריבלין התייחס גם לדו קיום בין יהודים וערבים ואמר: "דווקא בימים מתוחים אלה עלינו לזכור כי בניית האמון בין יהודים וערבים בתוך מדינת ישראל ומחוצה לה אינה אפשרות - זהו כורח. גם אם נסגור את החלון הצד השני לא יעלם. גם אם נשרוף את הגשר היום נדרש להתחיל ולבנות אותו שוב מחר. הדרך ארוכה וקשה, ובמשימה הזאת אין קיצורי דרך. אבל בל נטעה, המשימה הזאת היא המשימה שמונחת בפני הדור הזה, בפני מנהיגיו, ובפני הדורות שיבואו".

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, תקף את חברי הממשלה. "אתם, שרי וחברי קואליציית החידלון הזו, שותפים לאחריות על אובדן השליטה. על שמכם תרשום ההיסטוריה את תחושת הביטחון האישית שנעלמה, את הייאוש ששוטף היום את רחובות שני העמים", אמר הרצוג. "ולכן, נתניהו ובנט, אתם צריכים ללכת הביתה. דרככם היא שנכשלה. מדיניותכם היא שהביאה אותנו לדרך ללא מוצא. מנהיגותכם היא שהובילה את ישראל האהובה שלנו לתוהו ובוהו".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
הרצוג נואם במליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

"הסכסוך, רבותי ראשי הממשלה בפועל וזה המיועד", פנה הרצוג לנתניהו ובנט, "הסכסוך שאתם מנהלים בשנים האחרונות בדרככם, על פי אמונתכם, על פי האידיאולוגיה שלכם, הפך לסכין בגבם של אזרחי ישראל. סכין בגבם של אזרחי ישראל בכל חלקי הארץ הזו. אתם, שהבטחתם להיות מר ביטחון ושר ביטחון כשלתם. הטרוריסטים השפלים הרימו ראש במשמרת שלכם.

"אבו מאזן רחוק מלהיות ידיד ישראל", אמר הרצוג והתייחס לפגישה שקיים עמו לפני חודשיים ברמאללה. "יש לו אמירות חמורות ואחריות גדולה לסערה הגדולה ולדליקה הגדולה שמתרחשת כאן. גם ידיו לא נקיות. אבל הוא שם. והוא, כפי שקובעים ראשי מערכת הביטחון, אולי המחסום האחרון. הוא אמר לי 'אני חושש מאובדן שליטה על הדור הצעיר שלי שאיבד כל תקווה לשינוי'. ואני מרגיש שאני יושב מול ראש הממשלה גולדה מאיר לפני מלחמת יום הכיפורים. זו שדחתה כל הצעת שלום לפני כן. הכתובת על הקיר ואתה כמו שלושת הקופים. לא שומע, לא רואה, לא מדבר".

בתוך כך, ח"כ חנין זועבי התייחסה הערב לדרישת נתניהו לפתוח נגדה חקירה פלילית בגין הסתה לטרור ואמרה כי "נתניהו בהיסטריה והוא חייב אויב, נתניהו נכשל ומחפש תירוצים. איראן כבר לא מספקת את הסחורה ואין שמאל אמיתי שאפשר לתקוף, אבל יש את חברי הכנסת הערבים". זועבי הוסיפה כי היא "מגנה בחריפות את דברי הבלע, את דברי ההסתה הפרועה של בנימין נתניהו נגד ההנהגה הערבית, ובמיוחד נגדי ונגד עמיתי גטאס, ונגד התנועה האיסלאמית. אני דורשת מנתניהו להפסיק את ההסתה הפרועה שלו, שאיתה קשה לי עוד היום להסתובב ברחוב. אני אמשיך בדרכי, שהיא ההפך המוחלט מדרכו של נתניהו, שמבוסס על ערכים אנושיים של חירות וצדק".

העברת התקציב ומתווה הגז

מושב הכנסת הקרוב צפוי להתמקד בהעברת תקציב המדינה לשנים 2016-2015. המועד האחרון להעברת התקציב בקריאה שנייה ושלישית הוא 19 בנובמבר, ובקואליציה מתכוננים כבר למבחן הכוח המשמעותי הראשון אותו יצטרכו לצלוח. גורמים בסיעת כולנו אמרו בימים האחרונים כי הם צופים שהתקציב יעבור ללא בעיות מיוחדות. זאת, לאור שורת הסכמות אליה הגיע שר האוצר משה כחלון עם ראשי הסיעות החרדיות בנוגע לתוספות לקצבאות הילדים, וכן עם סיעת הבית היהודי בנוגע לתוספות לתקציב החינוך.

למרות זאת, העובדה שמדובר בקואליציה בת 61 חברי כנסת, אשר כל חבריה צריכים לתמוך בתקציב ללא יוצא מן הכלל, עלולה לעורר לא מעט בעיות. באוצר כבר נערכים לתרחישים במסגרתם חברי כנסת ידרשו סכומי כסף לנושאים הקרובים ללבם תמורת תמיכה בתקציב. כך, למשל, דרשו כמה חברי כנסת בליכוד הקצאת כספים לפרויקט שיקום שכונות ולקליטת עלייה כתנאי להצבעה בעד התקציב.

פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מחלוקת בנושא מתווה הגז מעכבת את יישומו. מליאת הכנסת, היום/נועם מושקוביץ

עניין נוסף שיעמוד במרכז הדיונים במליאת הכנסת בחודשים הקרובים הוא מתווה הגז. הקואליציה אמנם הצליחה להעביר החלטה הצהרתית של הכנסת בעד המתווה, אמנם מחלוקת בין שר הכלכלה אריה דרעי לראש הממשלה נתניהו מעכבת את יישום המתווה.

דרעי מסרב להשתמש בסמכותו בהתאם לסעיף 52 בחוק ההגבלים העסקיים, ולעקוף את הממונה על ההגבלים העסקיים שהתנגד לעסקה כך שהמתווה ייצא כבר עתה לדרך. נושא זה מעורר מחלוקת עזה בתוך הקואליציה, ואף הביא בישיבת הממשלה לפני שבועיים לעימות קולני בין שר האנרגיה יובל שטייניץ ודרעי, שנפסק רק לאחר שראש הממשלה קרא לעברם שלוש פעמים לחדול מן הוויכוח.

(עדכון ראשון: 16:34)

פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
מליאת הכנסת/נועם מושקוביץ
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015/נועם מושקוביץ
פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
פתיחת מושב הכנסת, 12 באוקטובר 2015/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully