וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "גל הטרור - תוצאה של הסתה פרועה מטעם התנועה האיסלאמית"

9.10.2015 / 0:25

במסיבת עיתונאים שכינס ראש הממשלה בעקבות ההסלמה, אמר גם כי בתקופה כזו, "יש טעם בממשלה רחבה". יעלון: "אין פנינו להסלמה - אך לא נאפשר לפיגועים להחזיר את המצב לעשור הקודם"

צילום: גדעון צנטנר עריכה: מתן חדד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש (חמישי) לגל הטרור במסיבת עיתונאים שכינס בלשכתו שבירושלים. בדבריו, הבהיר נתניהו כי אחריות רבה להסלמה מוטלת על התנועה האיסלאמית בישראל בעקבות הסתה מצדה. "הטרור האכזרי מלווה את המפעל הציוני מראשיתו. תמיד ידענו להדוף את הפורעים ולבנות את ארצינו וכך נעשה גם הפעם", אמר. "הפעולות אינן מאורגנות, אבל הן תוצאה של הסתה פרועה ושקרים של חמאס, של הרשות הפלסטינית, של כמה מדינות באזור, ולא פחות מזה והרבה פעמים עוד יותר מזה – של התנועה האיסלאמית בישראל, שמבעירה את השטח בטענות שקריות על המדיניות שלנו בהר הבית ועל השינוי כביכול שאנחנו רוצים לחולל בסטטוס קוו", אמר. "אנחנו פועלים גם נגד המסיתים וגם נגד המפגעים".

בהמשך, התייחס נתניהו להשפעה של תנועת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ושלוחותיה במזרח התיכון על ישראל. "אני מבקש לומר לכם שאנחנו חיים במזרח התיכון, ולהבות האיסלאם הקיצוני שמבעירות את האזור מגיעות גם אלינו, אבל ישראל חזקה והישראלים חזקים", אמר. "בהתמדה, בשיטתיות ובנחישות אנחנו ננצח את הטרור. נשאלתי היום: 'מה תגיד לאמא שחוששת לשלוח את ילדיה החוצה?', אז אני רוצה לומר – החשש הוא טבעי, לא צריך לטאטא מתחת לשטיח. המצב קשה. צריך לגלות ערנות מרבית וכמובן לציית להוראות כוחות הביטחון והרשויות. הצוות הביטחוני שיושב כאן, עושים הכל, אבל הכל, כדי להשאיר את הביטחון לאמהות, לילדים, לכל ישראל".

לקריאה נוספת:
הרצוג על הפיגועים: "להטיל סגר מלא על השטחים עד יעבור זעם"
הגדר הפרוצה: הקלות המטרידה שבה חודרים המחבלים לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו, 8 באוקטובר 2015. רויטרס
"להבות האיסלאם הקיצוני מגיעות אלינו מהמזרח התיכון". נתניהו/רויטרס
נתניהו: "החשש הוא טבעי, לא צריך לטאטא מתחת לשטיח. המצב קשה. צריך לגלות ערנות מרבית"

במענה לשאלות הכתבים, התייחס נתניהו לעמיתיו מהאופוזיציה, ואמר כי "מול מה שמתרחש במזרח התיכון, יש טעם בממשלה רחבה ובחזית לאומית רחבה". לדבריו, "אנחנו צריכים ללכד כוחות מול הגל העולה של הטרור. תמיד חשבתי כך, לא שיניתי את דעתי, אבל ההחלטה אם להצטרף לממשלה היא בידי היושבים באופוזיציה. אני יודע מה אני רוצה. אני רוצה ממשלה רחבה ואחדות העם".

עם זאת, מעט לפני כן נשאל ראש הממשלה לגבי אמירותיו בתקופת הבחירות, אז טען כי עם יצחק הרצוג וציפי לבני בראשות הממשלה יהיו טנקים בירושלים. בתגובה לכך, ענה: "מה היה קורה אם לא היינו פה? היית שומע הרבה סיסמאות. אנחנו פועלים בקור רוח".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פיגוע דקירה בעפולה, 8 באוקטובר 2015. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
זירת הפיגוע בעפולה, היום/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

במסיבת העיתונאים השתתפו גם שר הביטחון משה יעלון, שר ביטחון הפנים גלעד ארדן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט וממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב בנצי סאו. "אנו נאבקים מול חמאס, ג'יהאד איסלאמי ואחרים, וברוב המקרים מצליחים לסכל פיגועים עוד לפני שהם מתרחשים", אמר יעלון. "פיגועי הבודדים הם תוצאה של הסתה של הרשות לגבי המצב בהר הבית, והם מחייבים המשך מאמץ של כוחות הביטחון ועירנות האזרחים. אין פנינו להסלמה, אך לא נאפשר מצב של הפיגועים כפי שהיה בעשור הקודם".

השר ארדן נשא גם הוא דברים במהלך מסיבת העיתונאים, ואמר כי "אין חסינות לשום מחבל בשום מקום - ביצענו הריסות של בתים בירושלים ובשטחים, הוצאנו מחוץ לחוק את המורביטאת והמורביטון שהתסיסו והסיתו לאלימות בהר הבית". הוא הוסיף: "כל מי משתתף בפעולה אלימה ידע שישב שנים רבות בכלא. יותר ממאות מהעצורים בשבועות האחרונים הם קטינים. אנחנו מרחיבים שימוש במעצרים מנהליים ומעמיקים את הניטור של הרשתות החברתיות. אני חוזר ואומר – האזרחים יחד בחזית עם השוטרים".

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"האזרחים יחד בחזית עם השוטרים". ארדן/נועם מושקוביץ

בארבעה פיגועים שאירעו היום נפצעו באורח קשה שני בני אדם. הבוקר דקר מחבל פלסטיני תלמיד ישיבה בן 25 בתחנת הרכבת הקלה בדרך בר לב שבירושלים, בסמוך למטה הארצי. לוחמי יס"מ שהיו במקום השתלטו על המחבל. סמוך לשעה 15:00 דקר מחבל חמישה בני אדם בתל אביב, בהם חיילת שאת נשקה אף ניסה לחטוף. הוא חוסל על ידי קצין חיל האוויר. זמן קצר לאחר מכן נפצע צעיר בן 25 בפיגוע דקירה שאירע בשער המערבי של קריית ארבע. המחבל נמלט מהמקום וטרם נתפס. סמוך לשעה 20:00 דקר מחבל חייל בחזהו בעפולה ופצע אותו באורח בינוני.

נתניהו הורה אמש לשרים ולחברי כנסת - ערבים ויהודים כאחד - לא לעלות להר הבית עד להודעה חדשה. ההנחיה החדשה ניתנה במסגרת הדיון הביטחוני שקיים אתמול נתניהו על רקע ההסלמה במצב הביטחוני. ההוראה התקבלה בזעם הן בקרב חברי הכנסת הערבים והן בקרב נבחרי הציבור היהודים.

פיגוע בתל אביב, 8 באוקטובר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע בתל אביב/ראובן קסטרו

נתניהו ביטל את ביקורו בגרמניה, שתוכנן להתקיים מחר בשל המצב הביטחוני. ראש הממשלה מסר לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי האירועים האחרונים מונעים ממנו להגיע לברלין כמתוכנן.

שלשום אישר הקבינט המדיני-ביטחוני למשטרה לפעול בעומק שכונות מזרח ירושלים. לאלפי השוטרים הנמצאים כבר בבירה יצטרפו מאות נוספים. בנוסף, הוחלט להקים מנגנון מיוחד שיקדם באופן משמעותי את הליך הריסת בתי המחבלים.

תוכנית נוספת שהוצגה שלשום כוללת פריסת מצלמות בכבישי יהודה ושומרון. בנוסף לכך, הנחה נתניהו על שורת צעדים נוספים, בהם זירוז הריסת בתי מחבלים, הרחבת מעצרים מנהליים, תגבור כוחות בירושלים וביהודה ושומרון וכן "הרחקת מסיתים" ממתחמי העיר העתיקה והר הבית.

(עדכון ראשון: 21:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully