וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם העלייה של אורי אריאל להר הבית הציתה את גל הטרור?

12.10.2015 / 20:52

לפני ראש השנה עלה השר אריאל מהבית היהודי להר הבית - ומיד לאחר מכן החלו התפרעויות הצעירים על ההר. האם זה הניצוץ שהדליק את גל האלימות האחרון? ומי המנהיגים הישראלים שמעשיהם הובילו בעבר לגלי טרור? צפו בכתבה מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: גדי ויינשטוק, מאיה בן ניסן; גרפיקה: אביחי ברוך; תחקיר: נועה שוסטרמן

בראש השנה האחרון התבצרו צעירים מוסלמים במבנים על הר הבית שבירושלים, יידו אבנים, הדליקו זיקוקים והתעמתו עם כוחות הביטחון הישראלים. אירועים אלה, אפשר לטעון, היו האות לפתיחתו של גל האלימות שהארץ חווה כעת - שהחל בעיר העתיקה בבירה וביהודה ושומרון, וגלש גם לקריית גת, פתח תקווה ותל אביב.

פוליטיקאים ופרשנים מצביעים על "גפרורים" שונים שהציתו את האירועים אלה. אבי יששכרוף, פרשן וואלה! NEWS לענייני ערבים, טוען כי העלייה להר של שר החקלאות אורי אריאל לפני ראש השנה היא הניצוץ שהצית את התבערה האחרונה.

האיסור שהטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו על שרים וחברי כנסת לעלות להר הבית עם התפשטות גל הטרור תורם לקביעה זו, ולכל הפחות, מעיד על "פוטנציאל ההרס" הטמון בהגעה של אישיות ישראלית בכירה למתחם מסגד אל-אקצא.

שר החקלאות אורי אריאל בהר הבית, ספטמבר 2015. אביב טרטצקי, מערכת וואלה! NEWS
הצית את המהומות? השר אריאל/מערכת וואלה! NEWS, אביב טרטצקי

אם אכן המעשה של השר אריאל תרם ליצירת המהומות, הוא לא יהיה המנהיג הישראלי הראשון שהחלטה שלו בעניין הר הבית עוררה מהומות במדינה. זכורה מכולם עלייתו להר של יושב ראש האופזיציה דאז אריאל שרון, שנתפסת על ידי רבים כזרז לאינתיפאדה השנייה בשנת 2000.

מה הקדושה שמייחסים היהודים והמוסלמים להר הבית, ולמה הוא כל כך נפיץ? מי המנהיגים הישראלים הנוספים שהחלטות שלהם, הקשורות בעיר העתיקה בירושלים, הובילו בעבר לגלי טרור? ומדוע לטענת המוסלמים המהלכים האלה מאיימים עליהם כל כך? צפו בכתבה מאולפן וואלה! NEWS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully